Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Robin Hood: The Legend of Sherwood

  • PC 45
Spolužák na základce o téhle hře kdysi básnil, říkal jak je dokonalá a že jí hraje pořád dokola. Já se k ní nakonec dostal až ted, více jak 10 let po vydání. Namlsala mě skutečnost, že hra je od stejných vývojářů, kteří dali dohromady geniální Desperados: Wanted Dead or Alive. Bohužel i přes veškerou snahu nejsem schopen jí dokončit, protože mě to prostě ukrutně nudí.

Nemůžu říct, že by hra byla vyloženě špatná, jen jsem si představoval něco úplně jiného. Tady se stealth přístupu příliš nedočkáte, i když jsem se to tak snažil hrát, tak jsem po chvíli zjistil, že autoři s něčím takovým asi vůbec nepočítali. Rozestavení a pohyb protivníků je udělán tak, že se občas prostě nedá vyhnout masakru. Několikrát jsem se dostal do situace, kdy jsem půl hodiny zkoušel nepozorovaně projít dál, načež jsem zjistil, že to prostě nejde a nejjednodušší je vyběhnout doprostřed náměstí a všechny přiběhnuvší panáky během minuty zrubat. Bohužel hráč za to není nijak trestaný - žádný alarm přes celou mapu, konec mise, apod., naopak tenhle akční přístup se jeví jako nejefektivnější řešení. Jediný následek je ten, že se k vám přidá méně zbojníků, což je stejně úplně jedno, protože jsem jich měl po prvních misích dostatek na výrobu šípů, což bylo asi tak jediné, na co jsem tábor využil.

O side-misích neboli přepadech škoda mluvit, je to pořád na jedno brdo, odehrává se to na stejných mapách dokola, to stejné hlavní mise - procházet podesáté ten stejný hrad mě vážně neba. Nějaké představování hrdinů a jejich schopností ve speciálních misích ála Desperados tu také není, všechno se odehrává formou zdlouhavého čtení svitků válejících se na zemi.

Ve výsledku nevím jak to vlastně Spellbound se hrou mysleli. Chtěli z toho mít taktickou stealth akci? Spousta věcí tomu nasvědčuje - postavy mají speciální schopnosti včetně omráčení, svazování, přenášení těl, atd. Na druhou stranu na mapách je občas nesmyslně vysoké množství protivníků a nedostatek míst ke schování (keře, sudy, kadibudky) a hra se chtě-nechtě po chvíli mění na akční mlátičku z ptačího pohledu. Něco mi říká, že je to spíše první možnost a autoři prostě jen nezvládli level-design. Tak či tak je to pro mě nehratelné.
+25