Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 32 let • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

  • PC 60
Tak tady po nějaký době máme další díl slavný série Splinter Cell. A co já na to? Že už ten předchozí dával znát, jak moc to tvůrce nebaví.

Kam se sakra poděla atmosféra prvních tří dílů? Pomalý plížení, používání nejrůznějších vychytávek, odemykání zámků šperhákem, odemykání bezpečnostních dveří podle zanechaných otisků na číselníku, hledání kódů, regulace rychlosti postavy kolečkem u myši, používání nejrůznějších pohybů a skoků, možnost zandat zbraň či snaha udělat každičkou jednotlivou věc sám! To vše ze hry více méně vymizelo (spíš více než méně).

Všechno je odporně zjednodušený, aby to mohly hrát i děti dnešní generace lidí, kteří vinou degenerace odmítají hrát něco, co by pro ně mohlo bejt příliš náročný. Prvky zjednodušující hraní se sice dneska rvou do každý hry, ale do série Splinter Cell to fakt nepatří. Gameplay si sice můžete uzpůsobit dle svýmu vkusu (to jest buď půjdete potichu, nebo nahlas), ale co je to platný, když všechny ty automatický prvky ničí veškerej zážitek (ve starejch Splinterech jste si úkryty museli hledat sami a taktéž do nich sami běhat. To tady ale neplatí, prostě si jenom ukážete na kryt a Sam do něj zaběhne, přičemž vás během tohoto úkonu ani nemohou nepřátelé vidět. Můžete u toho klidně pít kafe. Taky možnost označení nepřátel a jejich automatická likvidace je naprosto k nasrání. Jakoby nestačilo, že UI nepřátel je už tak dost mizerná). A protože spolu se zbytečnostmi vymizel ten stealth pocit, nemáte ani motivaci stealth hrát (ačkoliv to jinak nejde, protože jinak vás zběsilá akce nutí k rychlým činům, který vlivem kamery mnohdy dostanou konce po první dávce).

A co dál se mi nelíbí? Nechápu proč si tvůrci dovolili jeden ze svých nejslavnějších charakterů změnit k nepoznání. Nevím sice proč Michael Ironside ustoupil od dabingu, není to ale důvod dělat hlavní postavě plastickou operaci. Tohle byl velikej risk, kterej v očích mnoha hráčů bude probouzet hněv, protože už zkrátka nebude mít pocit, že hraje za stejnou postavu, jako v předešlých dílech... jen se stejně jmenuje.

Graficky a technicky se sice opět jedná o první ligu, má to skvělej zvuk, výbornou souhru světla a stínů a i celou řadu skvělých příběhových momentů a taky soundtrack nezní vůbec špatně, ale člověk série znalý tohle zákonitě musí strhnout. Já čekal návrat ke kořenům a dostal jsem pouze nablejskanou skákačku pro MTV generaci. Půjde-li to takhle dál, ocitne se tahle značka na Blacklistu her, který nechci hrát.

PS: Po zkušenosti s tímhle: Max Payne 3 je nejdůstojnější pokračování od dob druhý Mafie a přesně tak by mělo vypadat pokračování již zarytý série... Ne jako Blacklist!

Pro: grafika, soundtrack, vcelku velká rozmáchlost (mimoběžný mise, úprava vybavení, udržovaní vztahu s dcerou skrze telefon atd-)

Proti: četná zjednodušení, zazdění charakteru hlavní postavy, snaha upoutat co možná největší masu, při rychlejší akci hratelnost (kamera a zjednodušovátka pak nefungují vůbec)

+20 +24 −4