Žil byl jednou jeden mladík jménem Zyll, jemuž se ani trochu nezamlouvala vyhlídka na život obyčejného smrtelníka. Představa každodenní práce, prokládaná péčí o rodinu nebyla nic pro něj. Cítil se na víc, domníval se, že je lepší, než ostatní, chtěl věčný život a moc, proto se rozhodl stát se černokněžníkem a podmanit si svůj vlastní domov, Zemi kouzel. Pokus nezkušenému samozvanci nevyšel, a tak skončil ve věčném vyhnanství. Dny střídaly týdny, týdny měsíce, měsíce roky, Zyll zůstal ve vyhnanství až do svých kmetských let a byl by tam i v zapomnění zesnul, kdyby úplnou náhodou neobjevil záhadný Černý orb. Svých světovládných plánů se nevzdal ani na stará kolena, a tak se vrací, vybaven mocným artefaktem, aby vykonal svou pomstu na těch, kteří ho před desítkami let zapudili.
Na textu založené RPG, považované za předchůdce RPG subžánru MUD, napsala v roce 1984 dvojice zaměstnanců IBM, Marshal Linder a Scott Edwards. Hra už tehdy přitom skýtala neobvyklou možnost lokálního co-opu na jedné klávesnici, při němž mohou dva hráči buď spolupracovat, nebo jít kompetitivně každý na vlastní pěst. Dva dobrodruzi se rozhodli ukrást orb přímo z hradu Mitaine, sídla nového pána Země kouzel, Zylla. Ten udělal z prosperujícího kraje prokletou pustinu a zemi se uleví, jen pokud stařec přijde o svou nebezpečnou hračku. Cestou naskrz hradem je třeba myslet taky trochu na sebe. Podmínkou úspěchu je tedy po cestě najít a posbírat alespoň čtyři ze Zyllem nashromážděných pokladů. Na výběr máte ze tříd válečník, zloděj a čaroděj. U každé rozvíjíte jiné atributy a na ně se vázající skilly. Titul samotný se kromě toho vyznačuje náhodným generováním prostředí, a proto je každé nové rozehrání trochu jiné, než to předchozí.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano