Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Dragon Age: Origins – Awakening

  • PC 80
18 hodin pro kompletni dohrani hry na obtiznost easy je, myslim, v dnesni dobe celkem slusna delka i pro zakladni hru, natoz pak pro datadisk/DLC. Hodnoceni davam stejne, jako pro Origins, ale tuhle znamku si Awakenings ode mne muselo skutecne zaslouzit. Kdyby bylo jen o malo kratsi nebo naopak byt jen o pid natazenejsi - a kdybych narazil na vetsi mnozstvi bugu napriklad, sel bych rozhodne s hodnocenim dolu.

Hral jsem verzi z Ultimate Edition, opatchovanou na verzi 1,5. I tak se vyskytlo par problemu, bud protoze je patch nijak neovlivnil, nebo protoze je na vine spatne designerske rozhodnuti.

Nepotkal me problem s inventarem v Silverite Mines, problem s chybejicim triggerem pro osobni quest jedne z clenek druziny jsem vyresil fanouskovskym patchem a na pady hry jsem byl zvykly ze sveho stareho PC - a navic jich bylo daleko min, takze vlastne vyhra:-P

Mou velkou chybou bylo, ze jsem si Awakening nechal az jako posledni DLC z kolekce, po dohrani vsech ostatnich, takze hra muj save z Witch Hunt neprijala (i kdyz vhledem k casove posloupnosti zcela logicky) a ja musel zacit se svou sockou z konce Origins a ne s nabusenym mazakem, ktery prezil Golems of Amgarrak i hon na carodejnici.

Za pomerne smutne designove rozhodnuti povazuji nutnost hrat tri hlavni subquesty v urcitem poradi - pokud totiz vezmete segment s Velannou nebo Sigrun jako posledni z nich, nebudete mit moznost je pak prijmout do radu Grey Wardenu. Ocenuji naopak moznost zachraneni jak mesta Amaranthine, tak tvrze Vigil's Keep za predpokladu, ze vase sidlo dostatecne opevnite, posadku dobre vyzbrojite a taky zajistite dostatecny pohyb zbozi zachranenim/zlanarenim dvou kupcu, nemluve o vycisteni Augiasova chleva pod tvrzi :-P. Ze si nektere z questu muzete vlastni blbosti/nepozornosti zablokovat, to uz je vec jina, ale tezko tohle povazovat za chybu - nektere veci si proste musite zaslouzit.

Konverzaci s postavami je sice mene, nez v jednicce, coz ale neznamena, ze chybi uplne. Bud jsou spusteny samy od sebe, nebo jim musite napomoci kliknutim na aktivni misto v jejich blizkosti. V urcitych mistech clenove party komunikuji i mezi sebou a poslouchat treba Oghrenovo nabalovani Sigrun je opravdu hodne zabavne (na druhou stranu, z tonu jejich odpovedi je misty slyset, jak moc neprijemne ji toto svadeni je). Oghrenovy vystupy s beckou v hlavni sini tvrze jsou snad nejpovedenejsi ze vsech, ale i ostatni postavy maji zajimavou historii. I kdyz jsem nejcasteji hral ve slozeni Mag-hlavni postava, Nathaniel (rogue), Anders (Mag-healer) a Oghren, i zbyle tri postavy maji neco do sebe a tu praci jsem si dal, abych jejich approval vyhnal na stovku a poplnil jejich questy.

Za mne zkratka spokojenost...
+14