Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Blitzkrieg: Burning Horizon

  • PC 80
Pokud vás již samotný Blitzkrieg omrzel stále stejně vypadajícími mapami a stále stejnými úkoly generovaných misí, bude pro vás 'Žhnoucí obzor' :) vytržením z nudy a vlitím nové krve do žil. V roli postupně povyšovaného Erwina Rommela si projdete mezi léty 1940-1944 mnoha bitvami, které vám dají ve většině případů skutečně zabrat.

Prvně je třeba uvést, že datadisk je poměrně dost dlouhý a to přesto, že neobsahuje žádné generované "intermezzo" mise, vyplňující prostor mezi historickými misemi a dovolujícími vylepšovat svoji techniku a její počty. Ve hře se setkáte JEN s historickými misemi. Díky tomu by sice měla hra zdánlivě rychleji ubíhat, nicméně oněch "pouhých" 18 misí je vyváženo mnohdy krvavou náročností. některé mise jsou poměrně lehounké i v pozdějších fázích hry, odehrávajících se na skutečně velkých mapách, jiné ale není problém mnohokráte opakovat. A to ne proto, že by vám nepřítel zabil nějakou vylepšovanou jednotku, ale proto, že celou bitvu projedete. Náročnost takových misí zajišťuje, že se budete snažit chovat skutečně obezřetně, postupovat budete pomalu a oněch 18 misí skutečně vydrží poměrně dlouho.

Všechny historické mise ale pohladí oko, jelikož ani jedna nevypadá stejně a ani jedna se nijak nepodobá kterékoliv misi z původního Blitzkriegu. Už poněkud nudná Matka moudrosti tady tedy naštěstí utřela. Na druhou stranu díky JEN historickým misím, je zde značně urychleno vylepšování a povyšování jednotek. Po každé misi je nabídnuto několik upgradů, jejich smysl pro následující bitvu je ale občas dosti pramalý. Ačkoliv máte pod sebou třeba 6 děl a 6 tanků, zdaleka to ještě neznamená, že je do bitvy také všechny dostanete. Dopředu tak vlastně nevíte, s čím do popisované bitvy vlastně půjdete. Je to trochu škoda, protože si takhle nelze nijak obměňovat vybavení dle potřeby mise.

Umělá inteligence je sice možná nějak vylepšená, ale tahle hra není o umělém mozku, ale o scriptech. A autoři poměrně vyčůraně využívají opomenutí hráče, který jednoduše nečeká (protože to hra tak nikdy nedělala), že se z boku přižene tanková jednotka, plížící se po okraji mapy. Nezbavili jsme se ani chyb právě ve scriptování, kdy se do sebe dvě vozidla zaklesnou a už se nehnou, případně se jednotka vydá do svého cíle naprosto nesmyslnou cestou skrze ležení nepřítele, aniž by jí to během umírání nějak vzrušovalo. Tyto chyby ale na oči přijdou v mnohem menším množství než u původní hry. Je to zřejmě také dáno právě mnohem menším počtem misí a jejich náročností, kdy si jednotlivé části jednotek skutečně musíte hlídat.

Nepočítejte s tím, že většinu svých vypiplávaných jednotek dovedete až do konce. A ani nepočítejte s tím, že u této hry využijete osvědčené "ještě jednu rychlou misi a jdu spát". Tady nejsou rychlé mise :)

Pro: Nové mapy, jejich nový vzhled a design bojišť; nové jednotky; znatelelně vyšší náročnost; absence nudných generovaných misí

Proti: Chyby ve scriptech; nervy, pěsti i stůl opotřebovávající obtížnost některých misí; naprostá absence generovaných misí a tedy poněkud nepřehledné upgradování; upgradování bez znalosti množství a typů v následující misi použitých jendotek

+7