Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Blitzkrieg: Rolling Thunder

  • PC 80
Osvobodil jsem Plzeň, pánové!

Tak, jako jsme v prvním datadisku pochodovali a bojovali ve stopách Erwina Rommela, v datadisku druhém mašírují jednotky pod vedením George Smithe Pattona mladšího, nejznámějšího člena vojenské rodiny Pattonů. Do Berlína se sice nepodíváte, ale to vám může být jedno, svých starostí budete mít v kůži Georgieho dostatek. Jako 'valící se bouře' se proženete mezi roky 1942 až 1945 Afrikou a Evropou. Název datadisku asi nebyl zvolen náhodně, jelikož subjektivně mi obtížnost misí v Pattonově kampani přišla o řád nižší než u předchozího Erwina. Samozřejmě ne, že byste se nezapotili, ale mnohdy už není třeba nijak zvláště taktizovat a lze využít právě onoho "blitzkriegu", ačkoliv vás to bude stát nějaké jednotky, ale ve skutečnosti generál Patton takovou pověst i měl :)

U tohoto druhého datadisku už je to s popisováním obsahu trochu... stereotypnější. Mise jsou každá jiná, neopakuje se tak mírný neduh původní hry s množstvím generovaných misí na stále stejné (nebo minimálně si velmi podobné) ploše. Jiné neduhy zde ale přetrvávají jak z původní hry, tak i z předchozího datadisku a to i přes aplikaci opraveného patche a service packu. Na 64bitových Windows 7 se mi asi dvakrát hra zasekla (zvuk jede, ale obraz se nehýbe a hra nereaguje), jednou umřel proces hry, pathfinding jednotek je občas stále sebevražedný a jednotky tak chodí nesmyslnými cestami, aby přešly mapu a zjistily, že tudy taky ne, případně vpochodovaly přímo před hlavně nepřátel. Občas se nějaká ta vozidla prolnou a nedokáží se dále hnout, čímžto zablokují most (jediný!) a zhatí celou misi, kterou je nutné hrát od poslední uložené pozice (čti: znovu). Mezi neduhy bych i počítal pár misí, kdy složitě taktizuji, přesouvám dělostřelectvo, tanky i pěchotu pomalu a po kouscích, abych postupoval, ale nevlétl nepříteli do chřtánu, abych na konci mise zjistil, že kdybych tam vlítl se vším jako šílenec, ušetřil jsem si několik desítek minut.

Na druhou stranu je zde také fakt, že nečekáte zdlouhavě na možnost vylepšení svých jednotek, po každé misi dostanete možnost vylepšit na nějaké nové dělo, samohybnou houfnici, lepší tak nebo protiletecký kanón. Stejně tak v misích se poměrně rychle klíčové jednotky povyšují.

Datadisk celkově je příjemně dlouhý, subjektivně ale musím uznat, že u druhého datadisku už začala nastupovat lehce jakási unavenost. Sice bobujete pokaždé na jiné mapě, úkoly se snaží být odlišné (ale z principu musí jít stále o totéž - dobít nějaký bod a něco zničit případně ochránit), dokonce máte i nové jednotky, jen... ta stereotypnost tam někde prostě bublá. Nicméně to mi nijak nesnižuje kvalitu hry. A to mj. i kvůli uživatelským kampaním a misím:

Každý datadisk kromě své primární kampaně za jednoho z vojevůdců přinesl i několik tzv. uživatelských misí a kampaní (kampaň = většinou 5 nebo 6 po sobě následujících misí, historicky na sebe navazujících). Vzhledem k tomu, že jsem hrál tzv. Anthology edici, tedy oba datadisky byly nainstalovány najednou a navíc přibyl i La Plata Service Pack Gold Anthology, nedokáži už říci, které konkrétní uživatelské mise a kampaně patřily k jakému datadisku a servicepacku. V každém případě ale dovolí tyto na sebe většinou nenavazující mise navštívit mnohé jiné kouty světa. Přes standardní Evropu, Rusko a Afriku i Barmu, Tichomořské ostrovy a další, čemuž odpovídá i vyobrazená fauna (ty stromečky skutečně vypadají jinak, až je vám z té vlhkosti džungle před monitorem špatně :). Samozřejmě takovým misím odpovídají i jednotky, takže v džungli si to rozdáte s Japončíky a jejich technikou a autoři šli tak daleko, že skutečně budete mít co dělat tváří v tvář hordám sebevražedně se valící pěchoty. Různých uživatelských misí je skutečně velké množství a jejich společné vydání by klidně mohlo znamenat další datadisk.

Pro: Nové neopakující se mise; nové jednotky a prostředí; oba datadisky společně znamenají další várky uživatelských misí

Proti: Stále stejné chyby ve scriptování; po "milionu a jedné misi" už i jiné prostředí a jendotky nedokáží vyvážit skutečnost, že válka je furt na jedno brdo :)

+4