Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Switch 65
K popsání téhle hry stačí jediné slovo „Noire“. Stylové zasazení. Padnoucí stylizace. Hutná atmosféra podtržená jak zvuky, tak hudbou, která v příběhu hraje svou roli. Dávkování příběhu a vykreslení okolní atmosféry. Ta hru vás nutí, abyste jí propadli. A mnohokrát se jí to i daří a vy zuřivě svíráte ovladač a třesete se, cože to najdete za zamčenými dveřmi. Jenže v téhle temnotě se skrývají i ošklivé věci… nepovedené ovládání celkový zážitek ničí a pravděpodobně díky němu i zemřete… několikrát. Stejně ruší i krkolomný pohyb postavy. A minimálně na Switchi se můžete připravit dlouhé nahrávání a občasné zamrznutí, kdy hra dočítá novou oblast.
Někde mezi těmito póly pak leží příběh (s občasnými hádankami) - není vůbec špatný. Nevyhne se sice použití klišé a v zásadě nepřináší nic překvapivého, nikdy však nesklouzává k trapnosti a celkově funguje. Tedy až na závěr. Ten totiž patří k tomu slabšímu z celé hry – jak příběhově, tak herně.

Většinu chyb ale připisuju tomu, že se jedná o prvotinu studia a v nějaké výraznější slevě hru klidně vyzkoušejte. Jen ji nezapomeňte hrát v noci, kdy bude měsíc v úplňku – dostanete za to achievementy.

Pro: nutnost svítit si zápalkami a jejich autentické chování (občas se zlomí, hoří různě dlouho), collectables

Proti: špatná technická kvalita portu, slabší závěr

+14
  • Switch 65
První věc, která vás na White Night trkne do očí, je pochopitelně vizuální zpracování. Ačkoli by si hráč řekl, že na černobílém provedení není nic extra, pak se plete. Nejen že to vypadá velmi dobře a netradičně, čím si oživíte repertoár z dnešních her s realistickými grafikami, ale je taky výhodný pro vývojáře. Nemusí se totiž extra piplat s detaily - zde zejména obličeje. I přesto ale hodnotím vizuál kladně. Po hudební stránce mi to velmi připomínalo Bioshock. Příběh je na tom trochu hůř, protože se spoléhá hodně na zkoumání okolí a čtení dopisů, či zápisků. Hlavní postava jen zřídka kdy komentuje nálezy, ale spíš jde o komentář spuštěný postupem ve hře. Plusem je dobrý hlas dabéra. Děj se zprvu zdá nepřehledný, ale vyjasní se a nakonec vás hra donutí i trochu zatipovat, zda-li je pointa taková, či maková. Nejde o masterpiece, ale na 6 hodin mě to v pozoru udrželo.

No ale jak se to hraje? Hlavní mechanikou hry je světlo. To si obstaráte buď sirkami, které leží po celém domě nebo zprovozníte elektřinu a budete mít světlo trvalé. Dočkáte se zde i konfrontace a to s nežadoucími duchy v domě. Když vás chytí, end. Nejsou ani strašidelní, ale potíž je v utíkání před nimi. Kamera je totiž zamčená a když v jedné částí běžíte směrem nahoru, v další části je směr nahoru třeba pohyb zpět. Tedy do náruče bílé paní. White Night také nabízí hádanky, které jsou většinou o světle a pochopení souvislostí s předměty v domě. Mou poslední výtkou je bídná optimalizace na switch. Přechody z místností dlouho načítají a to je prostě otrava. Za 75 kč si ale nemůžu stěžovat, protože se na hru moc hezky koukalo a děj udržel mou pozornost.

Pro: Vizuál; dabér; ok příběh.

Proti: Zamčená kamera; hranaté obličeje; optimalizace na Switch.

+11