Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 32 let • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

Thief

  • PC 65
Nebudu chodit kolem horký kaše a hned zprvu říkám, že budu hodně srovnávat s Dishonored. Ono právě Dsihonored si totiž z původního Thiefa hodně propůjčuje a to čím ve výsledku je, je i díky němu. Je proto na pováženou kdo od koho opisoval, jelikož nový THIEF je v podstatě totéž co Dishonored, jen v bledě modrym (doslova).

V jedné hře máme město postižené morem, v druhé "ponurou", v jedné hrajeme za zneuctěného legendárního ochránce královny, v druhé za legendárního zloděje, obě hry přitom mají podobný příběh a zároveň se podobně hrají.

Problém je ovšem v tom, jaký přístup k vývoji Thiefa tvůrci zvolili. Zanevřeli nad propracovaností herního světa, soubojový systém je naprosto příšerný a level-design dokáže potrápit (město, ač je rozdělené na malé frakce, je jedno velký bludiště). Jenomže pak jsou tady faktory, který celkový dojem dokážou vyvážit, přičemž za všechny musím vyzdvihnout parádní atmosféru, která nejenže dokáže prezentovat bídu doby a času kdy se hra odehrává, ale dokáže i s přehledem děsit jako v regulérní hororový adventuře.

Dalším plusem je pak postup hrou. jak asi mnozí tuší, hra je vyloženě jen a pouze stealth, kdy jak mile někoho naserete, soubojový systém a boje celkově vám hru dozajisté zkazí. Plížit se a být v pozoru je tak naprostou nutností. A protože jste zloděj tichošlápek, máte k dispozici celou řadu vychytávek (jedná se vlastně jen o luk s mnoha druhy šípů, kleště a šroubovák), které vám postup nejen zjednodušují, ale i přidávají na hratelnosti.

Po stránce grafický se (pravda) nejedná o žádný veledílo, odporně ale hra nevypadá a díky skvělému stínování vypadá mnohdy zkrátka pěkně, stejně jako v dešti. Co zaostává je technologie pro mimiku postav - snad u všech dnešních titulů se využívá motion capture (herec dostane na ksicht stovku senzorů a ty snímají pohyb obličeje do počítače), u Thiefa se zdá jakoby tvůrci vzali mimiku z původního šestnáct let starýho Dark Projectu a implementovali ji do rebootu.

Příběh není žádný terno, ale to nebylo ani v Dishonored- tam byl pouze mistrovsky prezentován) - zde se tváří zkrátka jednoduše, bezvýznamně a hráč ani po většinu času neví co a proč právě dělá a kam vlastně jde. Že by ale nedával smysl, nebo nedržel pohromadě se říci nedá. Prostě hráče akorát moc nezajímá. Od toho jsou tu pak i mimoběžné úkoly - taky mě nezajímaly.

Shrnu-li to do finálního odstavce: Nový Thief není tak úplně to, co se čekalo, grafika je pěkná jen když prší nebo plápolá oheň, příběh je nazajímavej, město spletitý a soubojovej systém vyloženě děsnej, ale pak je tady skvělá atmosféra, stealth postup využitej na maximum (leč opět vládnou četná zjednodušení), celá řada zajímavých momentů a výbornej soundtrack. Kdo ale hrál Dishonored, Thief pro něj bude buď naprostá sračka/laciná kopie etc., nebo prach-sprostá jednohubka. Pro mě to je jednohubka za 6/10.

Pro: atmosféra, soundtrack, stealth, snaha být ve všem podobný Dishonored (jo, pro mě je to plus)

Proti: nudný město, nezajímavej příběh, když na to přijde tak souboje, mělo to přijít minimálně o tři roky dřív (to bych z toho byl možná na větvi)

+10 +12 −2