Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

SpellForce: The Order of Dawn

  • PC 95
Ty krávo, to bylo času. U téhle hry jsem strávil celou angínu a teď i skoro půl dovolené. Je to neskutečně dlouhý. Ale dal jsem to. A to ani poslední dobou moc strategie nedohrávám. Vždycky mě tak nějak omrzí. U téhle hry se to ale nestalo.

Hned ze začátku mě ohromila grafika. Fakt hezká. Pěkná živá příroda. Co se jen tak nevidí jsou budovy v životní velikosti. No, v té době to musela být bomba. Hlavní tahák hry je ale hlavně hratelnost (co taky jiného) a návykovost. K tomu pomáhá geniální herní systém, kde za pomocí runových monumentů, hrajete vlastně za takového poloboha.

Skvělé skloubení strategie s RPG. Funguje to asi tak. Sakra to je nějak moc nepřátel, to sám nezvládnu. Nevadí, tamhle je monument. Postavím si vesnici. Vyrobím armádu. Probiji se a pokračuji. Strategie zde neslouží jako základní koncept hry, ale jako prostředek k dalšímu postupu. Kupodivu to funguje náramně.

Přispívá k tomu i zajímavý příběh, který táhne a příjemně se stupňující obtížnost. Kdy nedochází k nějaké frustraci ani hru neprojdete z prstem v zadku (hráno na normál). Super ozvučení. Jen tu hudbu jsem musel trochu ztlumit. Už jsem říkal, že hra dlouhá?

Trošku mi vadily zdlouhavé přesuny po mapách, nebo slepé vracení se do vyčištěných map za účelem splnění vedlejších úkolů. Třeba úkol najdi stíny. Ale kde? Už mám projetých 22 map. Každá mi trvala celé odpoledne. To je mam prohledávat znova? Až jsem si připadal jak blázen. Ale není snad tohle účel her? Bavit lidi co nejdéle. Je to hezké, ale zároveň i trochu děsivé.

Jo, a ještě bych ocenil možnost řazení jednotek do formací. Bylo by to tím možná i víc strategické. Snad příště.

Pro: návyková hratelnost, originální koncept, grafika, hodně dlouhé, příběh

Proti: zdlouhavé přesuny po mapách, šílený žrout času

+22