Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Digitálni edice Talismanu je převedením kompletní čtvré edice legendární deskovky, která utvářela směr ve svém hrdinském žánru ostatním autorům. Jak se převedení povedlo?

Zakoupit můžete kompletní edici se všemi vydanými rozšířeními. K dispozici tedy dostanete přes sto postav a spoustu modifikací. Vyhrát hru za každou postavu by zabralo tedy významnou porci vašeho času. Hlavní výhodou digitální edice však je, že nemusíte hlídat veškerá pravidla a ukazatele. Hra dělá vše za vás. Když však chcete zahrát kouzlo, dostanete poměrně malé okno, kdy musíte zareagovat, pokud hru nepauznete. Ve hře více hráčů tak můžete úplně minout možnost zareagovat.

Umělá inteligence je spíše slabšího rázu. Dělá chyby, nelogické tahy a mnohdy se dá vyhrát jen tím, že se budete snažit nic nedělat. Při hře více živých hráčů je to ale již jiná zábava. Během covidu se jednalo o jednu z kratochvíl, která pomohla přežít těžké časy pod zámkem a být v kontaktu s přáteli. A výhoda je, že stačí, když hru vlatní pouze jeden hráč, a to ne vždy je u podobných her pravidlem!

Pokud uvažujete o koupi, určitě zvolte kompletní edici. Za málo peněz dostanete spoustu muziky a vyhrajete si s přáteli, i sami. I při slabší AI se jedná o obstojnou zábavu, která své deskovkové předloze ostudu nedělá.

Pro: Spousta možností, hra sama vše hlídá, pro hru více hráčů stačí jedna kopie

Proti: Slabší AI, kouzlení může být matoucí

+2
  • PC 65
Hraní Talismana jsem zakončil zajímavým zákysem. Sedím si se svým knězem ve věži na Koruně moci. Při defaultním nastavení (ano vím, dá se to změnit) hra tímto nekončí, ale hráč který je ve věži sesílá každým tahem Kouzlo moci, které funguje tak, že si hodíte kostkou a když padne 4, 5 a nebo 6, všichni ostatní protivníci přijdou o jeden život. Hra končí tehdy, když jsou všichni ostatní protivníci zabiti.

Takže z věže sesílám jedno smrtící kouzlo za druhým a na herní desce mi zbývá už jen poslední protivník, konkrétně trpaslík řízený počítačem. Jenže trpaslík se mi zakempil ve středním regionu konkrétně na hradě a má mimo jiné dva zajímavé společníky, Prince a Poltergeista. Princ mu umožňuje to, že každým vstupem na políčko hradu mu zdarma vyléčí dva životy. Poltergeist způsobuje to, že trpaslík nehází kostkou, ale pohybuje se vždy jen o jedno políčko. Takže trpaslík sedí na hradě, já mu kouzlem seberu život, trpaslík vyleze z hradu o jedno políčko, já mu kouzlem seberu život. Trpaslík vleze zpátky do hradu a s pomocí Prince si dva životy zdarma vyléčí! A to všechno za předpokladu, že mám stoprocentní úspěšnost při sesílání kouzla, což samozřejmě nemám. Takhle jsme to zopakovali cca desetkrát, a nezdálo se, že by si počítač rozmyslel, že změní taktiku. :) Přemýšlel jsem že se vybodnu na sesílání kouzel, a zkusím trpaslíka odsud nějak vylákat pryč, jenže jsem zjistil, že jakmile jednou vstoupíte do věže, už se odsud nedá dostat ven. Jediné co můžete, je sesílat kouzla.

Nicméně tato drobná příhoda není tím jediným důvodem, proč jsem Talismanu dal o něco nižší hodnocení, než by mu asi slušelo, vzhledem k tomu, že mezi deskovkami je to hra populární a úspěšná. Tím hlavním důvodem je umělá inteligence počítačových protivníků. Mnohokrát jsem jen zíral co to se svými postavami počítač provádí. Např. jednoznačnou prioritu v inventáři má talisman. Se stoprocentní pravidelností tak počítač ochotně své postavě vyházel všechny užitečné předměty, jen aby se mu do inventáře vešly 4 talismany, ačkoliv talisman slouží jen k tomu, aby vám odemkl vstup do věže a každé postavě stačí jen jeden, ostatní jsou naprosto k ničemu.

Půvabné také bylo používání teleportu, např ve chvíli kdy na hrací desce leží jedna či více užitečných a žádaných karet zvyšujících atributy postav. Načež si v mnoha případech počítač seslal kouzlo teleport a místo aby svou postavu odeslal na políčko s takovou důležitou kartou, poslal ho do nějaké naprosto bezvýznamné díry. Nečekám, že hra bude oplývat pokročilou umělou inteligencí, a bude schopná komplexních strategií a taktik. Ale tohle jsou tak elementární lapsy, že to hráče rychle otráví.

Říkáte si asi, že se to hře dá odpustit, a že nejspíš bude zaměřena hlavně na multiplayer. Nevím, možná že jo, ale upřímně, pokud jste někdy hráli Talismana, tak víte že jedna hra není zfouknutá za 20 minut, ale může a taky většinou trvá několik hodin. Pokud chcete hrát online, tak buď se musíte domluvit, a nebo u toho musíte těch několik hodin vydržet. To byly důvody, kvůli kterým se mi do online hraní vůbec nechtělo, a chtěl jsem si užít hru právě proti počítači, kterou mohu kdykoliv přerušit. Bohužel, užívání mě celkem přešlo.

Pro: Zajímavá desková hra, Achievmenty

Proti: Zoufalá umělá inteligence počítače

+13