Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

F.E.A.R.

  • PC 90
Fear jsem hrál už v době vydání, teď sem se k němu vrátil kvůli oběma datadiskům, kterým ještě v té době nebyly na pultech, abych si to dal hezky vcelku…

Výborně zpracovaný boje proti inteligentním nepřátelům jsou hlavním lákadlem titulu. Obtížnost těchto bojů sice není nikterak jednoduchá. (hrál jsem na NORMAL, ale bez užití zpomalení - nepoužívám ho zpravidla v žádných hrách) Nepřátelé se chytře přesunují, aby hráče dostali do křížové palby, umí si i počíhat. Všude se ale válí takový haldy lékáren, že jsem je zpravidla ani neunesl - hrubou herní chybu tak napraví místo quickloadu pouhé dvojzmáčknutí tlačítka pro léčení.

Pasáže s Almou ale jsou povedený, velmi příjemně prokládají akční souboje a několikrát jsem se i příjemně leknul. (hrál jsem vždy jen po nocích se sluchátkama, jak se na horor sluší) Opravdu jsem se na tuto složku vždy vyloženě těšil - to se tvůrcům moc povedlo.

Co bylo naprosto rozčilující: baterka o směšné výdrži. Zvláště v temných zákoutích to prostě nevyjde a člověk musí trapně stát ve tmě a čekat zas několik vteřin, aby mohl dál, proč?

Nicméně, k příběhu – nebudu se zamýšlet nad klonama, kteří se dají "zapnout" myslí, ani to že agentura vysílá do boje jen jednoho člověka proti směšné přesile, ale malinko mě už ke konci tato předimenzovanost, jako obvykle, začala vadit: to že musela bejt Alma hrdinova matka, aby jako byl hráč úplně ve středu dění, sem zkousnul s lehkým sebezapřením, neviditelní nepřátelé - no dobře, ale ti duchové, to už mě jaksi znechutilo. Vůbec úplnej konec-nekonec (zcela typickej pro tento žánr) podtrhuje béčkovost příběhu. Podle mě tak autoři pokazili výbornej námět. Bohužel.

Zvuky výborný, hudba taktéž velmi dobrá (obvykle ji vypínám, ale tady by to byl hřích, především skladba "ala predator" se povedla), akorát snad ta jinak velmi sympatická útočná puška mohla dělat větší kravál, přišlo mi jako by oproti ostatním zbraním nebyla ani slyšet.

Prostředí je příjemný, bohužel se až nehezky opakuje (stále stejnej systém pokojů a chodeb, kde jako na svini člověk musí obejít celý patro), nicneříkající místnosti bez oken. Tak si člověk mnohdy z celýho levelu nepamatuje jedinou scenérii, která by stála za to. Je to zřejmě tím, že autoři všechny levely procpali stejnýma textutrama a objektama, místo, aby si je zdvořile šetřili do konkrétních lokací. Takhle to vypadá všude hezky, ale všude stejně.

Velmi slušná koridorová střílečka, které se opravdu místy daří navodit i "FEAR" atmosféru. Rozhodně to stojí za to! 90%

Pro: Atmosféra, boje, UI, Alma, zvuky a hudba

Proti: předimenzovanost příběhu, stále stejné prostředí

+24