Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Nemůžu dojít na to, co přesně se honilo hlavami vývojářů a jaký odkaz chtěli vtisknout do této hry. Snad sarkazmus, parodii, či nechtěný vtip? Nebo snahu o vážné pojetí akční střílečky z již tak provařeného tématu druhé světové války?

Pokud se budu přiklánět k první variantě, tak to jsem určitě během hraní ztratil smysl pro humor, protože v samotné hře snad není ani jediný prvek, který by způsobil sebemenší záchvěv v koutku mých úst. Jde-li tedy o vtip, kouzlo nechtěného nemá takovou razanci, aby herní zážitek prorazil stěnu mého močového měchýře (nebo libovolného pacienta trpícího inkontinencí). U druhé varianty se hra jeví o něco lépe, ale žádná hit paráda to také není. Jedinými klady z mého pohledu je zasazení do bojů nejkrvavějšího vojenského konfliktu 2. světové války, což je prostředí, které mám velmi rád i přes svoji herní zprofanovanost. Začátek příběhu, alternativa co by se mohlo stát po nevydařeném atentátu na Hitlera v roce 1944 Clausem Schenkem von Stauffenbergem, hlavním hrdinou FPSky. V kolonce kladů se ještě objevuje zvuková složka, rezonující v pozadí rykem válečné vřavy.

Tím výčet kladů končí a začíná se kupit jedna šílenost za druhou. Stručný popis gameplaye hry, rozprostřeného ve 20 kapitolách a na oko zasazen do různých prostředí, kde vesměs hnusné textury střídají jiné, ještě horší (to prosím podotýkám, že hra byla vydána v roce 2005 a nejvyšší rozlišení je zde 1280 x 1024), se vleze do jediné věty “co nejrychleji se tunelem dostat na konec kapitoly“ - tak trochu speed run. Já chápu, že v podobných hrách je koridor běžně vídaným faktem, ale zde není absolutně žádná volnost. Třeba ve výběru dveří, kterými můžete projít, ty které mají vystouplou kliku z textury se dají otevřít. Další zhovadilostí jsou nepřátelé, dající se popsat slovy “my tě zastřelíme až k tobě doběhneme“ a postup při odpravování skopčáků, kdy je většinou nutné jít, zastřelit dva až tři z nich, otočit se a opět zastřelit jednoho až dva, jako by vyskakovali z mezi dimenzionálních děr. Ano, je to zvláštní, ale protivníci se objevují za zády i když dveřmi nejde projít. O kolizích s předměty se myslím ani netřeba zabývat, jen podotknu, že takovýchto situací je ve hře požehnaně. S nepřáteli jsou přímo spojeny i zbraně, kterých je poměrně velké množství, ale všechny stejně znějí, chovají se podobně a nejsou pěkně ztvárněné. Viz. panzerfaust, kterým zničíte tank jedním zásahem, ale jindy je těchto výstřelů třeba 5-6 nebo stačí dávka z kulometu MG 34 (!).

No, možná jsem masochista, ale byl jsem rozhodnut, že vyzkouším i MP, který se ve hře nachází. Bohužel (nebo možná bohudík) jsem žádnou funkční hru nenašel. Snad si vývojáři řekli, že vše ze svého umu již naservírovali ve hře pro jednoho hráče. Na druhou stranu musím uznat, že i snaha se (leckdy) počítá, jen by každý z nás (a v tomto případě především ten, který je odpovědný za vydání tohoto díla) měl mít soudnost a něco takového uvolnit pouze jako freeware.

Pro: 2. světová válka, myšlenka příběhu

Proti: vše kromě zmíněných kladů

+18
  • PC 0
Wolfschanze je opravdu příšernost ohromných rozměrů. Ale začněme jedinným kladem. Toto je první hra ve které není AI. Pokud se vám podaří odhalit programový chatrný kód a rozluštíte ho, zjistíte že AI ve hře prostě není zakomponovaná. Vše "nahrazuje" skript. Ten je : až překročí čáru začni střílet a tref se každou druhou ranou. Nic víc (míň nejde). Grafika a zbraně hůře vypadat nemůžou. Zvuky skoro nejsou a těch pár je strašně ubohých. Tahle hra je horší než 8 let staré budgety od City Interactive. Multiplayer pořád padal a proto ho již nikdo nehraje.

Pro: První a jediná existujcí hra bez AI, vhodné pro masochisty

Proti: Všechno co ve hře (a co tam taky chybí)

+15
  • PC 80
Dnes se pokusím vás seznámit s hrou, která si hraje na pokračování legendy Wolfenstein. Po minutě hraní mi ale bylo jasné že toto "dílo" nemá s legendárním Wolfensteinem pranic společného.
Hru vytvořilo neznámé studio Calaris, které je nejspíš vytvořené amatéry. Je to jejich první hra a dopadla naprosto katastrofalně.
Hra je založená na skutečném pokusu atentátu na Hitlera. Po neůspěšném pokusu je již příběh smyšlený


Realita? Ne, děkuji
Pokud čekáte realistickou hru, tak jste úplně vedle. Ve hře je vše, počínaje zbraněmi a konče příšernou fyzikou, naprosto nerealistické. Zbraně vypadají jako z papíru, celé prostředí je izolované od okolního světa. Grafika je na velmi špatné úrovni, starý Wolfenstein měl mnohokrát lepší. Zvuky a dabing připomínají hry z let dávno minulých.

Nepřátele
Po pár misích se dozvíte že Hitler atentát přežíl, a tak se za ním musíte vydat a jednou pro vždy ho zabít. Cestu vám budou znepříjemňovat vojáci třetí říše, jejich likvidace je ale velmi snadná. Autoři si toho nejspíše byli vědomi a tak jim dali neuvěřitelnou přesnost a možnost skriptovat se vám do zad. Smrti vašich pritivníků jsou nerealistické, nezávisle na tom kam je trefíte zemřou předem daným způsobem. (trefíte vojáka do nohy a on se chytí za hlavu a padne k zemi). Umělá inteligence ja nulová, pouze stoji na místě a střílí, žádny pohyb či krytí za překážky. Časem proti vám začnou jít vojáci s plamenomety a tanky, které je ale velmi snadné zničit (třeba nohou :-))

Nejsilnější zbraň? Noha
Ve hře máte poměrně slušný počet zbraní, každý si určitě něco vybere. Jmenuji například P38, MP 40, pušku Mauser,klobásu, kulomet a dokonce i panzerfust (jak by napsali tvůrci). Nejsilnější zbraň jsem si ale nechal až nakonec. Věřte nebo ne, ale jeto obyčejná noha. Noha zabije na jedno kopnutí kteréhokoliv nepřítele. I s tankem nemá noha problém, je například lepší se k tanku přiblížit a kopnutím ho zničit než se ho snažít zničit panzerfustem.

Design misí je hrozný. Navíc se místnosti opakují, takže máte pocit že jste už byli. Hra je relativně dlouhá, obsahuje zhruba 25 misí, ale nemyslím si že by ji někdo dohrál dobrovolně až do konce. Asi největší plus této hry je její cena, která jest 199kč. Přesto se její koupě nevyplatí, na trhu jsou mnohem kvalitnější tituly i za nižší cenu.

Multiplayer? :-D
Věřte nebo ne, ale hra Wolfschanze obsahuje i multiplayer. Lze hrát buď klasický dethmatch až pro 16 lidí (i když pochybuji že by jste našli 16 normálních lidí kteří by tento paskvil dokázali hrát) a cooperative mód. Po zapnutí mě čekalo ale něco hrozného. Cooperative mód je to stejné jako singl, pouze je mnohokrát víc zalagovaný, a jětě více pokažený. Náhodně se někde narodíte (váš spoluhráč na jiné straně mapy) a jdete proti vojákum a zároveň proti sobě. Toto může vymyslet snad jen studio Calaris.

Takže jak tuto recenzi zakončit? Za 199kč dostanete hloupou FPS která je plná chyb, nesmyslů a ve které téměř chybí AI ( Stát na místě a střílet za převratnou AI nepovažuji). Hra by si zkrátka zasloužila hodnocení někde kolem 10%, jenže celou dobu jsem se u hry výborně bavil - vtipné bugy, chyby, level design, zkrátka prostě musím udělit 80%.

Edit: Dohráno podruhé

Pro: Wolfschnaze je hra tak špatná, až je dobrá. Výborně jsem se bavil, jenže ne tak jak to tvůrci zamýšleli.

Proti: Grafika, AI, špatně navržený multiplayer, špatná fyzika a zvuky

+10 +12 −2
  • PC 100
Asi málokdo z vás zná hru Wolfschanze, kterou v roce 2006 vydalo polské studio Calaris Studios za budgetovou cenu 199 Kč. Wolfschanze je pouhým výkřikem do tmy, ale i tak jsem se ji rozhodl zrecenzovat.

Něco málo z historie
Hra vás postaví do role hraběte Clause von Stauffenberga, bývalého nacistického pohlavára, který se rozhodl s dalšími vlivnými osobnostmi předem ukončit Hitlerovo počínání. Příběh se tedy inspiroval historickou událostí a to atentátem na Adolfa Hitlera. Ale tady končí historie a začíná fiktivní příběh.

Rozporuplný začátek
Na začátku hry se ocitnete v Hitlerově hlavním táboře Wolfschanze odkud směřujete přímo za samotným Hitlerem. Už zde člověk registruje všudypřítomné bugy. Atentát v podobě rozbušky v kufříku se stejně jako v minulosti nepovede a zde začíná opravdová hra. Po výbuchu se dáváme na útěk napříč Německem.

Arsenál
Začínáte s obyčejnou pistolí P48, postupem času se dostáváte k zbraním jako MP40, Mauser rifle, plamenomet a dokonce i Panzerfaust, jak uvádějí tvůrci. Popisek vypadá svůdně, ale pravda je jiná. Zbraně jsou vymodelované otřesně a především Panzerfaust připomíná tlustší větev. Zvuky nepřipomínají žádnou zbraň a jako zářný případ může být střelba z MP40 znějící jako plivání a nemluvě o střelbě z Panzerfaustu.

AI? Kdeže, pouze skript
AI je víceméně žádná, pokud tedy za AI nepovažujete inteligenci vojáka, který pouze přiběhne, zastaví se a pálí po vás, popřípadě po vás řvou. Tím to končí. Největším problémem jsou skripty, kdy se vám například v uzavřeném komplexu bez vchodu za zády objeví skupinka vojáků.

Architektura
Oblasti jsou až na výjimky (klášter, rozbombardované měst, jezero) hodně podobné, takřka stejné. Místnosti se liší pouze uspořádáním beden v místnosti, které můžete rozbít.

Grafika
Vzhled je opravdu otřesný, ale nadruhou stranu vtipný, občas se pobavíte, jak dokázali tvůrci vymodelovat různé předměty (např. ruka).

Bugy, bugy a ještě jednou bugy
Bugy a nesmysly, to je asi jediná věc, kterou v této hře tvůrci dovedli k dokonalosti. Z mnoha chyb bych zmínil možnost zničit tank nohou (už chápu, proč spojenci a rusové vyhráli válku - používali nohu). Hlavní hrdina pravděpodobně oplývá obrovskou silou, hlavně v noze, kterou dokáže zneutralizovat vojáka jedním kopnutím a zpacifikovat tank taktéž jedním kopnutím. Jako další je procházení předměty, nebo když zvednete klíč, občas se vám mnohonásobně zvětší a máte jej přes celou obrazovku. Sněží skrze zdi a tak dále...

I přesto...
...jsem u hry prožil neskutečnou porci zábavy "fantasy-reálného" světa plného neskutečného a skutečně neskutečného...

Pro: NOHA; Když ji miluješ, není co řešit

Proti: AI, grafika, hratelnost, příběh, struktura úrovní

+1 +5 −4