Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Silent Hill: Alchemilla

  • PC 85
Alchemilla pro mě byla velice příjemným překvapením a neměl bych problém označit ji za neoficiální, leč právoplatný, přírůstek do série Silent Hill, ačkoliv je mi jasné, že se mnou spousta lidí nebude souhlasit.

Hlavní výhrada některých hráčů, kterou je absence monster a akce (na které autoři již bohužel neměli prostředky), na mě neplatí. Hra by sice jistě působila živěji, dynamičtěji a byla o poznání děsivější, mě ovšem ke štěstí stačilo kvalitně a detailně zpracované prostředí, poměrně zajímavě odvyprávěný příběh (ačkoliv dnes již lehce ohraný) a melancholická atmosféra opuštěného města ponořeného v mlze.

Naladěním se hra nejvíc blíží SH2 a SH3, rovněž využívá spoustu známých prvků. Někdo by snad mohl vyčítat nedostatek originality a kopírování již známých elementů (a měl by do jisté míry i pravdu), na druhou stranu autorům se podařilo vytvořit kompaktní prostředí, které organicky zapadá do světa SH. Z některých oficiálních her jsem tento dojem bohužel neměl. Navíc některé prvky sem prostě patří a fanoušci série je očekávají. Výsledek mi tedy nepřišel samoúčelný a dával smysl.

Poměrně nenápadné, ale příjemně nepřeplácané vizuální zpracování mi dokonale vyhovovalo. Po grafické stránce hra opravdu působí jako remake SH2 a SH3. Hratelnost příjemná, samozřejmě zde odpadá těžkopádné ovládání především druhé hry série.

Využití pohledu z první osoby se, dle mého názoru, skvěle osvědčilo. Na použití tohoto prvku jsem čekal od SH: The Room, kde jsme se tohoto dočkali jen v samotném "Pokoji" a nebylo to vůbec špatné.

Dalším aspektem, ke kterému bych se rád vyjádřil, jsou logické hádanky, které SH taky neodmyslitelně patří. Autoři na stránkách hrdě prohlašují, cituji: "We are also making various puzzles that require mathematical, logical or even philosophical knowledge." Toto bohužel ne vždy vyšlo a považuji to za slabší stránku hry. Většina hádanek je poměrně přímočarých, využitím matematických znalostí mají autoři na mysli malou násobilku (přímo tu nejmenší). Některé úkoly ale byly i zajímavějšíSoudce a hříšníci, Hodiny apod. Na poměrně malém prostoru je jich více než dost. Rozsahem by hra jistě mola být delší, ale vzhledem k okolnostem autoři odvedli slušnou práci.

Komentář bych zakončil jistým ospravedlněním. SH: Alchemilla hodnotím vysoko především proto, že jsem zde našel přesně ty prvky, které mě na sérii nejvíce oslovovaly. Na podobný projekt jsem se dlouho těšil a kdyby na podobném podkladu vznikly oficiální remaky původních her (především prvních tří her), byl by to jistě vynikající počin.

Pro: Autentická atmosféra SH, návrat k duchu prvních třech titulů, pohled z první osoby

Proti: Kratší rozsah, absence monster a akce, některé triviální hádanky

+10