Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Naprosto kouzelná hra.

Mnohým to připomíná Into the Breach -- souboje jsou deterministické hádanky a klíčovou roli hraje znalost záměru nepřátel. Pak si je stačí došoupat kam potřebujete a spustit smrtící Rube-Goldbergův stroj, při kterém se pár členů elitního komanda zastřelí navzájem a ten zbylý vypadne z okna. Občas to dá zabrat na šišku, ale hra to dobře ladí tím že nabízí bonusové cíle na které se můžete vykašlat když vám level přijde moc obtížný.

Schopnosti jsou rozmanité, a postupně se během hry odemykají, včetně odemykání zcela nových postav. Prakticky není hluché místo kde by se už příliš dlouho hrálo se stejnou lopatičkou, vždycky je připepřeno ve správný moment.

Příběh je relativně standardní, něco něco záchrana světa, ale to co hlavně sledujeme je vnitřní vývoj jednotlivých postav, který je rozpracovaný perfektně. Boj s úzkostmi, PTSD, přehnanými sebenároky nebo neochotou otevřít se spolupráci s ostatními je zachycen v mnoha "sebereflexních" úrovních, které zároveň do důsledků zkoumají i speciální schopnosti jednotlivých postav. Worldbuilding je jako vždy top class, jak lze čekat od autorů Heat Signature, které taky mělo výrazně hlubší lore než má hra o házení lidí z okna nárok.

No a teď hlavní bod: humor. Už dlouho jsem neviděl hru, která by bez jediného trapného škobrtnutí vydržela být od začátku do konce krutě vtipná. Nebo mi to možná tady jen konečně dobře sedlo, nevím. Ale sorry, jeden z bossů je traffic warlock co přivolává ducha dopravní zácpy. Chemie postav taky funguje na výbornou, a vždycky pobavily jejich průpovídky na začátku každého levelu.

Dávám 100%, protože všechno hodnocení je subjektivní, a tuhle hru evidentně někdo udělal přímo pro mě. Pokud vám nesedí taktické akce na hranici logické hádanky, možná to není pro vás. Pokud vás baví hry jako Heat Signature nebo Into the Breach, taktické čaroděje si nesmíte nechat ujít.
+9