Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Afterfall: InSanity

  • PC 75
Od Afterfall Insanity jsem s ohledem na zdejší hodnocení moc nečekal, ale zasazení do postapokalyptického Polska mi přišlo na tolik lákavé, že jsem neodolal. Ve výsledku ale nebýt těch několika polských nápisů na zdech či televizních obrazovkách, tak bych vůbec nepoznal, že se hra odehrává právě tam.

V prvních momentech hry mě zarazila šílená přepálenost obrazu hnaná do takových extrémů, že i obličeje okolních postav byly špatně čitelné. Rozhodně doporučuju hru kvůli tomu nezatracovat, ono to je totiž tak trochu naschvál. Co se herních mechanismů týče, zprvu mě trochu vyděsilo zaměření na (dost nepovedený) melee boj, který naštěstí velice záhy přejde ke střelným zbraním. Ani pocit ze střelby se nemůže rovnat áčkovým střílečkám, na druhou stranu mi nepřišel natolik špatný, aby mě to během hraní otrávilo. Nepřátel zas není tolik a hra sází spíše na hutnou atmosféru, která ačkoli se snaží, není vyloženě hororová. Co ale zaujme je bezesporu příběh, který obsahuje pár dobrých zvratů a táhne hru až do konce. Před prvním spuštěním jsem si přečetl doprovodný několikastránkový úvod do alternativní historie hry a už z toho bylo patrno, že hru dostal do rukou velice nadšený scénárista. Ale jak to tak bývá, na hře dělalo malé studio, které si tak trochu vzalo moc velké sousto. Ač se tvůrci velice snažili, animace jsou spíše úsměvné. Dabéři často dost přehrávají, což v kombinaci s toporným naanimováním působí trochu směšně.

Tím ale nechci říct, že je hra špatná. Pokud mě u hry chytne příběh, tak jsem mnohé nedostatky ochotný odpustit. Na hře je vidět hromada práce, design levelů rozhodně špatný není. Hráč se nikde moc nezdržuje a celé to velice rychle odsýpá, snad jen s výjimkou ne moc dobře nadesignovaných soubojů s několika málo bossy. Konec hry se dá tak trochu předvídat, přesto ale na mě působil dost logicky a uspokojivě uzavřel děj – ačkoli se rozhodně o nic originálního nejedná a v rámci filmové tvorby je to vcelku často používaný twist. Krom pěkné grafiky pozitivně hodnotím i hudbu – ne tu akční, ta mi lezla na nervy – ale klavírní motivy hrající během neakčních pasáží.

Verdikt: Pro mě rozhodně překvapení. Afterfall Insanity jsem si i přes ty chybky užil.

Pro: zajímavý příběh a jeho historické pozadí, atraktivní postapo prostředí, pěkná grafika, některé hudební motivy

Proti: celkově budgetový pocit z hraní

+17 +18 −1