Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 70
Jste zastánci soubojového systému ze série Arkham? Ano? Hra se vám pravděpodobně bude líbit prvních 10 hodin. Jste fanoušci Tolkienovi tvorby? Pokud ano, zklame vás příběh, potěší však zpracování. Tak to by bylo shrnutí v jedné malé pivní kostce.

Shadow of Mordor je jedna velká arénovka s prvky RPG (tvz. strom schopností a jednoduchý upgrade zbraní díky magickým runám)

Příběh je jedno velké klišé o pomstě a vykoupení. Mě osobně to nezajímalo a cutscény jsem nepřeskakoval jen díky filmově (velmi dobře) natočeným scénám a povedenému dabingu.

Soubojový systém převzatý z Arkham série se povedl - vlastně je to jediná hra, která ho napodobuje dobře. Mačkáte levé tlačítko myši pro útok, pravé pro protiútok+ je tu modifikátor poprav (instant kills) a přikrčení (stealth mod). Je to jednoduché a na pohled efektní. Avšak ne všechny ono "spamování" tlačítek uspokojí. Zabíjení, kuchání a mordování skřetů lámáním kostí, rozřezáváním tepen a odsekáváním hlav je však díky kvalitním animacím velice uspokojující, at už jste, či nejste diplomovaný sadista.
Stealth je podle mě dost jednoduchý. Tady se pro změnu ozývá série Assasins Creed. Schováváte se ve křoví (asi jediný porost na mapě) šplháte, skáčete na hlavy nepřátelům, kteří vás nevidí, i když by měli. V podstatě to funguje dobře, neměl jsem s tím vůbec problém. Docela mi chyběla možnost kuchnout dva skřety na ráz. QTE (Quick-time-eventy) zbytečné a často dost frustrující.

Prostředí jsou ve hře dvě. Jedno je nudné, prázdné, zelené a travnaté, druhé je jen nudné. Ano, chápu. Jedná se o Mordor a v něm to životem nesálá, ale i tak si nemůžu pomoci, že obě mapy mají za účel jen to masakrování nebohých skřetů. Je to škoda, jelikož graficky vypadá Shadow of Mordor velmi pěkně. Modely postav vypadají skvěle (hlavně nepřátelé a jejich mimika) světelné efekty jsou kouzelné a textury solidní.

Po mapách se odkrývají vedlejší mise, za jejichž úspěšné splnění dostáváte body a zkušenosti na nakupování rytin, do kterých si zakouzlujete magické runy z padlých kapitánů a velitelů skřetí hordy.

Ony RPG prvky jsou tu implementovány dost dobře. Progress postavy je tu velmi fajn. Je cítit jak postava nabírá na síle. Jediná nevýhoda je v tom, že jsem se nabušil moc rychle, protože po cca 9h jsem měl 75% všech schopností. Z čehož vyplívájí dvě věci. Špatně nastavené tempo, a co je důležitější, vedlejší mise a zabíjení/ovládání velitelů ztrácí smysl, poněvadž právě díky těmto aktivitám se vám zpřístupňují nové abillity.
Jezdit na trollovy jsem se naučil až na samotném konci hry..

Genesis systém je fajn, ale podle mě to není nic revolučního. Navíc nejzajímavější prvek tedy ovládání nepřátel se také objeví až relativně pozdě v hlavním příběhu. Osobně se mi velmi líbil fakt, že si nepřátelé pamatují vaše předešlá setkání, že hierarchie Sauronovi armády se vždy po vaší smrti mění, ale ve výsledku se opravdu jen jedná jen o pěknou featurku, kterou spíše ocení zapálení hračičkové.

Shadow of Mordor je dobrá hra s vysokými produkčními kvalitami od vývojářů, které jsem již hodil neprávem do žita. Dobře se tu kombinují boje a stealth z Arkhamu a AC. Hudba je velmi povedená (paradoxně theme v menu hry připomíná hoodně AC). Bohužel se opravdu "jen" jedná o mlátičku v prázdném otevřeném světě, jehož příběh by asi pana Tolkiena příliš neoslnil. Mimochodem, na to, aby jste si užili tento produkt při vyšším nastavení je zapotřebí výkonnějšího stroje. Osobně jsem čekal více, ale i tak mohu konstatovat. "Jednalo se o solidně strávených 18h a 35min"

Pro: Grafické zpracování, dabing, hudba, výživné animace poprav, dobře zakomponované RPG prvky soubojový systém z Batmana....

Proti: nemusí sednout každému, prázdný svět, stereotypní nápln misí, slabý příbeh, QTE.

+27