Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Crystal Key

22.11.1999
65
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Osud Země je ohrožen neznámou mimozemskou rasou vedenou stvořením jménem Ozgar. Země zachytila vysílání rasy Arkonianů, vypovídající o jejich boji proti Ozgarovi. Stáváte se testovacím pilotem první hyperprostorové lodi postavené lidmi a jste vysláni na místo vysílání signálu Arkonianů. Vaším úkolem je zjistit, co se na tamější planetě děje a zastavit hrozbu Ozgara jednou provždy.

The Crystal Key je adventura ve stylu Myst. Hra nestojí na dialozích, nýbrž na hádankách. Grafika je tvořena předrenderovanými pozadími planet. Není tedy nouze o zajímavé scenérie. Hra sklízela spíše negativní kritiku. Byla kritizována hlavně za to, že oproti pokračováním Mystu nenabízela nic nového v hratelnosti a pouze je kopírovala.

The Crystal Key pokračuje druhým dílem Crystal Key II: The Far Realm.


Poslední diskuzní příspěvek

Zvlastni - pri kazdem spusteni na mne The Crystal Key pusobi uplne jinak. Jednou me odpuzuje, podruhe zase fascinuje... Taky mi ale co chvili hra spadne a ja zapominam ukladat, takze to vlastne rozehravam porad znovu a dokola. No, chce to kousek po kousku a save, save, save. Jen doufam, ze to nespadne pri pokusu o save:-P

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Rozpolcenost. To je to spravne slovo. U pribehu si nejsem jisty, jestli je chytlavy, nebo vlastne jen davno ohrana pisnicka. Cestovani mezi svety/planetami ano, ale jsou tu vlastne jen tri plus vesmirna lod padoucha, se kterym na(ne)stesti protagonista ani neprijde do kontaktu a ktery je nakonec i bezkontaktne zlikvidovan (elaboratni vyuziti holografickeho zarizeni, osobniho teleporteru a umele vyvolaneho nouzoveho signalu). Ac mam sci-fi rad a adventury tez, mam proste pocit, ze se zustalo jen na pul cesty.

Obtiznost puzzlu spociva v prvni rade v nesrozumitelnosti mimozemskych znaku (ovsem jakmile clovek prijde na to, ze si staci jen poznacit/udelat screenshot znacek a ty pak zadat, jazyk znati netreba, potize odpadaji) a predevsim ve fyzicke manipulaci s pakami, na ktere obcas nestaci jen kliknout, ale primo jimi tahem mysi manipulovat. Ono to nezni nijak strasne, ale hlavne centrovani svetelneho bodu za pomoci sroubovaku jakozto nahrazkou za ulomenou paku je neuveritelny opruz.

Hry tohoto typu hodne stavi na grafice a hudbe. Grafika pusobi bohuzel uz hodne zasle, hrani v mini okne nepotesi, hudba zazni jen obcas a az na vyjimky neni prilis pametihodna. A nakonec je nutne zminit i neustale vymenovani cedecek (dvou) - startovaci lokace a poust jsou na prvnim, dzungle s vodnim mestem a Ozgarova lod na druhem.

PS, jeste o jedne nedomyslenosti se musim zminit. Kdyz si clovek odskoci do menu, aby si ulozil hru, tak uz se nedostane zpet - musi se zpet do hry dostat nactenim prave ulozene pozice.
+3