Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mirror's Edge

  • PC 85
Mirror's Edge je z dlouhého seznamu her, který jsem měl připravený na doby po pořízení pořádnějšího hardwaru, aby byl zážitek plnohodnotnější. Tomu se tak konečně stalo, a tak napíšu něco málo z mých pocitů ze hry.

First person skákačka tohoto typu se opravdu jen tak nevidí. Zpočátku mi to přišlo trochu zvláštní ale zvykl jsem si opravdu rychle a o to víc mě pak hra dokázala vnořit do děje. Proč by měly být veškeré skákačky third person? Za mě tedy rozhodně palec nahoru.

Grafické provedení také zaslouží poklonu. Kontrastní saturované barvy a přepálené světlo zní sice spíše odpudivě ale v podání Mirror's Edge se jedná o osobitou vizitku v tom nejpozitivnějším slova smyslu. Hra tak vypadá ohromně neokoukaně a originálně. Grafika zároveň napomáhá orientaci v prostoru a v neposlední řadě spolu s hudbou vytváří výbornou atmosféru chladného města, policejního státu a totality. Nemůžu si pomoct, tahle stylizace na mě působí prostě ohromně cool :-)

Příběh hry bohužel není příliš bohatý, přesto mou zvědavost napnout dokázal a dystopii jednoho státu příblížil slušně.

Poměrně minimalistická náplň hry (skákání, běhání, odzbrojení nepřítele a znovu skákání a běhání) může působit sice neuvěřitelně stereotypně ale musím říct, že u mě to i tak fungovalo a hra mě až do konce bavila. Dovedu si však představit, že kdyby byla hra delší, nestačilo by mi to.

Trošku však hře ublížila její přílišná linearita. Z nalajnovaných cestiček prostě nejde uhnout a pokud neustále využíváte nápovědu v podobě ukazatele cesty, pak ani při probíhání hrou nemusíte vyvinout příliš fantazie, což je dost škoda a považoval bych to za největší mínus hry.
Ve spojení s linearitou však musím zároveň složit výrobcům pochvalu za to, že si odpustili předskriptované hollywoodské momenty, kterých jsou dnešní hry plné, a které by zrovna u Mirror's Edge asi svádělo používat. Alespoň díky tomu má hráč pocit, že má věci stále ve svých rukách a akce tak není vyumělkovaná.

Po delší době zase konečně něco, co ve mně zanechalo dojem a k čemu se nejspíš ještě rád vrátím, ač by tomu největší zápory hry nemusely nasvědčovat.

Pro: originální vizuální pojetí, atmosféra, akce

Proti: linearita, slabší příběh

+21