Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 37 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Fallout 3

  • PC 70
No, tak základní příběh mám dohraný. Na střední obtížnost. Za 36 hodin čistého času na úrovni 20. Tedy maximální úrovni. To jsem ani neinvestoval do perku bystrý žák. Splnil jsem stěží polovinu vedlejších questů a našel stěží polovinu bambulek. Nebýt datadisku Broken Steel, který hru rozšiřuje o dalších 10 úrovní, už bych hru dávno zahodil pro nedostatek motivace.

Moje největší nevýhoda je, že mám pořád tendence porovnávat tenhle díl s původníma dvěma díly, které patří k mým nejoblíbenějším hrám. A to hlavně kvůli dialogům, skvělému příběhu plného zvratů a gradace. Tohle bohužel není případ třetího dílu. I s největší inteligencí s důrazem na řeč jsou tu dialogy ploché, bez hloubky, ale hlavně bez starého dobrého humoru či nadsázky. Roboti se sice snaží situaci jakž takž zachraňovat, ale je jich po čertech málo.

Příběh je tady opravdu trapný. Předvídatelný, krátký. Prostý emocí, zvratů. Skoro by se líp hodil do nějaké čistokrevné střílečky. Ne, čekal jsem mnohem víc. Vždy jen jedna cesta. Můžete si akorát vybrat, jestli budete ten klaďas nebo záporák. Následky radiace, zlomenin, drogové závislosti atd. Takové zjednodušení si Fallout nezaslouží. Hra je i na můj vkus až moc akční. Boji se tu jednoduše nelze vyhnout a jako že jeho dost a dost. A Ještě se pořád opotřebovávají zbraně.

Atmosféra je ale skvělá. Poušť, trosky města. Všechno je to opravdu pustina. To oslnivé světlo po opuštění vaultu mě opravdu uchvátilo. Skvělé zvuky. Hlavně zvuky divokých ghůlů jsou opravdu strašidelné. Technická stránka je na dobré úrovní. Textury jsou zblízka sice dost rozmazané, ale to by se to pak nedalo v době vzniku na ničem hrát.

Lokace jsou většinou pěkně udělané. Bavilo mě prohledávat, objevovat. Koneckonců mě bavil i ten příběh, kdyby ke konci nevyšlo najevo, že je tak povrchní. To naprosté zjednodušení rpg systému, dialogů a dopad rozhodnutí na svět. To mě teda hodně krkalo. Chtěl jsem tomu dát původně mnohem méně procent, ale jelikož jsem u toho prožil pěkných 36 hodin čistého času a nenudil jsem se, tak by to asi ode mě bylo hodně pokrytecké.

A to jsem ještě zvědavý na ty datadisky. I když to outro mě fakt nasralo. Je z něho cítit hrozná uspěchanost. Jo, epické to rozhodně není, i když by chtělo. A taky tam mohli být nějaké efekty počasí. Hned by to vypadalo ještě líp.

Pro: atmosféra, zvuky, design lokací, pěkná grafika, prozkoumávání pustiny

Proti: totální zjednodušení, ploché dialogy, odbytý příběh, moc akční

+20