Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Vita 80
golden abyss byla zajimava odbocka z PS3ky, zprvu na mne hra pusobila jako zmensenina puvodniho Uncharted: Drake's Fortune, ale po chvilce jsem zjistil ze je to dost zjednoduseny, je z toho zajimava hopsacka, u hry jsem mel rozporuplny pocity, prvni nadech byl dechberouci, vitu jsem koupil z druhy ruky spolu s par hrama a tahle hra byla prvni na co jsem sahl, vita mne svym vykonem/nevykonem docela dostala, cekal jsem ze to bude graficky mnohem horsi, ale efekty a priroda byla udelana hezky, po chvilce ale prislo male rozcarovani co si tak pamatuju. Slo to se zabavou nahoru dolu, chvilku mne pribeh bavil a tesil jsem se na dalsi lokace a na par lokacich jsem si zase naopak rikal at uz hra skonci, a vylozene uz mne nebavila. docela rad jsem ale hru dohral. Nakonec mne i u hodnoceni ovlivnuje i to ze znam celou serii a kdyby se jednalo o samostatnou hru tak by dostala hodnoceni o dost mensi. Stejne tak jako se hrou Resistance: Burning Skies - u toho je to to samy.

Pro: krasne udelana hra, hezky pribeh

Proti: nektere lokace nebavili a spise kazili dojem ze hry, obcas se mi hra zdala kvuli tomu dlouha a uz jsem chtel mit dohrane

+12 +13 −1
  • Vita 80
Z logiky věci tomu chybělo měřítko velkých bratříčků, ale v rámci možností bylo Golden Abbys výborné doplnění, jemuž se povedlo to nejdůležitější - hra zachytila ducha série. Navíc dokázala zužitkovat možnosti Vity, včetně několika jinde neviděných fíčur (například nutnost dát konzoli ke světlu, aby se ukázal skrytý vzkaz na papíru). Hra ukázala potenciál Vity a bohužel to nikam nevedlo. Všechny nastavené možnosti hratelnosti i grafiky nakonec zůstaly ojedinělým konceptem, jemuž se nikdo další v exkluzivitě nepřiblížil a protože Sony nad Vitou brzy zlomila hůl, šlo vlastně i o neplánovanou labutí píseň "velké kapesní konzole, která nebyla". Mohla z toho být fantastická série na cesty a nakonec zůstalo u vzpomínky hardcore fanoušků, kterou si v budoucnu užijí už jen ti, jimž se doma na Vitu ještě práší. Tohle u skvělých odboček vždycky zamrzí (viz nečekaně povedený Dead Space pro mobily).
+11
  • Vita 80
Golden Abyss je nejhorší hra ze série Uncharted. Bezpochyby a výrazně. Jenže zrovna v tomhle případě je potřeba vzít v potaz i cílovou platformu – PS Vita. Hra totiž i všechny své nedostatky a limity rozhodně patří k tomu výrazně lepšímu, co na zatím poslední a nepříliš úspěšný handheld od SONY vyšlo.

Kapesní Uncharted jsem hrál už někdy v roce 2015 a doposud jsem ji měl zafixovanou jako velké zklamání a vlastně celkem mizernou hru. Zjevně na tom lví podíl sehrál fakt, že jsem před deseti lety došel dvě kapitoly před konec a pak se mi nezvratně dostrala uložená pozice (corrupted game save jsem snad schytal jen právě tady). Pochopitelná pachuť tak za ta léta zjevně přebila všechny dobré vzpomínky.

Letos jsem byl překvapený, že mě to vlastně slušně baví. Je to sice horší, ale stále Uncharted se všemi náležitými ingrediencemi (byť v notně vylouhované podobě). Na Drakea tak čeká další dobrodružství tentokrát v doprovodu nové ženské postavy Chase. Ta mi sice moc nesedla, ale naštěstí se alespoň na chvíli vrátil i Sully. Prostředí není tak hezké a pestré jako u "velkých" bratříčků a úrovně jsou opět designované v mantinelech platformy, přesto mne to šplhání, skákání a střílení i tady bavilo. Autoři z Bend Studio poměrně rozumně využili možnosti VITy a třeba oprašování artefaktů, či focení zajímavých míst dává smysl a relativně i baví. Dotykovou obrazovku lze využívat částečně i pro pohyb po překážkách, což je však otravné a nepohodlné. Na druhou stranu, nikdo hráče k tomuto způsobu ovládání naštěstí nenutí. Během asi dvou nebo tří bossfightů však chtě nechtě budete muset prstíkem dle šipek šmátrat po obrazovce a byl jsem rád, že tenhle typ obsahu není častější.

Ač jsou zdejší kapitoly v podstatě dost krátké, napěchovali je autoři až k prasknutí sběratelskými soškami, ztracenými poklady i dalším harampádím. Je toho ve hře možná až moc a chvilkami sbírání všemožných ptákovin zbytečně rozptyluje. Až na pár výjimek se na to lze zcela vykašlat, takže žádný velký problém to taky není.

Střílelo se mi sice podstatně hůře, než na klasickém gamepadu, do jisté míry to však byla otázka zvyku. Typů nepřátel sice není závratné množství, ale hra smysluplně dávkuje nové zbraně, takže během 10-15 hodin, co dohrání zabere, stereotyp na vrátka příliš často neťuká. Příběh je takový Uncharted standard, jen jsem měl tentokrát pocit, že zase o tolik nejde. Napsané je to však obstojně a nadabované jakbysmet. Hra vypadá solidně (vzhledem k věku a platformě) a hudba je také již tradičně povedená. Při ústřední lince až slzička skoro ukápla, holt jsem k sérii už dlouho nečuchl.

Uncharted na cesty tak i přes své zjevné limity a určitý béčkový feeling dokáže slušně zabavit. Možnosti VITy byly využity víceméně rozumně a i když nejde ani omylem o plnohodnotný díl, fanouškům Drakových dobrodružství dokáže posloužit více než solidně. Nakonec tak hodnotím poměrně vysoko.

Pro: Dobré využití možností handheldu; Uncharted není nikdy dost; i přes menší rozsah a ambice nepůsobí hra odflákle; zábavné střílení; dostatek zbraní; přiměřená délka

Proti: I když se to dá kvůli platformě pochopit, působí hra jako takový chudý příbuzný hlavních dílů série; Chase mě nebavila a vlastně ani hlavní záporák není žádné terno; prostředí bohužel trochu splývá

+5