Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

BioShock Infinite

  • PC 80
Očekávání od nového Bioshocku byla veliká, hlavně pak po extrémní vlně absolutních hodnoceních a vychvalování až do nebes. Jenže po dohrání se můžete zařadit do skupiny buď úchvatné story které mě potěšilo a chci vidět více takových, nebo je to naprostý mindfuck a Ken Levine se už zbláznil, a nebo skupina mezi tím kdy ten příběh berete, ale máte z toho rozporuplné pocity. A přesně tato třetí možnost je ta moje.

Columbia město v oblacích
Co se týče města je fakt nádherné, hráč ho sleduje v době kdy je v rozkvětu, na rozdíl od Rapture kdy jsme dorazili už do zničené utopie. Ty vzducholodě a a různé vrtule a mechanismy mi dali vzpomenout na svět Jules Verneho, a vše to působí pohlcujícím dojmem a je to prostě paráda. Přeci jen svět v oblacích nabízí úplně jiné pohled než podvodní temné město.

Booker DeWitt a Elizabeth
Hlavní hrdina konečně mluví a má nějakou osobnost halelůja! Přeci jen alkoholik a gambler který jde udělat práci jen proto aby smazal dluh u lichvářů, je příjemná změna od spasitelů světů. Jak už bylo ukázáno, hlavní a klíčový prvek v novém Bioshocku je výjímečná dívka Elizabeth. Ta se stává po většinu času hráčovou partačkou a podporuje ho nebojovými schopnostmi. I když je občas zarážející s jakou intenzitou ho zasypává penězmi, hází zbraně a lékarny a vigory. Je ale pravdou, že si autoři dali záležet na postavě Elizabeth opravdu hodně, od výběru dabérky která perfektně zvládla svoji roli, až po to jak se ve světě chová na vše reaguje, a není jen plochou NPC postavou. Dokáže si k hráči vytvořit vztah, a vzbudit v něm emoce. I když je zde občas předvidatelná linka, když se na Vás jednou naštve a snaží se zmizet, tak stejně hráč tuší, že za chvíli se musí vrátit a chovat se zase jinak a podporovat DeWitta.

Zbraně, vigory a boj
On ten boj je v Infinite dost problémový. Jasně ze začátku je fajn objevovat radosti z boje na blízko proti slabým nepřátelům, v pozdějších fázích už je bez vigorů naprosto vyloučený, ale po získání střelných zbraní je z nich pocit rozporuplný. Opět se zde objevilo hrozné pravidlo dnešní doby uneseš jen dvě zbraně, takže hráč musí šmejdit a vybírat zbraně od padlých a často prohazovat, navíc se později objevují různé verze stejných zbraní, ale pro každou je potřeba mít náboje sólo, tento prvek mě taky nenadchnul. Vigory jsou fajn, fungují dobře a ozvláštňují jinak dost stereotypní přestřelky. K tomu boji ještě, zhruba tak v polovině hry už autoři vysílají docela dost nepřátel ve velkých vlnách, a tyhle souboje slouží jako výplň, než se příběh posune dál, a tak trochu zde přešlapují na místě kdy Vás posílají od čerta k ďáblu a nic moc se neděje. Obzvlášť ta pasáž s duchem, za tu bych vraždil jak byla otravná. Sky-line byl fajn osvěžující prvek, jen je škoda že s ním autoři na můj vkus docela šetřili a nerozvedli ho více.

Závěr
Přes mé vysoké hodnocení, mám celkem výhrady k příběhuty alternativní vesmíry a paranormální jevy prostě nemusím, boje by se dali taky zlepšit, co mě tedy ohromilo byl onen svět, skvělá partačka Elizabeth co se týče po charakterové stránce, doba zasazení děje, změna kterou projde Columbia, postavy a charaktery které se zde objeví, vynikající hudba a dabing, hezká grafika a postava hlavního hrdiny. Takže hru můžu s klidem doporučit i když své mouchy rozhodně má, ale za dohrání určitě stojí.
+23 +24 −1