Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Binding of Isaac: Afterbirth+

63

Diskuze

« Novější Starší »
@Ronik (23.04.2017 10:37): Jako jo, ze začátku se mi omezení převážně na zbraně taky moc nepozdávalo, ale čím více jsem to postupně hrál a čím více (i opravdu silných zbraní) jsem si postupně odblokoval (stejně jako slušnějších pasivních itemů, které taky tu postavu trochu zesílí), tím více se mi ten styl začal líbit. Na druhou stranu postupné vylepšování statistik jako je tomu v Isaacovi je taky super a ve výsledku za sebe nemohu říci, co se mi vlastně líbí více:), oboje má něco do sebe a zároveň oboje je od sebe trochu odlišné (Gungeon mě poslední dobou baví více spíše z toho důvodu, že Isaaca už mám hodně ohraného).

Co mi však více v Gungeonu vadí je malá šance na drop klasických itemů (hlavně životů), což nutí hráče k naprosto preciznímu zvládnutí a je tam jen málo prostoru byť jen pro sebemenší chybky... je pravda, že je hra hodně založená na shopu, který tu na rozdíl od Isaaca (kde je shop spíše takový fajn bonus pro přilepšení, resp. taková podpora navíc, byť samozřejmě občas může taky slabší run změnit ve slušně overpowered, když máš štěstí na fakt dobré itemy a máš spoustu peněz) plní hodně důležitou funkci (podobně jako třeba ve FTL) a je mnohdy otázkou života a smrti, páč je často jediným zdrojem hp a samozřejmě důležitých klíčů ( plus v těch speciálních shopech jdou nakoupit strašně silné itemy viz. Commando či třebas hodně silné pasivní itemy pro zesílení postavy- viz. Blood Brooch, Yellow Chamber apod.). A taky už by to chtělo nějaké to větší placené DLC, toho obsahu tam sice není vůbec málo, ale na Isaaca to samozřejmě v tomhle ohledu nemá.
@Isair (22.04.2017 23:30): Ofc, neber to jako kritiku Gungeonu, je to samozřejmě parádní hra, jen mi víc sedí styl postupných upgradů v Isaacovi než hledání nových zbraní v Gungeonu :) Technicky je na tom určitě líp. Každopádně velmi dobře má obtížnost vyřešenou Nuclear Throne, který je sice o dost jednodušší hra, ale i díky tomu můžeš bez omezení generovat těžší a těžší levely. To bohužel u Isaaca nejde, protože by to vyžadovalo navrhnout další stovky nebo tisíce místností a nějaký systém jejich kombinací a i tak jednou narazíš na strop.
@Ronik (22.04.2017 23:08): Je pravda, že Gungeon je možná "až příliš" vyvážený, což paradoxně eliminuje potencionálně zábavné hodně overpowered runy...ale ta šance tu i tak stále je, navíc tam jde později odblokovat i několik solidně silných pasivních itemů přidávající třebas 2 heart kontejnery + solidní dmg bossům (byť sejmutí na 2 rány jako v Isaacovi nehrozí) či clone s možností sjet celou hru znovu už se získanými itemy atd., na druhou stranu Isaac mi občas přijde (a zvlášťe s tím AB + a přemrštěným finálním patrem) možná až moc nevyvážený a přehnaný, což je občas zábava, občas už méně, ideální by byla nějaká střední cesta mezi Gungeonem a Isaacem :), tak či onak jsou to oboje stále solidní hry.

Ale jinač jsem u Gungeonu spíše chtěl vyzdvihnout i tu technickou preciznost, kdy je hra v podstatě bezbugová, třebaže jim vývoj trochu déle trvá, ale vždy při zahrání AB + si říkám, raději si počkám, ale ať je to pořádné hned po vydání, což v podstatě i Supply Drop update byl. Ten přístup oproti Nicalisu je tu vážně nepoměrně profesionálnější (kdy AB + není pořádně opravený ani 4 měsíce po vydání ba co víc, obsahuje zase nějaké jiné nové bugy, s jejichž opravou autoři jak vidno zase tak nespěchají- u Gungeonu je v takovém případě hotfix hned druhý den...).

A yop, asi to tak bude, AB + je v podstatě jen mod support a ten nový obsah je spíše takový bonus, možná až v tomhle případě "nutné" zlo bych řekl, kdy jen narychlo splácali něco "aby se jako neřeklo". Ale ta komunita to může stále solidně vytáhnout mno.
@Isair (22.04.2017 22:28): Přijde mi, že AB+ prostě vznikl, aby měli co dát k tomu mod supportu a narvali tam už úplně všechno, co je napadlo, ať to byly dobré nápady - většina itemů je celkem inovativní, kromě věcí, co slouží jen jako nafouknutí svých item poolů, jako Moldy Bread a Shade - nebo špatné nápady, mezi které patří většina nových nepřátel (portály se tématicky nehodí, taky nechápu smysl těch šedých pavouků a hub, které mají šanci nahrazují Greed hlavy a lebky), Greedier a celé poslední patro.

Moc naslouchali vrchnímu 1% Isaac komunity, což jsou streameři, kteří na AB vyhrávali sto runů v řadě a stěžovali si, že je ta hra moc jednoduchá. Částečně bych souhlasil s tím, že tam problém je a že nemůžou do nekonečna jen přidávat zajímavé itemy, ale stejně tak není zábava dostávat v Greedier 12 mincí na patro nebo dostávat telefragy od Deliria (což byla ohromná sranda hlavně u Keepera, kde jsem napoprvé umřel jen proto, že jsem z Wooden Nickel dvakrát nic nedostal a pak mě zabil ten ultrarychlý malý Haunt). Gungeon má vyrovnanější obtížnost, na druhou stranu tomu chybí ten zábavný pocit progresu díky tomu, že (skoro) vždycky jsi jen tak silný, jak tvoje zbraň a bossové díky boss armor vždycky trvají zabít skoro stejně dlouho. Řešením pro Isaaca by podle mě bylo spíš rozšířit tu hru do šířky tak velkým množstvím zajímavého bočního obsahu (tudíž přístup, o který se snažil Antibirth, i když tématicky nemuselo do původního záměru Nicalisu všechno sedět), že by každý run byl ještě víc unikátní. Uvidíme, co s tím udělá komunita.

Tyhle bugy tam pořád jsou, i když si jsem celkem jistý, že ten Frail/Scolex není bug, akorát se jim nechtělo dělat další reskin, jinak se ten boss chová jako champion Scolex. Nicalis amatéři imo trochu jsou, AB taky bez bugů nebyl (chyběla tam po launchi snad půlka slibovaných itemů) a přijde mi, že každým bugfixem rozbijí něco jiného (viz ta Steam Sale nebo třeba teď zas nemůžeš do boss místnosti přijít s nabitým Brimstonem, což už opravovali taky snad dvakrát?). Navíc tam nové bugy přidávají itemy z booster packů (s Mystery Gift + Void jde opět totálně rozbít hra, jako to šlo s Void + Diplopia nebo Pandora's Box po launchi), takže s tím bude ještě spousta srandy.
@Ronik (22.04.2017 22:00): :O Gratuluji, solidní výkon.

Yop, taky mě to nějak přestalo bavit a čekám na nějaký pořádný přídavek (nepřátelé, nové bosse...). Ve výsledku AB + považuji za vcelku zbytečný přídavek a Delirium mě bavil vesměs jen při prvním runu, poté už se mu snažím pokud možno vyhýbat (pokud nehraji za postavu, za kterou jsem jej ještě neporazil), anžto mi v téhle fázi přijde postava už solidně overpowered a procházení toho obrovského patra s vesměs vatovým obsahem poměrně nudné (a samotný final fight je pořád mizérie).

A pokud se něco nezměnilo za poslední cca měsíc, co jsem to nehrál, tak pořád přetrvává několik drobných bugů (při 100% steam sale zadarmo itemy u satana, občas špatná animace u Scolexe, kdy se místo něj spawne šampion verze Fraila, v démoní místnosti se někdy objeví angel statue- což nevím jestli je záměr nebo bug, ale je to divný a další drobnosti, které tu ani vyjmenovávat nebudu), na to, jaká je to doba od vydání, to na mě pořád nepůsobí úplně doladěným dojmem, když to srovnám s Gungeonem, který je po technické stránce poměrně vypiplaný, pak na mě zvlášť AB+ působí spíchnutý hodně horkou jehlou (což asi je) a autoři při aplikaci patchů, při kterých nasekají mj. spoustu dalších bugů, jako banda amatérů, což mi k nim vzhledem k výtečnému a poměrně dobře odladěnému Rebirth a AB vážně nesedí (a obecně mi AB+ vlastně ve výsledku trochu dojem zkazil). Tak či onak, když ignoruji The Void a časem autoři opraví i ty zbylé chybky a přidají nějaký ten nový obsah (byť tady se bojím, že při tak velkých updatech bude vznikat kopa dalších bugů), nemuselo by to časem být úplně marné. Gameplay Isaaca mi to na chvilku oživilo, ale poměrně rychle mě to zase přestalo bavit a s odstupem času většinu AB+ obsahu (snad až na itemy) nepovažuji za příliš dobrý (a přísun nového obsahu jsem čekal daleko rychlejší a ve větší míře).

A spojení Antibirth a AB + by bylo každopádně naprosto super, to bych se do toho zase s chutí pustil a AB + konečně považoval za plnohodnotný přídavek, třebaže zásluhy asi budou patřit převážně někomu jinému:).
Tak dohráno :) Teď si dám pauzu, dokud pro AB+ nevyjde nějaká verze Antibirth.

Nakonec se jim to celkem povedlo opatchovat, i když to pořád za nijak zvlášť hodnotný přídavek nepovažuju. Nový obsah je sice fajn, ale nejlepší verzí Isaaca celkově asi pořád zůstává základní Rebirth (případně Switch verze AB+, která má daleko vyladěnější obtížnostní křivku).
Yop, teď se mi ten portal po zlikvidování mega satana otevřel také. Při hře za Caina. Avšak po sundání mega satana je postava většinou asi tak OP, že Delirium nemůže být zase až tak velký problém (kór po posbírání dalších itemů v těch boss roomech), s Cainem jsem ho porazil asi jen se ztrátou jednoho soul hearth.

A je fakt, že to The Void mohlo být celkově o dost obtížnější, po projití všech předchozích pater je to pak obzvlášť zívačka. Takhle je vcelku takové paradoxní, že Dark Room/The Chest je obtížnějším patrem než právě ono The Void.
@Isair (13.01.2017 22:40): Hm, tak to nevím. Možná to neskončí, jen když se ten portál objeví a jinak ne? Nevím, zatím jsem byl v AB+ byl u Mega Satana jen poprvé za Apollyona a byl tam.
@Isair (13.01.2017 22:31): Myslím, že před Afterbirth+ skončila, ale teď se normálně po poražení objeví truhla a máš šanci na ten portál. Můžu to potvrdit, stalo se mi to, když jsem dělal unlocky pro Apollyona.

A dneska se mi povedlo vyčistit to zatracené Ultra Hard challenge. Potřeboval jsem k tomu jen Holy Mantle, Tech X a Book of Revelations na prvním patře :D
@Ronik (12.01.2017 17:34): S tím mega satanem je to blbost, ne? Páč hra po jeho poražení většinou ihned skončí. I když teď si nejsem 100% jist, jestli to neplatí pouze pro postavy, které jej porazí poprvé... páč jsem ho nedávno sundal se Samsonem a hra hned skončila a žádný portal.

Škoda, že není k Hushovi i jiná cesta, na speedruny mě moc neužije a obecně se jim pokud možno (a to koneckonců platí pro všechny hry) vyhýbám. A zde je to potřeba hnedle několikrát boss rush, hush a teď ještě případně Delirium:/.


Aha, tak to zní super:), snad to vyjde. Popřípadě když už ne vše, tak alespoň některé prvky by se mohly stát oficiálními (třebas někteří ti noví bossové vypadají vážně parádně, co jsem tak letmo koukal:), byť jiní mi k Isaac theme zase tolik nesednou).
Četl jsem, že ta šance na objevení portálu je
Mom - 5%
Mom's Heart - 10%
Isaac/Satan - 15%
???/Lamb - 20%
Mega Satan - 50%

Takže nic moc spolehlivého, pro grindění unlocků se musí pospíchat k Hushovi :D

U Antibirth bych možná počkal, jak se vyvrbí ta situace s Nicalis, aktuálně prý řeší, jestli by se z toho nemohla stát oficiální součást hry, což by bylo super. Už teď je to profesionální :)
Občas se mi portal do The Void však spawnul i po poražení jiných bossů (převážně It Lives či ??? a Lamba), takže není třeba pokaždé porazit Hushe, byť poprvé to asi nutné je (tam je za to vlastně ten achievement "new area unlocked").

Yop, nějaké glitche apod. by tam jistě sedly... třeba se ještě v nějakém updatu dočkáme nějakého vylepšení, však v jednom z prvních updatů už přidali i animace samotnému Deliriu, hlavně ta po jeho poražení je nyní vcelku fajn:).

Antibirth jsem ještě nezkoušel, ale vypadá to opravdu hodně dobře...
Já zatím Delirium porazil se čtyřmi postavami a Greedier Mode s jednou a jsem docela zklamaný. Líbí se mi nové předměty, ale nová kapitola a nový boss jsou neskutečně odfláklé. Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby to sice byly místnosti z předchozích pater, ale byly nějak glitchnuté - měli by pokroucené textury, promíchané nepřátele a tak. Taky mě štve, že vzhledem k tomu, kde je to patro umístěné, nepředstavuje (až na finálního bosse) skoro žádnou výzvu, každý run, co porazí Hushe, tam nebude mít nejmenší problém. Většina nových nepřátel mi přijde spíš otravná než zajímavá, hlavně ty portály, které před patchem pro nějaké low damage runy mohly na Caves znamenat klidně game over. Je tam taky daleko víc místností, kde se prostě nedá vyhnout damage (třeba tohle, to tam prostě nemá co dělat). O Greedier Mode radši nemluvě, to je vůbec zmetek a ten poslední boss je bez imunity k explozím skoro nemožný. Mimic truhly byly hrozný bullshit a po patchi jsou naopak zbytečné, protože to je hned poznat. Přijde mi, že se to snaží udělat těžší způsoby, které nejsou úplně šťastné.

Musím ale uznat, že to postupně patchují a už to není zdaleka tak "rozbité", jak mi to přišlo první den a příslib měsíčních updatů je fajn (i když jsem slyšel, že mod tools zdaleka nejsou tak obsáhlé, jak se tvrdilo), takže nad tím určitě nelámu hůl. Každopádně u mě zatím na míle vede fanouškovský Antibirth, který je kvalitou bez problémů srovnatelný s Wrath of the Lamb pro původní BoI. Zatím je jen na Rebirth, ale do budoucna slibují kompatibilitu s DLC, takže se dočkáme toho ultimátního Isaac experience :)

A Ultra Hard challenge jebat do ucha, to je pro normální smrtelníky skoro nemožné, pokud nebudete tři hodiny resetovat pro Epic Fetus.
Tak Delirium zatím jednou poražen s Magdalene. Jako je to vcelku fajn přídavek, ale na poměry ostatních Isaacovských DLC je toho žalostně málo, přičemž cena je stejně vysoká. Od nové kapitoly jsem čekal něco víc, to je vesměs jen splácanina několika předchozích pater dohromady (byť několik boss roomů na patře s garancí itemu je vcelku dobrý nápad:)). Nové itemy jsou vesměs vcelku fajn a některé vypadají vyloženě hodně užitečně a originálně (Void (pohlcování itemů a získávání jejich schopností), Potato Peeler (zvysovani statistik za trvalé snížení zdraví + se tím dá rychle vytvořit meat boy, anžto každé použití garantuje meat cube), Smelter (pohlcování trinketů) analog stick (možnost střílet i šikmo), Eucharist jakožto alternativa ke Goat head (čili garance angel roomů po poražení bosse), hodně jsem si oblíbil Jacob's Ladder- elektrické výboje, hodně užitečně se jeví i Poke Go, které je občas dostupné v obchodech atd.), ještě více potěšily trinkety, kterých v původním Isaacovi nebylo zase až tolik, čili jejich navýšení je celkem na místě, o to spíš, když se tu objevilo několik opravdu užitečných kousků (Vibrant Bulb, Pay to Win, Equality, nejzajímavější a s největším potenciálem mi však přijdou Bloody Crown a Silver Dollar- obchody a treasure room se objevují i ve Womb patrech, což se může sakra hodit).
Nových nepřátel či nějakých dalších vychytávek je vesměs jen pár (docela fajn jsou poloviční red a poloviční soul hearths:)), ale hru to jistě trochu oživí. A Bestiář je fajn, byť mi přijde, že počítá občas nějak podivně "encounters", ostatní údaje vcelku sedí.

Tak či onak je DLC spíše zaměřené na ty moderské nástroje, přičemž slibuje, že ty nejkvalitnější se můžou stát oficiálním obsahem v měsíčních updatech, takže obsahu možná ještě rapidně přibude, což je rozhodně dobrá zpráva a potenciál tohohle DLC to tedy rapidně zvyšuje (už teď se mi líbí některé nápady na nové itemy, které komunita zatím vyplodila).