Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce

  • PC 55
Hernímu Mrazíkovi jsem se dlouhá léta úspěšně vyhýbal, byť jsem o jeho existenci věděl od okamžiku vydání - povědomost o této hře byla v běžně nehrající populaci poměrně vysoká. Mrazík - film je kultovní záležitostí, přestože jde jen o řídkým dějem provázanou anarchistickou hříčku, která je jen slepencem více či méně šílených scének, kterou na vyšší úroveň pozvedá český dabing. Vřele doporučuji seznámit se i s ruskou verzí.

Kladem Pohádky o Mrazíkovi (který tu vystoupí jen ve dvou scénách, což je snad ještě méně než ve filmu, kde taky nijak nekrade čas - ve filmu se objevuje nějakých patnáct minut před koncem), Ivanovi a Nastěnce (za kterou budete hrát nejvíc - a ne, nebudete hrát za Mrazíka) je scénář, který se pokusil z pro herní adaptaci nepříliš přívětivého zdrojového materiálu vybrat několik známých momentů a několik hlášek, vyzobat několik dalších ruských pohádek - osvětová hodnota hry není zanedbatelná.

Ruskému prostředí se přibližuje i vizuální stránka hry a drnkání balalajky v hudebním podkresu, toho jsem si ale příliš neužil, komunikace mezi hrou, zvukovkou a operačními systémy vycházejícími z Windows 2000 není valná (plusové body za to, že autoři v readme naznačují řešení). Pozadí i renderované cutscény jsou na slušné, byť poměrně jednoduché úrovni (takový Polda 2 v pastelových barvách), co je ale naprosto otřesné, jsou kresby postav, za které bych vraždil.

Co do kvalitních herců se povedl dabing, ani Poldové neměli tak hvězdné obsazení. Josef Zíma si zopakoval svou nejslavnější dabingovou roli, zbytek osazenstva tvoří zcela jiná jména, nicméně hlasy se často podobají kultovnímu dabingu filmu. Zmínil bych i Martina Dejdara, kterého poznat je občas docela oříšek (a že vyžral zrovna ty nejšílenější postavy, kromě Baby Jagy třeba draka nebo pařez).

Proč tedy tak nízké hodnocení? Ona to v zásadě není úplně špatná hra, úspěch ve své době měla, ale spojení Mrazíka, rukopisu Centauri Production a otřesná kresba postav mi bránily si tenhle výtvor pořádně užít.

PS, producentem byla Bohemia Interactive - a první slovo zaklínadla věštkyně bylo - Arrma:)
+26