Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 2

  • PC 60
Jednička ve své době byla hit. I mě se to vcelku líbilo. Přestože zdejší hodnocení druhýho dílu za moc nestojí, některý komentáře hru staví do jakés role mainstreamem nepochpenýho skvostu. Tak sem si řek, že to musím zkusit a rozlousknout.

Kluci udělali obrovskou mapu (ačkoli jsou to povětšinou jen koridory). Prostředí je detailní, hezky zpracovaný, grafika obecně se povedla. Zvukově zdařilé, sic se doprovodné skladby nezdravě často opakují, jejich kvalita je ale na dobré úrovni a snaží se hrát na africkou notu, což musím ocenit. Zbraně potom štěkají realisticky a pocit ze střelby je vynikající. Jen pohyb mi přišel příliš rychlej. Proč autoři dnes už nedělají tlačítko pro WALK netuším. (ano vím chůze byla nastavená implicitně mohl by někdo říct - nebyla - to byl nejmíň poklus, pokud ne sprint) Přitom na tom přece nic není - kdo nebude chtít, tlačítko nevyužije. Dokonce i po skrčení se tempo příliš nezpomalí. Ale čert to vem...

Zde kluci měli hotovej výbornej základ. Nyní stačilo vymyslet zápletku, která by upoutala, vyšpekulovat jak hráči postupně podsouvat nové herní prvky a tím se vyvarovat stereotypu při procházení stále stejného protředí nebo vymyslet jak hráče vhodně motivovat k plnění dalších misí a úkolů. Tohle ale autoři z mě neznámého důvodu neudělali.

Hráč se tak musí sžít s žoldákem, jehož jedinou motivací jsou peníze (zbraně) a možná pak vraždení samo o sobě.

Autoři udělali všechny postavy neuvěřitleně odolný (nebo zbraně málo účinný), běžně se po dávce do břícha z útočné pušky nepřítel znovu zvedá ze země a dále útočí jakoby se nechumelilo. To jaksi předznamenává taktiku: když se někdo svíjí v bolestech na zemi, je vhodné do něj eště soucitně nasypat další dávku. To působí neuvěřitelně brutáně a sadisticky. Hra navíc nedává v naprosté většině případů jinou alternativu, než "zabij vše".

FC2 je krásnej příklad toho kudy by se hry a jejich vývoj neměly ubírat: Krásná grafika, super zvuky, medkolemhubymazající efekty, obrovská mapa, divoký a dobře vypadající přestřelky. To je ale vše. Herní mechanismy samy o sobě jsou velmi chudé.

Jednička nabídla příběh, atmosferické prostředí ostrova, kde probíhají vědecké experimenty, jejichž podstatu hráč postupně odkrývá, jen težko zapomenutelné scenérie, motivaci hlavního hrdiny bojovat dál. Nástupce se uvedeným vůbec nezabývá. Vše vybalí na hráče hned na začátku a pak se jaksi předpokládá, že se člověk zabaví sám. Na mě to nezafungovalo.

60%

Pro: grafika, zvuky, prostředí, střelba

Proti: autorespawn, příběh, absence herní motivace, stereotyp, jen samé zabíjení nez jiné výraznější herní složky, nuda

+28