Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Crysis 2

  • PC 75
Důstojné pokračování nás tentokrát zavedlo do města, co nikdy nespí. Poměrně prudká změna oproti předchozímu tropickému ostrovu. Ale změna, dle mého, povedená. Crysis 2 inovuje nástřel z prvního dílu a poměrně se mu to daří, i když škobrtnutí jsou poměrně četná.

Ke Crysis patří neodmyslitelně hodnocení grafiky. Ta doznala zhoršení, a šílené nasazení světelných efektů to fakt nezachrání. Přestože design města a jeho trosek je famózní, rozblajzlé čtverečkové textury na všem větším (asfalt, zdi budov) jsou ostuda (a je to vidět i na nejvyšší nastavení detailů). Osvětlení scény mi zezačátku nevadilo a vlastně se mi i líbilo, ale později mi přišlo, že se snaží jenom krýt hnusné textury. Efekty krve, slizu a všeho dalšího to naštěstí trošku vyvažují, ale stejně... Naštěstí se ale podařilo hru skvěle optimalizovat (možná právě díky výše zmíněným kompromisům) a běžela mi stabilněji, než první díl. Snímky za sekundu vzhledem k mé sestavě prostě musím trochu oželet, ale nezaznamenal jsem jediné seknutí, škobrtnutí nebo pád hry.

Příběh navazuje tak nějak přímo i nepřímo na původní díl. Zjistíme více o mimozemské rase Cephů (Cypů), o pozadí operace na Lingshamu a také o nano-obleku (jak se ukáže, není to jen uniforma pro vojáky budoucnosti). Mise na sebe navazují plynule a vaše přesuny jsou zobrazovány na poměrně efektivním loading screenu s mapou Manhattanu, doprovázené akčními monology a ppsky bz jkkchkli smhlsk... Vaše postava, voják Alcatraz, bohužel neumí mluvit, takže musí následovat pokyny kohokoli, kdo mu zrovna klábosí do levého ucha. Tenhle krok vážně nepochopím, zvláště když v prvním dílu byl Nomád nadabovaný. Několikrát jsem se vážně cítil jak blb, neschopnej jakýhokoli svobodnýho rozhodnutí nebo alespoň prezentování vlastního názoru.

Akce je svižnější a plynulejší, ale není to bezhlavé maso a nepostrádá prvek taktiky. Dokonce k němu hra sama vybízí taktickým módem hledí a super-future hláškou. Všude, kam teďka přijdu poprvé, budu hlásit "tactical options available". Hra už není rozdělená na boj proti lidem v první části a proti cypům v druhé. Cypové se totiž trošičku zabydleli na matičce Zemi a náš vzduch jim dělá dobře, takže se volně motají mezi armádními a soukromými vojáky. V arzenálu nejsou nijak výrazné rozdíly a bez většího odporu jsem si rád vyzkoušel všechno, ale žádní překvapení á la mimozemská zbraň z prvního dílu nepřišla. Překvapivě mi hraní nesklouzlo do stereotypu, což si neumím dost dobře vysvětlit, jelikož přestřelky byly prakticky stále stejné. Ohledně akce odvádí Crysis 2 kvalitní práci.

Nanooblek již do hry není napasovaný násilím. A je to velmi dobře. Jeho ovládání je daleko jednodušší a přirozenější. Q pro armor režim, E pro neviditelnost. Sprint a skákání je automatika. Trošku mi chyběla možnost čapnout někoho pod krkem a mrštit s ním napříč Times Square, ale což.

Celé je to ale opět takové nemastné, neslané. Wow momenty jsou povedené, ale velmi krátké a hra mě vůbec nevtáhla, navzdory poodkrývání roušky příběhu a událostí. Bavila mě akce a při různých povídáních a příběhových posunech jsem se zase těšil jen na další akci. Zápletka mě zkrátka nebrala a netáhla mě dál, což bylo v prvním díle rozhodně lepší. Po dohrání jsem Crysis 2 hned odinstaloval a znovu nainstaluji možná až budu chtít okusit ultra detaily na novější mašině.
+10