Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Homeworld: Cataclysm

  • PC 80
[přepis z fóra Sigil.cz]

Cataclysm mě velice potěšil. Obyčejně se od datadisků moc čekat nedá - převážná většina zaujímá koncepci hloupého přídavku dalších misí a předmětů, aniž by se snažila inovovat samotnou hratelnost. Tvůrci Cataclysmu však byli odvážnější. Pravděpodobně z důvodu tehdy již chystaného druhého dílu původními autory nakonec příběh tvoří vcelku samostatnou kapitolu. Stále je na poměry strategií vysoce nadprůměrný, ovšem do univerza Homeworldu mi vůbec nesedí; zatímco v první hře jste byli svědky strastiplného hledání zapomenutého domova, děj datadisku se točí okolo starodávné rasy (něco mezi borgy ze Star Treku a Zergy z SC), která se po letech uvěznění probudila a hodlá si nyní podmanit celou galaxii. Tedy, tato zápletka nijak neotřele nepůsobí, ale ve hře funguje dobře a v několika částech má hra dokonce až mrazivou atmosféru.

Velkou předností datadisku je samotný gameplay. Uživatelské rozhraní doznalo opravdu slušného množství změn, mezi nimiž nechybí teď už opravdu použitelná pauza, okamžitá změna rychlosti času, lepší popup menu, různé užitečné ukazatele atd. Co se hraní týče, tak musím smeknout. Některé věci, co se mi líbily v originále, jsou sice nenávratně pryč, jejich absenci však vynahrazuje další várka novinek. Předně - souvisí to s příběhem - není zde mateřská loď a vaším hlavním plavidlem je jen taková větší těžařská bárka, kterou ovšem v průběhu kampaně vylepšujete - přidáváte štíty, různé moduly atd. Mohlo by to být o dost propracovanější (třeba nějaké větvení či specializace), ale i takhle je to super. Takže postupem času se z bárky stává pořádná vojenská stanice, radost pohledět. Zpočátku jsem se také bál o ještě nižší maximální počet jednotek. I tento systém ale byl přepracován a ve druhé polovině již vaše armáda začíná nabírat na úctyhodné velikosti (abych se však přiznal, pořád mi to bylo málo). Jsou tu i nějaké (lépe či hůře využitelné) dovednosti, pořádný upgrade a hromada dalších věcí. Obtížnost mi přišla víceméně stejná; pro některé pak může být kladem, že se dramaticky navýšilo množství suroviny a není tedy třeba šetřit kredity za každou cenu jako v Homeworldu. Samotné mise jsou opět slušně variabilní a dost zábavné; hlavním těžištěm samozřejmě zůstal boj, zdaleka ovšem nejde v každé misi jen o to, odstranit z mapy všechny červené tečky.

Vše dohromady to má za následek výrazně větší přívětivost ke hráči, která je zhruba na úrovni jiných RTS. I přesto nakonec v mém pohledu Cataclysm celkové kvality Homeworldu nedosahuje. Schází mu ta monumentální atmosféra (mimochodem i hudba je znatelně slabší), příběh nemá tu sílu a hloubku (kvalitou je tak lehce nad StarCraftem) a to byly klíčové položky, které v případě Homeworldu daly s jistotou zapomenout na všechny ty nedodělky a výtky.

Je to však rozhodně důstojný pokračovatel.
+8