Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Scourge Project

  • PC 45
Verze 1.4 dohrána. Pozdější patche upravují (značně) umělou inteligenci spolubojovníků (už se léčí navzájem, neignorují rozkazy, podle situace na bojišti neléčí s osmi nepřáteli za zády atd.). Jejich inteligence sice stále není žádný zázrak, nicméně hra se dá konečně dohrát. Na některých místech přibyly checkpointy, hra si pamatuje vybavení v momentě průchodu checkpointem a konečně je možné přeskakovat animace. Přes veškeré opravy (které ovšem měly přijít v době vydání hry a ne potom, co autoři vydanou "betou" odstrašili většinu kupujících) se ovšem stále jedná o těžký průměr. Přestřelky jsou funkční, ale pořád žádný zázrak (protivníci se kryjí podle nálady, spolubojovníci používají melee útoky na blízko i když střelba je účinnější, nepřátelé jsou schopní atát členům týmu na hlavě a další a další drobnosti), audiovizuální stránka taktéž (počínaje ozvučením zbraní až po animace pohybu).

Přes všechny problémy má hra nápadité boje s bossy, zvláštní atmosféru a zajímavý příběh. Celé to na mě působí tak, že si autoři ukousli větší sousto než dokázali nakonec spořádat. Mimochodem, tato hra byla znovu vydána pod názvem Scourge Outbreak (zatím na X360, verze pro PC je v přípravě, ale těžko říct, jestli někdy vyjde). Na Metacritics průměr 40 (resp. 60 od hráčů). Tak nějak člověku vytane na mysli Derek Smart, že.

---------------------------------------------------------------------------------------

Původní recenze verze 1.0

Kvůli Scourge Project poruším zásadu nehodnotit hry, které jsem nedohrál do konce. Neboť ve verzi 1.0 je hra díky tomu, jak je špatně udělaná, nedohratelná. Wkduffy ve verzi 1.0 skončil na úplně stejném místě jako já ("We suffered through about 90 percent of the game (sometimes having some honest fun), only to come up against one of two multi-stage boss battles at the end of Episode 2 that (with the brainless, suicidal, noncompliant, idiotic AI characters) was impossible to complete. We turned the game off in disgust. We just turned it off. I can’t imagine this is the goal any developer wants to obtain."

Scourge Project byl ambiciózní Unreal 3 mod (původně měla být hra dokonce FPS), ze kterého se nakonec vyklubala samostatná hra. Jde o kooperativní akci čtyřčlenného týmu, ovládaného buď počítačem nebo živými hráči. Hru je také možné hrát úplně sólo (ovšem díky nepřizpůsobenému počtu nepřátel to opravdu nedává smysl). Celé hra se točí kolem mutantů, geneticky modifikovaných vojáků a podobných osmdesátkových srandiček, nad kterými zaplesá nejeden nostalgik (to byl ostatně důvod, proč jsem se přes nepříznivé recenze do hry pustil také já).

Na počátku si člověk vybere jednoho ze čtyř členů týmu (podle tohoto výběru jsou přizpůsobeny dokonce animace) podle stylu hry (každý používá jiné defaultní vybavení a časem jiné speciální schopnosti). Nacházené zbraně často obsahují různé přídavné vychytávky (kolimátor, laserový zaměřovač, podvěšený granátomet) a za například určitý počet zabitých nepřátel člověk obdrží rank v palných zbraních (netuším k čemu). Tím ovšem výčet kladných stránek končí.

Problém celé hry spočívá zejména (nicméně nejen) v doslova tragické umělé inteligenci spolubojovníků, bez kterých se bohužel neobejdete. Proti stále lépe vyzbrojeným protivníkům (kterých je v pozdějších fázích hry tolik, jako by se množili dělením), totiž vydržíte v přímé palbě doslova pár vteřin. Člověk by řekl, že se tedy nebude vystavovat přímé palbě, jenomže ono to není tak jednoduché, protivníci vydrží i při střelbě do hlavy vagón nábojů a navíc je třeba konstatně provádět "babysitting" parťáků. Ti občas stojí, čumí a nic nedělají, jindy se rozběhnou mezi deset po zuby ozbrojených borců a nechají se oddělat. V takovém případě sice hra nekončí, ale Vy je musíte "oživit" v časovém limitu, jinak končí hra (což se v případě rozběhnutí se mezi kvanta nepřátel provádí opravdu obtížně). Neumějí se navíc léčit navzájem a občas ignorují i to, že potřebujete vyléčit Vy (prostě stojí dva metry od Vás a čekají na doběhnutí limitu).

Tragická umělá inteligence není jediný problém. Další problémy spočívají v ukládání na poměrně vzdálených checkpointech, ignorování rozkazů (ano, parťákům můžete udílet rozkazy, ovšem ti je bohorově ignorují) nebo nemožnosti přeskakovat videa. Při restartu checkpointu se člověk objeví s defaultní výbavou, v pozdějších fázích hry jsou počty nepřátel opravdu absurdní a speciální schopnosti jsou doslova k ničemu.

Přes to všechno bych si zahrál vyšší verzi, protože by se z toho mohl nakonec vyklubat příjemný průměr. Vyšší verze hry krom jiného vylepšují AI, přidávají možnost přeskakovat videa, přidávají další checkpointy, mění leveldesign atd. Ovšem dokud nebude tento zázrak stát kilo, tak to nehodlám riskovat.

Pro: zajímavé nápady a příběh, bossové, atmosféra

Proti: stále průměrné provedení bojů, chyby

+14