Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Voyage

Voyage: Inspired by Jules Verne, Journey to the Moon, Cesta na Měsíc

69
10 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
16.08.2005 PC
Vývojáři:
Kheops Studio
Oficiální stránky:
http://www.journey-to-the-moon.com/uk/
Klasická "point-and-click" adventúra podľa románu spisovateľa Julesa Verna. Dôležitú úlohu v hre Voyage zohráva systém inventára, ktorý umožňuje hráčovi zbierať desiatky predmetov, ktoré je možné spojiť dohromady. Inventár možno použiť aj na vytvorenie jedla, ktoré hráč môže spotrebovať.

Posádku v príbehu tvoria traja členovia, ktorí sú vystrelení na Mesiac obrovským delom. Bohužiaľ len jeden hrdina cestu prežije. Jeho meno je Michel Ardan, ktorého úlohou je preskúmať všetky tajomstvá Mesiaca. Po pár hektických situáciách, keď je potrebné obnoviť prívod kyslíka, odľahčiť raketu od zbytočných vecí a vymyslieť ako pristáť, sa k tomu konečne dostanete a skúmanie Mesiaca môže začať.

Vydáte sa na odvrátenú stranu Mesiaca a pripravte sa na stretnutie s mimozemšťanmi. Mesiac je tajomnejší, ako sa nám zo Zeme zdá. Mysleli ste si, že na Mesiaci nie je vzduch, že nie je obývaní mäsožravými kvetmi, že nie je možné nad priepasťami poskakovať bez skafandra? Preskúmajte jeho povrch plný čudných tvorov alebo sa naučte ovládať mimozemské stroje. Potom sa pokúste vrátiť späť na Zem. Niekto predsa musí podať správu o stretnutí s obyvateľmi Mesiaca.


Poslední diskuzní příspěvek

Nakonec to vůbec špatné nebylo, i když jsem byl nucen použít několikrát návodu... a tím bych asi na chvilku odložil adveturní žánr v herní výzvě.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
K Voyage jsem se dostal úplnou náhodou - vyhrabal jsem DVD Score, které si koupil otec kvůli The Guild 2 a které nakonec vůbec nehrál. Kdybych tušil, že za Voyage stojí Kheops Studio, zkusil bych si ji mnohem dřív... nuže, po třech dnech usilovného hraní můžu říct, že to stálo za to. Hra přináší ty prvky, které jsem si tolik zamiloval u části produkce dávno zesnulého Crya - působivý vizuál, příjemnou hudbu... a přestože příběh trochu ustupuje do pozadí, je pojat takovým způsobem, že se ještě dá mluvit o jeho prožívání.

První část ve vystřeleném náboji je místy značně hektická, ale ještě se zde nedá mluvit o nějaké obtížnosti a puzzly se omezují na kombinaci předmětů. Což ovšem neznamená, že v téhlé části nemůže Michel Ardan pěkně hnusně chcípnout;) Po přistání na Měsíci následuje naprosto kouzelná explorační pasáž (agresivní zpívajíci rostliny, jejich ovoce použitelné na kompot i na semenáčky, je možné vytvářet různé příchutě a různé hybridy, které se poté použijí na pacifikaci vegetace, flusající ufouni...) Zde se už objevují nějaké hádanky v podobě komplikovaných strojů, ale zatím se jimi není třeba zabývat.

Peklo začíná v následující fázi, kdy autoři značně uberou na vizuálu (což není úplně od věci, neboť se nacházíme v podzemních tunelech) a přidají na brutálních hádankách využívajících oblíbené dvacítkové soustavy, hudebních hádanek (dostat se do domku v Neverhoodu bylo peklo? Tam bylo pouze pět jasně odlišených tónů, tady je jich šestnáct), dešifrování starých chemických formulí a v neposlední řadě dojde i na klasickou přelévací hádanku. Povahově nesnesitelní Selenité tomu všemu dodávají korunu. A pokud se Michelovi s vaší pomocí přece jen podaří dostat se zpátky, přivítá vás... Nikdo (kapitán Nemo);)
+16