Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 80
Od mého hraní Yakuzy Zero uběhlo pár let, takže mé vzpomínky na vedlejší postavy, které byly v tomhle díle uvedeny, byly docela chabé. Naštěstí jsem si díky řadě cutscén brzy vzpomněla na zásadní momenty z prvního dílu (či spíše nultého) a některé události si odvodila. Do čeho jsem se naopak dostala rychle, tak je role Kyria Kazumy. Kyriu je opravdu sympatická postava, za kterou je radost hrát. Líbil se mi jeho smysl pro spravedlnost, cit pro morálku, stoický postoj, jeho otevřenost k novým věcem a to, jak nesoudí jiné lidi. Někdy mu to sice ujede, ale vezme to jako ponaučení a příležitost být příště jiný.

Hlavní příběh mi přišel méně propracovaný a rozvětvený než v Yakuze Zero, ale to je pochopitelné, vzhledem k tomu, že Kiwami představuje úplně první vydaný díl série. Přesto mě bavilo sledovat vývoj událostí a zvláště jsem se těšila na cut scény, které objasní motivaci a skryté motivy jednotlivých postav. Líbila se mi postupná proměna hlavního záporáka, u kterého bylo ukázáno, jaké okolnosti ho vedly k tomu, aby se stal takovým, jakým se nakonec stal. Kolikrát mi ho bylo spíše líto a přišlo mi, že svoji zlost smíchanou se zoufalstvím a pocitem méněcennosti nasměroval vůči Kyriovi, na kterého žárlil, a vybral si ho jako původce všeho zlého, co se mu přihodilo, i když samotný Kyriu mu v podstatě nic neudělal. Závěrečné finále mi dokonce vehnalo slzy do očí, i když počínání některých postav v něm postrádalo trochu logiku (Yumi se na "smrtelné posteli" spíše obrací ke Kiryovi než ke své jediné dceři Haruce). Je škoda, že Majima tu hrál roli jen jako vedlejší a spíše otravná postava. Sice mi mechanika Majima Everywhere až tak nevadila, prostě jen o jeden delší souboj navíc, ale určitě by si jeho postava zasloužila i nějaké příběhové rozšíření.

Co se hratelnosti týká, tak je to v podstatě stejné jako předešlý díl. Ovšem o něco méně mě tu bavily souboje, respektive nevzpomínám si, že by mi tak vadily u předešlého dílu. Z nepochopitelných důvodů si vývojáři mysleli, že bude skvělé, když se bossové ke konci boje rozhodnou, že si doléčí část svého zdraví, aby se uměle protáhla délka boje s nimi. Nad tím jsem fakt musela kroutit hlavou a říkala si, že tohle snad nějakou dobu zase neuvidím. Bojové styly byly, stejně jako v Zero, fajn a ke konci jsem docela používala beast styl, u kterého mě bavilo automatické využívání věcí okolo jako zbraň. Souboje patřily také mezi jediné povinné části, které mě občas nudily, hlavně při vyrojení se stovek nepřátel s nekonečnými health bary jsem si říkala, že bych to nejraději vzdala, protože boj nepředstavoval výzvu, spíše jenom otravné mlácení kolem sebe. Přesto se vyskytlo pár prvků, které dokázaly souboje ozvláštnit nebo zpříjemnit (např. střílečka v autech).

Pokud jsem zrovna nebyla zatažena do hlavního příběhu, trávila jsem svůj čas pobíháním ve městě se skvělou atmosférou japonského podsvětí (zvláště v noci), navštěvovala jsem herny, oblíbila jsem si hlavně kulečník (i když mě protivník většinou porazil) a poker (i když jsem většinou prohrála všechny své žetony). Také jsem si zašla na Mahjong a "hrála" ho, aniž bych se obtěžovala přečtením pravidel, úplně jako v Zero. A nesmím zapomenout na návštěvy společenských podniků s jejich dvěma hlavními hosteskami, z nichž mi přirostla k srdci spíše Rina. Tím se dostávám k prvkům, které mohou obsahovat asi pouze japonské hry, a to byly steamy momenty, u nichž jsem se spíše smála a říkala si, jak je tohle typicky japonské. Subostories byly slabší oproti Zero, což je samozřejmě logické, když se jedná o první díl v sérii, a tak je jich tu méně zapamatování hodných. Podobně ochuzená byla i Sega herna, na kterou jsem se těšila a která obsahovala jen minihru na principu kámen, nůžky, papír a UFO catcher.

Celkově jsem se u hry téměř celou dobu bavila, nemám však chuť kompletovat všechny sub stories jako v Zero.
+20
  • PS5 80
Séria Yakuza ma lákala už dlho a pokiaľ niekto hral pôvodný prvý diel, nech mi dá kľudne vedieť či to má zmysel hrať, keď som hral Kiwami, ale teda začal som remakom prvej časti. Jediné čo som o sérii vedel, bolo to, že to má hromadu minihier a suprový bojový systém.

Celé to na mňa pôsobilo ako nejaká vyššia forma anime. Kazuma Kiryu ma nadchol svojim úchvatným hlasom, päsťami, ktoré posielali enemákov cez pol ulice a finishermi, ktorým chýbalo už len kričanie ich názvu pri ich použití.
Bossov to má toľko, že ani neviem, koho brať ako toho hlavného :D ale teda vyjadrím sa k tomu Nishikiyamovi, ktorý bol vo flashbackoch fajnovo rozkreslený pri jeho ceste na vrchol. Majima ako občasný mini boss, ktorý na vás vyskočil hocikedy hocikde bol presne ten typ postavy, ktorá je tak crazy, až si ho všetci zamilujú :D
Príbeh bol na mňa asi zbytočne moc prekombinovaný, kedy miesto nejakej odpovede prišla ďalšia záhada a tak sa muselo 54816848 vecí objasňovať vo finále, not great, not terrible.

S čím som mal ja vyslovene problém, bola tá fuc**** minimapa, podľa ktorej som sa vždy rozbehol presne opačným smerom ako som chcel, až to dospelo k tomu, že som sa to mesto naučil viac menej naspamäť a celú mapu som strčil do pomyselného koša. Ďalší môj problém pôjde smerom ku completion listu. Nie že by bol vylsovene hrozný, ja osobne rád plním takéto zoznamy, ale keď tam dajú úlohy, ktoré plním bez progresu dva tri dni, začne ma chytať frustrácia a to je už len pár posledných riadkov do 100%. Na prášky som z toho :D pre všetkých s OCD, pozor na to.

Hra ako taká ináč pekná, zábavná, mimo grind aj celkom krátka, ale teším sa na ostatné diely a som rád, že som sa do tej série pustil

Pro: Kiryu, Majima, zabavny combat system

Proti: orientacia na mape, completion list (len kvoli mojmu OCD)

+13