Váhal jsem, zda-li sem přidat kromě recenze původní hry (kterou beru jako svou největší herní zkušenost posledních let) i recenzi na toto DLC, které ji rozšiřuje. Nakonec i vzhledem k tomu, že Warlords of New York je klasicky zpoplatněn a má tak přinášet i rapidní nálož novinek, tuto recenzi jsem se rozhodl sepsat také. Pohledem svým, trochu jiným, konkrétně pohledem hráče, který u této hry tráví stále velké množství času i po těch 5 letech od vydání.
Jak jsem zmiňoval i ve svém review na hlavní hru (v hodnocení naprosto zaslouženě 95%), jádro kvality Divu2 jsou buildy, naprosto špičkový gunplay a perfektní prostředí. Washington je sám o sobě dokonalost, ale i přesto jsem se na toto rozšíření v podobě lákavého New Yorku tenkrát, před samotným uvedením, velmi těšil. O příběh zde tolik nejde, Division 2 ze svého principu Diablovky, stejně na příběhu primárně nestojí. I tak jsem však honbu za „arci zloduchem“ Aaronem Keenerem osobně ocenil. Pátrání na mapě po Keenerovi napřed probíhalo přes likvidaci jeho 4 hlavních pohůnků, které jste museli postupně lokalizovat také a tím se i celá mapa místního světa pomalu rozkrývala. (Škoda jen, že tento nápad byl pak poněkud vykraden dalšími sezónami hry, které ho do zemdlení v pátračkách po dalších zloduších, opakovaly stále a stále dokola. Ale to ponechme stranou). New York zkrátka BYL po Washingtonu co se týče otevřeného světa, velmi příjemným zpestřením i velmi příjemným odreagováním. Byť částečně zamrzelo, že již nejde o ty atmosférou nabité zasněžené ulice, tak jako to bylo kdysi v prvním díle Divisionu i tak člověk na první dobrou, musel velikost mrakodrapů místního světa obdivovat. Ve finále se i toto stalo tím hlavním poznávacím znamením, oproti výškově střídmějšímu Washingtonu.
Nicméně. V době uvedení tohoto DLC, Division 2 ještě příliš současných „doplňkových“ a „vedlejších“ módů neměl. Ať už jde o COUNTDOWN: mód pro rychlé lootování předem targetované výbavy v 8 hráčích, v naprosto geniálně navržené úkolové mapě, SUMMIT: atmosférický mód v uzavřených nebezpečných patrech obrovského mrakodrapu, s možností předem targetovat konkrétní výbavu také (ideální na odreagování od grindovacího Countdownu), PANSTVÍ MERETOVÝCH: pro jedinečnou zkoušku v sehranosti týmu a honbě za jednou z nejlepších exotických zbraní hry nebo SESTUP: pro ojedinělý zážitek Roguelite stylu hraní - nic z tohoto v Divu 2 tehdy ještě zkrátka nebylo. Do hry se tyto módy dostávaly postupně a tiše, v rámci různých sezón nebo pozdějších bezplatných updatů hry. A jak tak Division 2 pomalu bobtnal a rostl, já si najednou všiml jedné, poměrně zásadní věci.. Do otevřeného světa DLC New Yorku už nějak nemám absolutní chuť ani potřebu se nadále vracet jako kdysi a pokud v něm trávím čas, tak již jen v jeho samostatných 5 misích..
Otázkou tak je, kde se stala chyba. Když i přes vysokou kvalitu nových módů, vnášející do hry zcela odlišný herní zážitek, je i dnes pro Division 2 stále tím ztěžejním a hlavním – průzkum otevřeného světa… A zde již přecházíme k samotnému problému věci, důvody jsou totiž podle mého dva. Jednak místní svět, co se týče gameplaye a obsahu, nepřináší zhola nic odlišného od světa Washingtonu DC (opět naprosto identické aktivity) a zároveň - jakkoli jsou místní mrakodrapy a město na první dobrou možná waau, jako kulisa a motivátor pro časté hraní, ve finále přestaly už stačit. Tento dojem se stal, po sestavě nově přidaných módů do hry (fungujících jako odreagování od průzkumu Washingtonu prostě lépe, díky své větší provázanosti a odlišnosti hraní), pochopitelně i o to silnějším. Dříve nebo později tak nakonec dojdete k tomu i vy, že čas strávený ve Washingtonu stačí vlastně bohatě, protože zkrátka funguje líp.. Ať už díky své podstatně rozsáhlejší velikosti města (tím pádem i více aktivit) nebo své celkově větší sympatičnosti (díky i větší pestrosti prostředí).
Z rozšíření Warlords of New York tak nakonec zbyde, v tom pozitivním slova smyslu, pouze jedna zbrusu nová frakce Čističů přinášející mírnou rozdílnost v taktizování, 4 novinky v samotných dovednostech, novinky ve výbavě a zbraních (které na druhou stranu do hry pravidelně přichází i bezplatně, v rámci klasických sezón), upravení a zdokonalení systému sestavování buildů a sice výborných, ale stále pouhých pěti nových misí.. Což mi na placené rozšíření přijde tedy sakra málo (o to hůř, že pokud si budete chtít užít fantastickou End Game Divu2 naplno, toto DLC si nakonec budete muset stejně koupit).
V hodnocení proto 60%. Při současných vysokých kvalitách Divisionu 2, si zkrátka už není těžké představit města či světy, které by svým prostředím či koncepcí, fungovaly mnohem lépe. Tak to snad až v chystaném druhém rozšíření, které nám již klepe na dveře – v Bostonu.
KLADY:
- DLC zásadně zkvalitnilo a zpřehlednilo systém buildování celé hry. (Na druhou stranu, důkladné zkvalitňování přicházelo samo o sobě i v pozdějších updatech a to bezplatně).
- Nové dovednosti, které se velmi rychle etablovaly a perfektně doplnily současnou, již tak solidně nabitou nabídku.
- Pětice nových, výborných misí – aneb hlavní důvod proč se do New Yorku stále znovu vracet.
- Nová výbava a zbraně (některé kousky skutečně stojí za to).
- Nová frakce Čističů a s ním i mírná rozdílnost taktizování.
- Sympatický nápad s postupným odkrýváním mapy.
- Stejně jako u hlavní hry i zde neomylně a perfektně zvolená hudební složka (misi s Conleyovou na tankeru, budete milovat).
- Na tu první dobrou, vás New York pravděpodobně uchvátí svou „výškovostí“.
ZÁPORY:
- Bohužel otevřený svět, který za sebe nijak nerozvíjí samotný gameplay, tak jako bezplatně přidávané, pozdější módy hry.
- Zároveň tomuto světu začala chybět provázanost s hlavní hrou, tedy přítomnost čehokoli unikátního pro samotný hráčův progress (vzhledem však k obecnému citu této hry k provázanosti všeho, nevěřím, že by tohle někdo z Ubi brzy neopravil).
- Pouhá kulisa New Yorku sama o sobě, pak zkrátka není pro hraní dostatečnou motivací.
- New York neobsahuje žádnou vlastní Dark Zonu, ani Pevnost (která by šla hrát na legendární obtížnost), ani dostatek prodejců, ani srovnatelné množství aktivit jako Washington, když už tedy musí být variace aktivit stejné.
- Pouze 5 misí pro opakovaný gameplay.
- Vzhledem k tomu, že svět potřebuje vlastní loading a tak i individuální schválení všech hráčů v grupě pro vstup, je ve finále i protivné New York kombinovat s Washingtonem „na střídačku“.
- V porovnání s Washingtonen, má DLC stále více bugů.
- Pro plné vychutnání End Game hry Divisionu 2, vás UBI nutí si toto (dnes už levné) DLC zakoupit (sice v závěru litovat absolutně nebudete, ale za to tohle DLC už tolik nemůže:-) ).
Jak jsem zmiňoval i ve svém review na hlavní hru (v hodnocení naprosto zaslouženě 95%), jádro kvality Divu2 jsou buildy, naprosto špičkový gunplay a perfektní prostředí. Washington je sám o sobě dokonalost, ale i přesto jsem se na toto rozšíření v podobě lákavého New Yorku tenkrát, před samotným uvedením, velmi těšil. O příběh zde tolik nejde, Division 2 ze svého principu Diablovky, stejně na příběhu primárně nestojí. I tak jsem však honbu za „arci zloduchem“ Aaronem Keenerem osobně ocenil. Pátrání na mapě po Keenerovi napřed probíhalo přes likvidaci jeho 4 hlavních pohůnků, které jste museli postupně lokalizovat také a tím se i celá mapa místního světa pomalu rozkrývala. (Škoda jen, že tento nápad byl pak poněkud vykraden dalšími sezónami hry, které ho do zemdlení v pátračkách po dalších zloduších, opakovaly stále a stále dokola. Ale to ponechme stranou). New York zkrátka BYL po Washingtonu co se týče otevřeného světa, velmi příjemným zpestřením i velmi příjemným odreagováním. Byť částečně zamrzelo, že již nejde o ty atmosférou nabité zasněžené ulice, tak jako to bylo kdysi v prvním díle Divisionu i tak člověk na první dobrou, musel velikost mrakodrapů místního světa obdivovat. Ve finále se i toto stalo tím hlavním poznávacím znamením, oproti výškově střídmějšímu Washingtonu.
Nicméně. V době uvedení tohoto DLC, Division 2 ještě příliš současných „doplňkových“ a „vedlejších“ módů neměl. Ať už jde o COUNTDOWN: mód pro rychlé lootování předem targetované výbavy v 8 hráčích, v naprosto geniálně navržené úkolové mapě, SUMMIT: atmosférický mód v uzavřených nebezpečných patrech obrovského mrakodrapu, s možností předem targetovat konkrétní výbavu také (ideální na odreagování od grindovacího Countdownu), PANSTVÍ MERETOVÝCH: pro jedinečnou zkoušku v sehranosti týmu a honbě za jednou z nejlepších exotických zbraní hry nebo SESTUP: pro ojedinělý zážitek Roguelite stylu hraní - nic z tohoto v Divu 2 tehdy ještě zkrátka nebylo. Do hry se tyto módy dostávaly postupně a tiše, v rámci různých sezón nebo pozdějších bezplatných updatů hry. A jak tak Division 2 pomalu bobtnal a rostl, já si najednou všiml jedné, poměrně zásadní věci.. Do otevřeného světa DLC New Yorku už nějak nemám absolutní chuť ani potřebu se nadále vracet jako kdysi a pokud v něm trávím čas, tak již jen v jeho samostatných 5 misích..
Otázkou tak je, kde se stala chyba. Když i přes vysokou kvalitu nových módů, vnášející do hry zcela odlišný herní zážitek, je i dnes pro Division 2 stále tím ztěžejním a hlavním – průzkum otevřeného světa… A zde již přecházíme k samotnému problému věci, důvody jsou totiž podle mého dva. Jednak místní svět, co se týče gameplaye a obsahu, nepřináší zhola nic odlišného od světa Washingtonu DC (opět naprosto identické aktivity) a zároveň - jakkoli jsou místní mrakodrapy a město na první dobrou možná waau, jako kulisa a motivátor pro časté hraní, ve finále přestaly už stačit. Tento dojem se stal, po sestavě nově přidaných módů do hry (fungujících jako odreagování od průzkumu Washingtonu prostě lépe, díky své větší provázanosti a odlišnosti hraní), pochopitelně i o to silnějším. Dříve nebo později tak nakonec dojdete k tomu i vy, že čas strávený ve Washingtonu stačí vlastně bohatě, protože zkrátka funguje líp.. Ať už díky své podstatně rozsáhlejší velikosti města (tím pádem i více aktivit) nebo své celkově větší sympatičnosti (díky i větší pestrosti prostředí).
Z rozšíření Warlords of New York tak nakonec zbyde, v tom pozitivním slova smyslu, pouze jedna zbrusu nová frakce Čističů přinášející mírnou rozdílnost v taktizování, 4 novinky v samotných dovednostech, novinky ve výbavě a zbraních (které na druhou stranu do hry pravidelně přichází i bezplatně, v rámci klasických sezón), upravení a zdokonalení systému sestavování buildů a sice výborných, ale stále pouhých pěti nových misí.. Což mi na placené rozšíření přijde tedy sakra málo (o to hůř, že pokud si budete chtít užít fantastickou End Game Divu2 naplno, toto DLC si nakonec budete muset stejně koupit).
V hodnocení proto 60%. Při současných vysokých kvalitách Divisionu 2, si zkrátka už není těžké představit města či světy, které by svým prostředím či koncepcí, fungovaly mnohem lépe. Tak to snad až v chystaném druhém rozšíření, které nám již klepe na dveře – v Bostonu.
KLADY:
- DLC zásadně zkvalitnilo a zpřehlednilo systém buildování celé hry. (Na druhou stranu, důkladné zkvalitňování přicházelo samo o sobě i v pozdějších updatech a to bezplatně).
- Nové dovednosti, které se velmi rychle etablovaly a perfektně doplnily současnou, již tak solidně nabitou nabídku.
- Pětice nových, výborných misí – aneb hlavní důvod proč se do New Yorku stále znovu vracet.
- Nová výbava a zbraně (některé kousky skutečně stojí za to).
- Nová frakce Čističů a s ním i mírná rozdílnost taktizování.
- Sympatický nápad s postupným odkrýváním mapy.
- Stejně jako u hlavní hry i zde neomylně a perfektně zvolená hudební složka (misi s Conleyovou na tankeru, budete milovat).
- Na tu první dobrou, vás New York pravděpodobně uchvátí svou „výškovostí“.
ZÁPORY:
- Bohužel otevřený svět, který za sebe nijak nerozvíjí samotný gameplay, tak jako bezplatně přidávané, pozdější módy hry.
- Zároveň tomuto světu začala chybět provázanost s hlavní hrou, tedy přítomnost čehokoli unikátního pro samotný hráčův progress (vzhledem však k obecnému citu této hry k provázanosti všeho, nevěřím, že by tohle někdo z Ubi brzy neopravil).
- Pouhá kulisa New Yorku sama o sobě, pak zkrátka není pro hraní dostatečnou motivací.
- New York neobsahuje žádnou vlastní Dark Zonu, ani Pevnost (která by šla hrát na legendární obtížnost), ani dostatek prodejců, ani srovnatelné množství aktivit jako Washington, když už tedy musí být variace aktivit stejné.
- Pouze 5 misí pro opakovaný gameplay.
- Vzhledem k tomu, že svět potřebuje vlastní loading a tak i individuální schválení všech hráčů v grupě pro vstup, je ve finále i protivné New York kombinovat s Washingtonem „na střídačku“.
- V porovnání s Washingtonen, má DLC stále více bugů.
- Pro plné vychutnání End Game hry Divisionu 2, vás UBI nutí si toto (dnes už levné) DLC zakoupit (sice v závěru litovat absolutně nebudete, ale za to tohle DLC už tolik nemůže:-) ).