DS považuju za památnej zážitek, pokračování přímo navazuje na původní hru a tak jsem neváhal do DS2 jít:
Proti konceptu – "uděláme to jako jedničku, když se to tak líbilo" – vůbec nic nemám, naopak. DS2 sází na to, že téměř dokonalá hra nepotřebuje vylepšit. Příběh se tak odehrává na vesmírné stanici, která se v podstatě od Ishimury až tak neliší. Prvních pár levelů se sice hráč motá v obytných prostorách stanice připomínajících spíš Rapture, ale naštěstí se to brzy změní a opět se povětšinou pohybujem v údržbářských temných chodbách a strojovnách, kde je Issac jako doma. Specialitou jsou výlety do vesmíru, kde se tentokráte člověk nemusí spolehnout jen na bezgravitační skoky, ale regulérní levitaci s výhledem na Saturn! Tohle se povedlo na jedničku a tyto fáze hry patří, myslím si, k tomu nejlepšímu.
Nadabování Issaca se mi taky celkem líbilo, škoda slabšího příběhu, nicméně i tak je to na akční hru stále velmi dobrej děj, zvláště pak byli-li autoři limitovaní událostmi DS1. Přesto, že povětšinou se nesetkáváme s ničím až tak novým, dokáže hra člověku v posledních levelech vyrazit některými scenériemi dech.
Negativ potom moc nevnímám: Jaksi zmizela klávesa pro mapu, kterou jsem dříve využíval. Takhle nám zbylo jen tlačítku pro ukázání správného směru. Naštěstí jsem ho nemusel využít ani jednou a neztratil se.
Co říct na závěr? Zvukově i graficky vymazlenej survival horror se skvělou atmosférou vesmírné prázdnoty. Na jedničku dosáhnout nemůže už jen kvůli tomu, že tajemnství Markeru již nemusíme odhalovat, ale rozhodně důstojně pokračuje v nastavené kvalitě.
90%, spokojenost, komu se líbila jednička vřele doporučuju.
Proti konceptu – "uděláme to jako jedničku, když se to tak líbilo" – vůbec nic nemám, naopak. DS2 sází na to, že téměř dokonalá hra nepotřebuje vylepšit. Příběh se tak odehrává na vesmírné stanici, která se v podstatě od Ishimury až tak neliší. Prvních pár levelů se sice hráč motá v obytných prostorách stanice připomínajících spíš Rapture, ale naštěstí se to brzy změní a opět se povětšinou pohybujem v údržbářských temných chodbách a strojovnách, kde je Issac jako doma. Specialitou jsou výlety do vesmíru, kde se tentokráte člověk nemusí spolehnout jen na bezgravitační skoky, ale regulérní levitaci s výhledem na Saturn! Tohle se povedlo na jedničku a tyto fáze hry patří, myslím si, k tomu nejlepšímu.
Nadabování Issaca se mi taky celkem líbilo, škoda slabšího příběhu, nicméně i tak je to na akční hru stále velmi dobrej děj, zvláště pak byli-li autoři limitovaní událostmi DS1. Přesto, že povětšinou se nesetkáváme s ničím až tak novým, dokáže hra člověku v posledních levelech vyrazit některými scenériemi dech.
Negativ potom moc nevnímám: Jaksi zmizela klávesa pro mapu, kterou jsem dříve využíval. Takhle nám zbylo jen tlačítku pro ukázání správného směru. Naštěstí jsem ho nemusel využít ani jednou a neztratil se.
Co říct na závěr? Zvukově i graficky vymazlenej survival horror se skvělou atmosférou vesmírné prázdnoty. Na jedničku dosáhnout nemůže už jen kvůli tomu, že tajemnství Markeru již nemusíme odhalovat, ale rozhodně důstojně pokračuje v nastavené kvalitě.
90%, spokojenost, komu se líbila jednička vřele doporučuju.
Pro: Grafika, zvuky, hudba, atmosféra, bez HUDU, prostředí a příběh, bezgravitační fáze hry
Proti: Absence mapy, stáze