Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
To se takhle jednou vrátíte jeden večer domů po náročném dni v práci, zapomenete si klíče, tak vytáhnete ty, co jsou schované v květináči před dveřmi, žena vás uvítá doma v romantické atmosféře se zapálenými svíčkami a připraveným dezertem v ledničce a zprávou, že budou rodina. Tato zpráva je přerušena klepáním na dveře policistou, který Vaši ženu obviní z vraždy jejího otce a po Vašem odporu a policistovy snahy získat z Vaší ženy informace, Vás policista zastřelí a začíná nekonečný kolotoč.

Nekonečný kolotoč v tom smyslu, že po zastřelení se zpátky objevíte na prahu svých dveří a celý večer začíná znova a vy se snažíte z toho kolotoče vystoupit a nejlépe tak, aby z toho nebyly žádné důsledky. V jednotlivých časových smyčkách, na které máte určitou dobu, se snažíte získat, co nejvíce informací, přesvědčit ženu, že jste v časové smyčce a že brzy na dveře zaklepe onen policista s obviněním.

A musím říct, že jsem si tuhle indie hru docela užil. Moc se mi líbil dabing postav, kterým své hlasy propůjčily hollywoodské hvězdy James McAvoy (kterého je tedy dost těžké poznat), Daisy Ridley a Willem Defoe. Interakce s předměty a jejich kombinace je trošku kostrbatější, ale nic co by se nedalo přežít. Samotné animace postav mi přišly taky slušně udělané. Co se mi moc líbilo je to, že i zavřené nezavřené dveře při určité činnosti mohou mít vliv na výsledek, nebo to, že když se rozhodnete použít zbraň, záleží i na tom, do jakého místa střelíte. Jde vidět, že se myslelo téměř na každou maličkost, až na to, že nejde zavolat z vašeho mobilu na telefon policisty, který zjistíte během jedné časové smyčky.

Některé časové smyčky děláte pořád dokola, než se Vám konečně povede udělat všechno tak jak jste si představili, nebo než zjistíte, že jste prošli pravděpodobně každou možnost a jste ve slepé uličce, ale nepřišlo mi, že byste to opakovali tolik, aby to bylo otravné. Hra samotná Vám řekne v určitých fázích, co máte udělat a přišlo, že když jste udělali něco správně, nebo něco významného, tak to bylo i podtrženou zvukově, ale dost jemně, že by to šlo i přeslechnout.

Co se týče konců, tak můžeme říct, že to má více konců, ale jen jeden ten úplný konec, ale i to bych řekl, že není pravda, protože zase nakonec se objevíte před Vaším bytem a zjistíte, že jste zapomněli klíče a vytahujete ty, co jsou schované v květináči před dveřmi bytu.

Od hry jsem čekal spíš něco jiného než jsem dostal, ale docela se zajímavým vyústěním příběhu, ale i když se Vám nepodaří se dostat ke Všem koncům, které můžete zkouknout pak na internetu, tak nemáte úplně důvod si hru znovu zahrát.
+15
  • PC 80
Zlato jsem doma! Teda to úplně po příchodu z práce nekřičíte, ale konečně jste doma a to je hlavní. Čeká Vás velmi speciální večer. Vaše drahá polovička se připravuje, čeká Vás společná romantická večeře, tedy spíš moučník při svíčkách a jedna pěkná novina v podobě dětského bodýčka v krabici. Máme našlápnuto na krásnou budoucnost!

Jenže během toho všeho nás vyruší bouchání na dveře. "Policie, otevřete!". Ať už otevřete nebo ne, je to jedno. Do bytu vniká ozbrojený muž, křičí něco o vraždě otce naší ženy a ještě ji z toho přímo obviňuje. Co se to děje? A co mám sakra dělat? Ať už to skončí jakkoliv, po 12 minutách Vám dojde čas... a nebo ne? Po 12 minutách totiž nastupuje dalších 12 minut. Identických 12 minut, které začínají příchodem hrdiny z práce domů. Vývoj těchto pár minut však můžete ovlivnit svým postupem, informovaností, kombinováním akcí, které provedete, tématy, které navážete a třeba se i jednou doberete k tomu, jak to všechno vlastně je.

Tenhle donekonečna se opakující časový úsek může být zajímavý zážitek, který v nás vzbuzuje zvědavost a touhu vědět víc. Není to nic nového, ale v herní podobě to může opět nalákat a přivést něco nového. Zároveň to však může být i pěkně otravná, frustrující a úmorná chvilka. Ostatně to Vám řekne i sám hrdina, který je v tom s Vámi. Z prvu neví jestli neblázní, ale nakonec si uvědomí, že je tento kolotoč skutečný a bude muset přijít na to, jak ho zabrzdit.

Kombinací, rozhovorů a možností je spousta, ač i já se místy přistihla u vymýšlení dalších "které mi ve hře chyběli". Ale naprosto rozumím tomu, že už tak muselo být dost obtížné vše zkombinovat a hlavně správně načasovat. Stejně tak určitě byla velká věda přijít na to, jak velký časový úsek těmto účelům poslouží nejlíp. Přišlo mi však, že na načasování jakožto hráč můžu snadno doplatit. Stačí, že jsem na něco nezareagovala ve správnou chvíli a mohlo mi to klidně utéct, jelikož bych to po pár nezdárných pokusech/nešťastných reakcích už nemusela mít chuť zkoušet znovu. I když on to člověk asi stejně nakonec zkusí v pomyslné čiré zoufalosti - když mu už nic jiného nezbyde. Čím víc víme, tím víc nás to může zmást, ale také urychlit dění. Hráč zkouší všechno možné, i věci, na které by nemusel být dvakrát hrdý.

Po dohrání nakonec od hry odcházím s pocitem "to bylo všechno?". Neberte mě špatně, hru jsem si užívala, bavila mě, zajímala mě každičká informace a po prvních 6 hodinách hraní jsem si hned sumírovala do 5 dlouhých odstavců - co se všechno událo, co čemu předcházelo a co vše jsem doposud zjistila. A to se podaří málo-které hře, abych si k ní začala něco sepisovat. Zároveň jsem čekala lepší herecké výkony, na to jaké je herecké obsazení. Na jednu stranu bylo asi dostatečně autentické, na druhou jsem furt čekala víc. Nejspíš větší drama a projevení emocí vzhledem k situaci. Možná to nechtěli přehánět? Každopádně zklamáním pro mě hra nebyla a určitě jsem z ní ještě nevyždímala maximum, ač mám pocit, že jsem viděla 2 možné konce. Třeba se k ní ještě někdy vrátím a podívám se na ty další.

Pro: Herecké obsazení, načasování, nápad, více konců, vývoj příběhu i postav

Proti: Nemusí stačit "na dnešní dobu/dnešnímu hráči" ve všech směrech

+15
  • XboxX/S 65
Moje pocity jsou rozporuplné a tak trošku na houpačce. Když vyšel první trailer tak jsem si řekl: Jo, tohle by mohlo být zajímavé. Včera jsem hledal nějakou hru do Herní výzvy a vzpomněl jsem si na tuto, navíc je v Game Pass, tak ho zkusíme.

První pocity po zapnutí byly špatné. Věřím, že myši se to ovládá lépe, ale na ovladači jsou tyhle point'n'click adventury vždycky takové divné. Později jsem se s tím trošku sžil, ale... Nejvíc otravné mi připadalo, když už hraju stejný loop po několikáté, tak zrychlování dialogu je stylem "klikej jak blbec tlačítko A". To mi přišlo dosti otravné.

Příběh má nakonec zajímavou zápletku, myslel jsem si, že je to celé trošku jinak. A konec si vybere každý dle sebe, nebo si projde všechny.

Pro: námět, příběh

Proti: ovládání, opakující se dialogy bez možností rozumného přeskočení

+11
  • XboxX/S 40
"Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré."

Tenhle citát od českého velikána sedí na tohle zklamání roku jak zadek na hrnec.

Geniální myšlenka časové smyčky a hřišťátka, kde byste si mohli dělat co chcete a vymýšlet bizarní řešení pohřbívá chatrný děj a mátožnost postav. A taky to, že z hřišťátka si můžete půjčit jen bábovičky a lopatičku použít jen tu a tam.



Za hru mě napadlo několik řešení, jak problémy vyřešit, ale hra mi to nedovolila. Nebo ještě hůř. Už jsem věděl jak to vyřešit a měl jsem pocit, že jsem již všechno nutné našel. Ale dialogová možnost jinde.

Na hlavu je také úplný konec, který nedává smysl a osobně jsem čekal, že přijde ještě jeden twist, který ten poslední vysvětlí. Nepřichází.

Nezachraňuje to ani hvězdný dabing, na kterém je trochu slyšet, že herci asi neměli tolik času na samotné nahrávání nebo za to může režísérská chyba.

Pro: geniální myšlenka a koncept

Proti: příběh na hlavu, nevyužité herní prostředí

+6