Když v roce 2019 vyšel early access se dvěma levely, skončil jsem po něm jak slepice po flusu, dohrál ho pod dvě hodiny a obratem refundoval. Problémem bylo moje tehdejší uhranutí z Arcane Dimensions - naprosto fenomentálního map packu do Quake. Ten přinesl mnohonásobně komplexnější mapy, vyšší obtížnosti a koncentrovanější akci. Prostě vedle něj vypadal Wrath jako hodně chudý nedomrlec, přestože na něm pracovali také autoři Arcane Dimensions.
Pět let jsem sledoval updaty a posměšky v diskuzích na Steamu - málokdo věřil, že to vůbec dotáhnou do finální podoby. Na konci roku 2024 se zadařilo a výsledek byl... hodně vlažný. Wrath vypadá ze všech Quake klonů nejkvejkověji, už na první pohled je estetika líbivá, bez zbytečných grafických čuryn a pyčulů. Používá DarkPlaces engine, hutně modifikovanou variantu Quake enginu, který dovoluje mapy roztáhnout do šířky i délky.
A toho autoři využili na maximum, levely Wrathu jsou obrovské. Každý ze tří HUBů obsahuje celkem pět map, s herní dobou přes hodinu každá. Kdekdo by mohl nabít dojmu, že po poražení bosse z prvního HUBu je konec, ale vona je to teprve třetina... Desítky secretů, stovky nepřátel a akce, která se může rychle zajíst. Nepřátelé se v levelu postupně spawnují po překročení pomyslné čáry nebo po sebrání předmětu.
Pohyb postavy trpí určitou setrvačností, což při brždění z běhu způsobuje zbytečné pády do hlubin a propastí. Stačí mírně zkosená hrana nebo cihla, ze které seskakuju a nabírám rychlost... pády přes okraj byly (alespoň v mém případě) četnější, než úmrtí od nepřátelské palby. Na Hard je hra celkem lehká, ale objeví se tady pár arén s velkém množstvím nepřátel, kde je potřeba se hodně ohánět nebo využít některý ze speciálních artefaktů, které je možno sebrat a schovat si je na pozdější využití. Měl jsem jich plné kapsy a často dokázaly zvířecky pomoct. Například dočasná nesmrtelnost, která ale ubere zdraví na 1hp a chybět nesmí ani variace na quad damage.
Zbraně jsou plně využitelné všechny, s nepřáteli už taková sranda není. Jen jeden typ mě dokázal zabít, další kus střelecké jednotky byl nebezpečný svou otravností a ten zbytek byl spíše do počtu. Rozhodně by to chtělo lépe vyřešit zasekávání se v rozích a možná přidat in-fights, které by tu akci trochu okořenily.
Wrath je dlouhý, pro někoho může být až ubíjející. Nepřátelé se rychle okoukají, často se spawnují za zády a né všechny levely si člověk užije. Rozhodně ale nemůžu říct, že bych se nudil. Jen jsem to, po těch letech vývoje, čekal našlapanější.
Hodnocení: ✰✰
Pět let jsem sledoval updaty a posměšky v diskuzích na Steamu - málokdo věřil, že to vůbec dotáhnou do finální podoby. Na konci roku 2024 se zadařilo a výsledek byl... hodně vlažný. Wrath vypadá ze všech Quake klonů nejkvejkověji, už na první pohled je estetika líbivá, bez zbytečných grafických čuryn a pyčulů. Používá DarkPlaces engine, hutně modifikovanou variantu Quake enginu, který dovoluje mapy roztáhnout do šířky i délky.
A toho autoři využili na maximum, levely Wrathu jsou obrovské. Každý ze tří HUBů obsahuje celkem pět map, s herní dobou přes hodinu každá. Kdekdo by mohl nabít dojmu, že po poražení bosse z prvního HUBu je konec, ale vona je to teprve třetina... Desítky secretů, stovky nepřátel a akce, která se může rychle zajíst. Nepřátelé se v levelu postupně spawnují po překročení pomyslné čáry nebo po sebrání předmětu.
Pohyb postavy trpí určitou setrvačností, což při brždění z běhu způsobuje zbytečné pády do hlubin a propastí. Stačí mírně zkosená hrana nebo cihla, ze které seskakuju a nabírám rychlost... pády přes okraj byly (alespoň v mém případě) četnější, než úmrtí od nepřátelské palby. Na Hard je hra celkem lehká, ale objeví se tady pár arén s velkém množstvím nepřátel, kde je potřeba se hodně ohánět nebo využít některý ze speciálních artefaktů, které je možno sebrat a schovat si je na pozdější využití. Měl jsem jich plné kapsy a často dokázaly zvířecky pomoct. Například dočasná nesmrtelnost, která ale ubere zdraví na 1hp a chybět nesmí ani variace na quad damage.
Zbraně jsou plně využitelné všechny, s nepřáteli už taková sranda není. Jen jeden typ mě dokázal zabít, další kus střelecké jednotky byl nebezpečný svou otravností a ten zbytek byl spíše do počtu. Rozhodně by to chtělo lépe vyřešit zasekávání se v rozích a možná přidat in-fights, které by tu akci trochu okořenily.
Wrath je dlouhý, pro někoho může být až ubíjející. Nepřátelé se rychle okoukají, často se spawnují za zády a né všechny levely si člověk užije. Rozhodně ale nemůžu říct, že bych se nudil. Jen jsem to, po těch letech vývoje, čekal našlapanější.
Hodnocení: ✰✰
Pro: První epizoda - nádherné levely, opravdu stojí za to se rozhlížet, hra je rychlá a pocit ze střelby je fajn, nepřátelé a bossové.
Proti: Druhá půlka hry mi moc nenabídla, nepřehledný systém načítání, sekundární střelbu jsem neměl potřebu používat stejně jako zoom a bonusy.