Titan Quest II jsem si vyzkoušel, aniž bych měl zkušenost s prvním dílem. První dojem je, že hra působí jako odlehčenější alternativa k těžkým vahám v žánru jako jsou například Diablo II nebo Path of Exile. Přijde mi méně zahlcující, více zaměřená na atmosféru a přímou akci. Slunečná starověká řecká mytologie působí osvěžujícím dojmem po letech strávených v temných a pochmurných ARPG.
Velkým plusem je systém tvorby postav. Kombinace dvou zaměření dává prostor pro dostatečně kreativní buildy bez nutnosti mikromanagementu a detailního studia tabulek jako například v Path of Exile. Už nyní je k dispozici spousta aktivních i pasivních schopností a jejich modifikátorů, takže experimentování má smysl. Souboje působí živěji díky chování nepřátel – nejedná se jen o masu potvor, ale o frakce, které se snaží spolupracovat a reagovat na hráče.
Na druhou stranu je jasně vidět, že jde zatím o hru v předběžném přístupu. Technická stránka není dotažená – občas padá výkon, chybí některé prvky jako lepší inventář, pohodlnější ovládání a obsah zatím není zdaleka kompletní. Dále chybí crafting či kosmetické vychytávky, které jsou u konkurence samozřejmostí. Tyto nedostatky mohou náročnější hráče odradit, ale vývojáři slibují pravidelné aktualizace a komunita zatím reaguje poměrně optimisticky.
Celkově bych Titan Quest II označil za příjemnou alternativu k velkým ARPG sériím. Nepůsobí tolik mohutně a komplexně jako například Path of Exile, ale nabízí svěží prostředí, jasnou vizi a základy, na kterých lze stavět. Pokud hledáte spíše oddechový hack-and-slash s pěknou mytologickou kulisou a možností přispět k jeho dalšímu vývoji, Titan Quest II stojí za pozornost. A ještě víc, pokud máte blízko k indie hrám a oceníte originalitu více než masivní endgame systém.
Velkým plusem je systém tvorby postav. Kombinace dvou zaměření dává prostor pro dostatečně kreativní buildy bez nutnosti mikromanagementu a detailního studia tabulek jako například v Path of Exile. Už nyní je k dispozici spousta aktivních i pasivních schopností a jejich modifikátorů, takže experimentování má smysl. Souboje působí živěji díky chování nepřátel – nejedná se jen o masu potvor, ale o frakce, které se snaží spolupracovat a reagovat na hráče.
Na druhou stranu je jasně vidět, že jde zatím o hru v předběžném přístupu. Technická stránka není dotažená – občas padá výkon, chybí některé prvky jako lepší inventář, pohodlnější ovládání a obsah zatím není zdaleka kompletní. Dále chybí crafting či kosmetické vychytávky, které jsou u konkurence samozřejmostí. Tyto nedostatky mohou náročnější hráče odradit, ale vývojáři slibují pravidelné aktualizace a komunita zatím reaguje poměrně optimisticky.
Celkově bych Titan Quest II označil za příjemnou alternativu k velkým ARPG sériím. Nepůsobí tolik mohutně a komplexně jako například Path of Exile, ale nabízí svěží prostředí, jasnou vizi a základy, na kterých lze stavět. Pokud hledáte spíše oddechový hack-and-slash s pěknou mytologickou kulisou a možností přispět k jeho dalšímu vývoji, Titan Quest II stojí za pozornost. A ještě víc, pokud máte blízko k indie hrám a oceníte originalitu více než masivní endgame systém.
Pro: řecká mytologie a slunečná atmosféra, kreativní systém buildů, dynamičtější souboje, živý svět, chování AI
Proti: technické nedostatky, málo obsahu, poklesy FPS