The Rodinia Project se nese v duchu logicky orientovaných her z pohledu první osoby, kterých se po uvedení The Talos Principle vyrojila obrovská spousta. S ním má mnohé společného, tajemnou atmosféru či přehršel sofistikovaných hádanek. S Light Weaver jej zase pojí prostředí kolem třpytící se vody, obestírající tu jednotlivé herní úrovně. Do nichž hráč vchází otevřenými portály. Za úkol má odemykání příslušných sektorů s dveřmi, a to skrze četnou manipulaci s okolními objekty. Ovládání těží ze dvou hlavních spínačů na myši. Levý je k uchopení, popř. upuštění, a pravý slouží k odhození do dáli. K tomu lze využít zobrazující se indikátor trajektorie dopadu. Cílem je pokaždé objevit někde se nacházející průchozí portál zpět do Hubu. Variabilitu zajišťuje stupňující se obtížnost a důraz na značný průzkum k získání ukrytých artefaktů. Pakliže tedy dojde ke splnění úlohy nebo sebrání cenného předmětu, je zde odměnou některý ze 28 obsažených achievementů.
Rébusů k řešení je přítomno 50, poskládaných v hi-tech komplexu o několika patrech. Těmi hráč cestuje výtahem, jakmile odehraje konkrétní sadu, označených číslicemi od 1 do 10, 11 do 20 a podobně. Celé to pohání engine Unity, disponující volbami nastavení. Postup hrou se ukládá a načítá sám zcela automaticky. K rozjímání, přemýšlení a práci je též důležitá i hudba poklidnějšího rázu. Na úplném konci dojde k odhalení toho, o co tu primárně jde.
Rébusů k řešení je přítomno 50, poskládaných v hi-tech komplexu o několika patrech. Těmi hráč cestuje výtahem, jakmile odehraje konkrétní sadu, označených číslicemi od 1 do 10, 11 do 20 a podobně. Celé to pohání engine Unity, disponující volbami nastavení. Postup hrou se ukládá a načítá sám zcela automaticky. K rozjímání, přemýšlení a práci je též důležitá i hudba poklidnějšího rázu. Na úplném konci dojde k odhalení toho, o co tu primárně jde.