Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 75
První díl Watch Dogs už si skoro nepamatuji, vím jen, že tam byl poměrně nudný příběh i hlavní hrdina ale že mě bavilo hackování a svět. U dvojky jsem počkal až na vydání kompletně opatchované verze se všemi DLCčky a pamatuji si mnohem více. Především přirozenější hackování, jednodušší herní systém, hezčí barvy, zábavné město, slušný příběh a kvalitní muziku. Na trojku s podtitulem Legion jsem se tedy celkem těšil ale po prvních trailerech spíše opatrně. Se hrou jsem opět počkal až na plně updatovanou ultimátní edici s veškerým obsahem a pustil jsem se vesele do hraní.

Příběh se opět motá kolem skupiny hackerů ze skupiny DedSec ale vrací se i systém ctOS (tentokrát ve verzi 3.0) díky němuž lze všechno a všechny hackovat. Bojovat se systémem budete ve futuristické verzi Londýna a nebudete na to rozhodně sami. Kromě umělé inteligence zvané Bagley kterou má každý občan ve svém chytrém telefonu (ale ten váš je speciální) je největší novinkou totiž rekrutování nových členů do vašeho gangu - zároveň věc, která mě při ohlášení hry spíše nezaujala. Funguje to tak, že když vám na ulici někdo padne do oka a rozhodnete se, že by byl dobrým přínosem pro váš tým, můžete ho hezky poprosit aby se stal vašim kolegou či kolegyní v boji proti systému. Po splnění menších misí se vždy rád/a bez okolků přidá. Hru lze potom hrát tak, že budete měnit operátory dle chuti a nebo potřeby do misí. Hlavní hrdina/hrdinka tak může být v podstatě kdokoliv. Osobně jsem točil dva lidi a když mi hlavní příběhová mise řekla, že musím použít určité zaměstnání, tak jsem to udělal, ale jinak jsem se vracel ke svým dvěma. Je fajn si třeba najmout policii nebo člena Albionu (skupina dohlížející na Londýn) a tím dosáhnout toho, že se infiltrujete někam, kde by po vás automaticky stříleli, ale jinak je to spíše k ničemu.

Hackování samotné je potom převzato především ze druhého dílu a je lehce vylepšeno skoro až k dokonalosti. Mise lze plnit mnoha způsoby a je jen na vás, jak se k tomu postavíte. Potřebujete se dostat do dobře střežené budovy a tam něco hacknout? Stačí před ní zaparkovat třeba v autě a dálkově se napojit na systém kamer uvnitř. Díky tomu si obhlédnete perimetr, vchody, východy a stráže, hacknete pavouka jež se na daný server umí napojit (pakliže ho někdo po cestě nesejme), učiníte tak, vypnete spojení, šlápnete na plyn a frčíte pryč - to vše bez vystoupení z vozu. Pavouk dokáže sbírat sběratelské předměty, hackovat nebo se dostat tam, kam to jinak nejde. Některé charaktery ho mají automaticky u sebe a lze ho vylepšit i krátkou neviditelností pro lepší použití. Další možnost je hacknout dopravního drona jehož je možnost osedlat a vyletět si kamkoliv to dovolí. Třeba na střechu, na kterou je potřeba se dostat - nemusíte pak řešit schody, stráže, nic. Hra vám však nebrání použít přímý postup za zvuku agresivní střelby - je to nuda, ale když víte, že něco chcete mít rychle za sebou je to zároveň i řešení.

Po městě se budete pohybovat pěšky, na motorkách, skútrech, osobních autech, no prostě vším, co lze na ulici potkat (včetně techniky Albionu). Když auto ukradnete, lze mu nastavit GPS cíl, zmáčknout tlačítko a ono tam pojede samo (ideální když si člověk chce v reálu protáhnout nohy a jít si třeba pro pití do kuchyně). Každopádně nemusíte dělat nic z toho a můžete se jen teleportovat přes stanice metra kamkoliv po Londýně, rychle, stručně a úderně. Každá ze stanic má vždy extrémně blízko k danému úkolu co zrovna plníte. Pakliže ale stojíte o zkoumání města, není lepšího způsobu než se rychlému cestování vyhnout. Ideální je to potom na plnění kratochvílí. Lze si zajít na pivo, zahrát si šipky, kopat si merunou, natírat zdi propagandou, sbírat body na vylepšování postavy, číst různé spisy, poslouchat audiology a mnoho dalšího včetně sekundárních mísí jako focení důkazů nebo třeba ničení různých věcí díky čemuž si osvobozujete dané části města.

Příběhové animace nejsou příliš hezké a ani kdovíjak naplňující ale hezky zaplácnou místo když už přichází nuda. Samotná story je potom spíše velkým průměrem a spoléhá hlavně na to, že vás bude bavit město a hackování samotné. Mě to ke štěstí mnohdy stačilo. Bavilo mě řešit mise různými způsoby, vylepšovat si postavu aby ji nikdo nestál jakkoliv v cestě a občas jsem se přistihl, že mě bavil i audiolog nebo text co jsem někde našel ležet ladem. Texty jsou však z velké většiny opravdu nudné a u audia občas přestanete poslouchat. Sběr těchto věcí však není příliš potřebný a tak s tím netřeba ztrácet příliš čas. Umělá inteligence spíše neexistuje a tak není třeba se bát zapnout permanentní smrt postav a v klidu se vydat do boje. Nepřátelé jsou spíše otravní a místy spoléhají na jejich nekonečný příliv. Hra někdy taky dost podvádí a je třeba na to myslet. Například něco začnete hackovat a všichni se hned otočí se zbrání přesně na místo kde jste i kdyby to bylo přes zeď. Chápu, že vás mohou například trackovat ale to chvilku trvá, AIčko to však ví v milisetině sekundy. Hudba je poslouchatelná a optimalizace na Playstationu 5 optimální - drží si framerate, nepadá to a rychle to načítá. Hru jsem zkoušel i na PC kde mám 3090 RTX a vždy cca po hodině, dvou hraní začal dropovat framerate a musel jsem hru restartovat. To mě bavilo pár hodin a potom jsem šel hrát na PS5ku kde vše běží jak má.

Pakliže vlastníte ultimátní edici dostanete všechen obsah a to včetně příběhového DLC s podtitulem Bloodline. To vám přihraje Aidena Pierce - hlavního hrdinu z prvního dílu - s nímž potom zažijete pár hodin prequelu k samotné hlavní hře. A dost možná se tam objeví i někdo koho znáte z Watch Dogs 2. Přídavek mě velice bavil a považuji ho za solidní a dobře odvedenou práci. Rozhodně není odfláknuté a je příjemné se setkat s postavami z předešlých her. Online složce jsem času příliš nevěnoval ale rozhodně se tam nachází a je možnost hrát i v co-opu proti hordám zombies. Ve hlavní hře jsem po splnění všeho co se dalo nechal cca 38 hodin a v DLC potom cca 10. Každopádně pro oba časy platí to, že kdybych se rozhodl sebrat vše co na mapě leží, mohl bych si dalších pět až deset hodin připsat. Já jsem splnil jen všechny druhy misí a posbíral dostatek collectibles k tomu, aby mi na konci cinkla platinovka stejně jako u druhého dílu a to mi ke spokojenosti stačilo. Vzato kolem a kolem si myslím, že nejlepší možná volba je Watch Dogs 2. Trojku bych řadil na druhé místo a jedničku na třetí. Legion nelze úplně doporučit všem ale jestli jste hráli především dvojku, budete automaticky vědět jak se ovládá a hraje díl poslední a taky budete plus mínus vědět co od něj čekat. Jestli vám doposud nesedl žádný díl před Legionem, nenajdete v něm absolutně nic a hezké město nebo raytracing to nemůže zachránit. Bavilo mě to, místy více než by bylo zdrávo. No a někdy mě to absolutně vadilo a furt mi lítali klacky pod nohy. Nehrálo se mi to špatně, rozhodně se jedná o nadprůměrný titul - nicméně umí dělat pěkné koniny a je vidět, že by to ještě nějaký ten update sneslo (to se však už bohužel nestane). Pakliže na hru narazíte někde ve slevě a splňujete požadavky alias cílovou skupinu, nemusíte asi moc váhat, no a jestliže hru nikdy hrát nebudete v životě o mnoho nepřijdete. Výběr je na vás. Tak či tak máte vyhráno.

Pro: Hezké a živě vypadající město, hraní šipek v opilosti, hackování na sto způsobů, hratelnost

Proti: Nudné sběratelské předměty, slabý příběh, jízdní model, umělá inteligence, celková nedotaženost

+10
  • PS5 55
Herní výzva - 5. Na vážkách - Hardcore (64% v době hraní) 

Na úvod, bych rád poznamenal, že jsem fanoušek prvního dílu ve smyslu příběhového. Přemýšlím, jak porovnat tento titul s těmi předchozími, obávám se, že budu muset být velmi kritický. No co pusťme se do toho.

Po Chicagu, San Francisku se dostáváme do Londýna v blízké budoucnosti. Rozepisovat se o příběhu je dle mého názoru zbytečné, neboť je tak nezáživný. Hlavním faktorem zde je to, že nehrajete za žádnou hlavní postavu, pokud nepočítáme postavu kterou vytvoříme na začátku hry, pro absolvování úvodní mise (mechaniky hry).
Splněním prologu, se dostaneme do sídla DECSECu a zde se otevře možnost naverbovat kohokoliv (operativec) se nám zachce, to je velmi inovativní přístup, ale nese svá úskalí, konkrétně absence vytvořením si jakéhokoliv vztahu k operativcům.
Hlavním cílem, bude zastavení ovládnutí Londýna 5 různými frakcemi (proč? jak to, že nebojují proti sobě o moc...), každá skupina je zakončena soubojem s Bossem. Zde bych rád uvedl, že jsem očekával, jak se proplížím a využiji hacků k odvedení pozornosti nepřátel, to jsem se přepočítal. Suma sumárum jsem nejvíce využíval postavu špióna pro tiché vystřílení některých nepřátel, ve většině případů jsem používal bývalého příslušníka speciálních sil a hraní se ze stealth infiltrece změnila na 3rd person shooter. WD Legion trpí stejným neduhem jako WD 2, musíte být velmi agresivní k dokončení mise. Konečně někomu došlo, že vybíjení baterie při hackování je nesmysl, tak kvituji v podstatě neomezené hackovaní. Škoda, že rozmanitost hackování je oproti předchozím titulů značně omezená, vázaná na rozličné druhy operativců.
Zde si dovolím rozvést mojí úvahu. Pokud by se Ubisoft rozhodl, pro vytvoření vaší vlastní postavy se schopnostmi z prvního, popřípadě druhého dílu, výsledek by byl kvantitativně lepší. Verbování operativců, bych nechal čistě jako multiplayerovou možnost. Paradoxem je, že muselo vyjít DLC Bloodline, kde hrajeme za Aidna Pierce (WD 1), které je hodnoceno velmi pozitivně. Zde by si měl Ubisoft uvědomit, že pokud bude chtít další díl, měl by si to hodně rozmyslet. Možná než sérii pohřbít dalším paskvilem, ukončit jí na dobro.

Vizuálně se nejedná o žádný hit, je na pováženou, že ani po 2 letech od vídání, nenabízejí upgread na PS5. Chápu, že to je politika společnosti. Vytvořit hru, udělat DLC a s ní opravit jen minimum chyb, vložit online obchod, nechat svému osudu a vytvářet zase jiný titul. Tenhle konzumní přístup k výrobě na kvantitu bude hřebem do rakve Ubisoftu. Za dlouhou dobu nepamatuji, tak zabagovaný výtvor od studia, který se specializuje na danou sérii. Neberte mně špatně, ale mám rád Watch dogs a tady šlápli hodně vedle. Vzhled postav je katastrofální a vizuální proporce včetně modelů oblečení je žalostný.
Hudba je to hlavní, co funguje na jedničku a v tomhle směru, to umí opravdu bravurně, včetně výběru skladeb.

Čím více přemýšlím, co mne na hře bavilo, tak tím míň věcí mě napadá. Snad jen lepší dostupnost pohybu ve vertikální ose, kdy za pomoci přepravního dronu, se dá dostat téměř kamkoliv.

Dá se tu sepsat odstavec značné délky o všech chybách a problémech, které WD Legion má. Rád bych to shrnul v nějakých pár vět.
Grafický model tristní. Herní zážitek skoro nulový, příběh surový a předvídatelný, hlavní a vedlejší mise co vás vezme třikrát, klidně i čtyřikrát do totožné lokace. Ptám se proč? Když je mapa rozměrná a přitom s hluchými a nevyužitými místy.
Sběratelských předmětů je přehršle, což je UBI standardem. Online je zde úplně mimo hru a specializuje se na jednotlivé činnosti. Zkoušel jsem pouze dosažení místa extrakce s dalšími třemi hráči skrze hordy zombíků, ano zombíků! Nesmysl, bez nápadu. Koncepce běhání a sbírání kufříků mezi davy nakažených, je to vlastně ještě Watch dogs? Tuhle krizi identity titulu, lze pociťovat po značnou část hraní. Třešničkou na dortu je mise, kde se dostanete to hrobky s odkazy na Assassin Creed.
Moment, kdy bug mi neumožňoval dokončit hlavní misi a opravu jsem našel na redditu u postu z března 2021, to mne jen utvrdilo, jaké jsou priority vývojáře/vydavatele.
Vedlejší aktivity, jsou kapitola sama o sobě. Paradoxně házení šipek, pod vlivem alkoholu, je snadnější než střízlivý. Doručování zásilek, nudné adaptace pošťáka a quick time event jako dělání triků s fotbalovým míčem, frustrujícím nesmyslem. Snad jen to popíjení piva v hospodách, to by ale muselo být vizuálně přijatelné, jak se dá vysvětlit, že v roce 2022 koukám na polo plnou pintu piva, které při pití charakteru neubývá? To snad ani v MAFII z roku 2001, se nic takového neděje. Důkaz, jak Ubisoftu nezáleží na herním zážitku a chce jen rychle vydávat bezduché hry a ty zpeněžit.

Naštěstí jsem hru pořizoval do 300 kč, kdy šlo o deluxe verzi. Neodpustím si komentář, že proč si pořizuji delux verzi, kde je pouze exkluzivní postava. Žádné DLC zdarma. Měl jsem dát na doporučení, se hře vyhnout. Nakonec jsem hru dohrál i se splněním všech trofejí. Zábava to nebyla, proto jí nemůžu doporučit.

Celkově jde o velmi nízký průměr, který by spíše odpovídal prvotině nezávislého studia. Dodatečná péče, by mohla pomoci, bohužel se zde nekoná. Nemohu jinak než hodnotit 55%.

Pro: Variabilita postav, hudba, bloodline DLC

Proti: grafická stránka, AI protivníků, nezáživnost jak postav tak příběhu, jak už je zvykem u UBI, tak repetitivní koncepce misí.

+10 +11 −1