Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 32 let • ČR - kraj Středočeský

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space 3

  • PC 80
Třetí díl všechno z předešlých násobí alespoň desetkrát. Je tu víc epickejch momentů, je tu víc infarktovejch momentů a je tu víc nepřátel. Než ale začne skutečný inferno, nahlédněme na začátek. Úvodní tři čtvrtě hodinka byla jaksi... jaksi jiná. Jakoby to s DS nemělo moc společnýho, je tam sice Issac, ale celej ten úvod působí lacině, atmosféra je téměř nulová a boj proti lidským protivníkům nemá čím zaujmout (díky bohu, že jsou jen občasný), graficky se o žádnej skvost nejedná a dokonce ani zvuk nenabízí to, na co jsem byl zvyklej z předchozích dílů. To všechno ale proběhlo během prvního spuštění. Každým dalším mi hra však přišla lepší a lepší. Ve chvíli, kdy se zážitek vrátil do zarytých kolejí tísnivý atmosféry a všudypřítomnýho napětí, byl to zase ten starej dobrej Dead Space (do jistý míry).

A že se všechno násobí? Jednička a dvojka měla sem tam moment, kdy před vás huplo bestiální "cosi" s úmyslem zabít. Tady před vás něco skáče v jednom kuse a když ne zrovna monstra, tak alespoň padáte ze skály, nebo naopak skála padá na vás. Tvůrci žádnýmu hráči nedají prostor pro oddech. Sotva si myslíte, že jste vystříleli celej vesmír, neuplyne ani půl minuta a všechno jede nanovo. Hra je proto dost hysterická, infarktová a neústupná. (moc bych se nedivil, kdyby jedinec se slabším srdcem dostal od hry knockout)

Jak jsem psal v dojmu z prvních pětačtyřiceti minut, nelíbil se mi zvuk. Ono to ale asi chtělo po nastavení restart, protože když jsem hru spustil druhej den, tak mi málem odstřelila barák. Hysterie samotnýho boje je tak doprovázena nejen vaším křikem, ale všudypřítomným řevem potvor, cákáním krve, strhujícím hudebním doprovodem a zvukem vašeho plasma cutteru (nevím jak váš, ale můj plasma cutter je nejlepší střelná zbraň herní historie). Krom toho hra disponuje nejděsivějším zvukem otevírání dveří (povětšinou se budete lekat hlavně toho).

Z hlediska hratelnosti zůstalo všechno více méně při starym. Stále řešíte nejrůznější hádanky (hackování, způsoby jak otevřít/zabít to či ono apod.), stále je tu s námi i možnost upgradu zbraní a RIGu (způsob upgradu je tady ale pozměněn tak, že mě vůbec nebavilo ten podělanej "bench" používat) a dokonce můžete válet kotouly, což se hodí, když proti vám běží mrcha velikosti menšího domu (taková vás bude otravovat hned třikrát v různých fázích hry).

Co mi vadí? Lékárničky. Někdy jsem měl pocit, že na mě útočí víc, než bestie. Do jistý míry to bude asi "normální" obtížností, ale v porovnání s jedničkou, potažmo dvojkou je hra zatraceně jednoduchá. Většinou, když už mě smrt dohnala, mohl jsem si za to sám, protože jsem neschopnej koupit si novou klávesnici. Stížnost na množství by se dala aplikovat i na munici. Kde jsou sakra ty časy, kdy ze mě cákal pot v urputný snaze najít zásobník dřív, než něco najde mě? Celou hru si ztížíte jedině tehdy, budete-li před smrtí prchat kamsi zpět, místo abyste běželi kupředu (když poběžíte zpět, je vysoce pravděpodobný, že tam na vás vlítnou další děvky).

Prostředí sněžný planety bičovanou vánicí je parádní. Sníh mi ve hrách obvykle vadí, v DS 3 je ale vítanou změnou. Už jenom proto, že sluníčkem zalitý panorama by moc atmosféry nestvořilo. Navíc narážíte na opravdový a strhující sci-fi výjevy, který až do teď harašily pouze v hlavách vyšinutých jedinců. Že se zastavíte a pokocháte monumentálními artefakty je tedy běžná věc (monstrum uměle zamražený, do jehož útrob se později spustíte je šíleně a monumentálně úžasný... ještě mnohem víc hned potom, co rozmrzne). (Nějak takhle by vypadala Carpenterova The Thing, kdyby dostala dvou set milionovej rozpočet ($))

Závěrem: Třetí mrtvej prostor dopad dle mého názoru nadprůměrně. Jasně, atmosféra už neni tak hutná, boje s lidmi jsou nudný, už vám nenavodí psychickou újmu (alespoň ne tak velkou), obtížnost je přizpůsobená tak, aby to mohli hrát i "doplňte si dle libosti", upgrade zbraní působí otravně a graficky to mohlo bejt o chlup lepší, ale jinak je to strhující řež plná dobrodružství s velkorysou délkou hraní (cca 14 hodin), která ostudu sérii určitě nedělá a hráčův zážitek obohatí o pár zajímavých zvratů.

PS: Počkejte si na finále závěrečných titulků

Pro: parádní soundtrack, je to strhující, je to infarktový, atmosféra tam pořád někde je, dech beroucí finále, Gunner Wright, délka

Proti: atmosféry už není tolik, grafika je obyčejná (toho si ale stejně nestíháte všímat), úvodních cca 40 minut, obtížnost pro blce

+14