Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Zork III: The Dungeon Master Zork III: The Dungeon Master Zork III: The Dungeon Master
Infocom
Infocom
Infocom
PC
1984
Apple II
1982
At8bitC64
1983
PC
1984
AtST
1985
AmigaAmstCPC
1986
Apple IITRS80
září 1982
C64
červenec 1983
At8bit
září 1983
PCC16
1984
AtST
1985
Amiga
únor 1986
AmstCPCAmstPCW
1986
Browser
2002
Zork III: The Dungeon Master Zork III: The Dungeon Master Zork III: The Dungeon Master
Žánr
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *
adventura > textová adventura *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

Třetím dílem z r. 1982 (na PC r. 1984) Dave Lebling a Marc Blank završili první zorkiánskou fantasy sérii, ve které hráč v roli dobrodruha prozkoumává Velkou podzemní říši. I zde jde v zásadě o hledání pokladů, byť je významově ukryté za nalezením několika předmětů, které hráči umožní vysloužit si titul pána jeskyně, aby poté mohl předstoupit před strážce Zorku a splnit závěrečný test.

S třetím dílem doznal změny skórovací systém, neboť tentokrát je hráč bodově ohodnocen za míru kreativity, kterou projeví při řešení jednotlivých a nezřídka i poměrně obtížných logických hádanek (hra svou náročností spadá do kategorie pro pokročilé). Stylem, kterým je podzemní říše ve své ponuré melancholii vykreslena, a některými mechanickými puzzly pak může tento třetí díl upomenout na pozdější adventuru Myst, jež zde našla i inspiraci. A konečně, dobrodružství v zemi Zorku skončilo tímto dílem pouze dočasně; již v r. 1983 totiž oba autoři vytvořili novou třídílnou sérii Enchanter, která se odehrává v témže světě, jen je zasazena do jiného historického období.
Třetím dílem z r. 1982 (na PC r. 1984) Dave Lebling a Marc Blank završili první zorkiánskou fantasy sérii, ve které hráč v roli dobrodruha prozkoumává Velkou podzemní říši. I zde jde v zásadě o hledání pokladů, byť je významově ukryté za nalezením několika předmětů, které hráči umožní vysloužit si titul pána jeskyně, aby poté mohl předstoupit před strážce Zorku a splnit závěrečný test.

S třetím dílem doznal změny skórovací systém, neboť tentokrát je hráč bodově ohodnocen za míru kreativity, kterou projeví při řešení jednotlivých a nezřídka i poměrně obtížných logických hádanek (hra svou náročností spadá do kategorie pro pokročilé). Stylem, kterým je podzemní říše ve své ponuré melancholii vykreslena, a některými mechanickými puzzly pak může tento třetí díl upomenout na pozdější adventuru Myst, jež zde našla i inspiraci. A konečně, dobrodružství v zemi Zorku skončilo tímto dílem pouze dočasně; již v r. 1983 totiž oba autoři vytvořili novou třídílnou sérii Enchanter, která se odehrává v témže světě, jen je zasazena do jiného historického období.
Třetím dílem z r. 1982 (na PC r. 1984) Dave Lebling a Marc Blank završili první zorkiánskou fantasy sérii, ve které hráč v roli dobrodruha prozkoumává Velkou podzemní říši. I zde jde v zásadě o hledání pokladů, byť je významově ukryté za nalezením několika předmětů, které hráči umožní vysloužit si titul pána jeskyně, aby poté mohl předstoupit před strážce Zorku a splnit závěrečný test.

S třetím dílem doznal změny skórovací systém, neboť tentokrát je hráč bodově ohodnocen za míru kreativity, kterou projeví při řešení jednotlivých a nezřídka i poměrně obtížných logických hádanek (hra svou náročností spadá do kategorie pro pokročilé). Stylem, kterým je podzemní říše ve své ponuré melancholii vykreslena, a některými mechanickými puzzly pak může tento třetí díl upomenout na pozdější adventuru Myst, jež zde našla i inspiraci. A konečně, dobrodružství v zemi Zorku skončilo tímto dílem pouze dočasně; již v r. 1983 totiž oba autoři vytvořili novou třídílnou sérii Enchanter, která se odehrává v témže světě, jen je zasazena do jiného historického období.