Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Tady prožije tolik pocitů, které už u her nejsou vůbec běžné.

Rozčarování. To si ze mě dělaj srandu, ne?!? Jak to mám jako přeskákat?!?
Pochopení. Aha, tak takhle se na to musí. To je chytrý.
Vztek. Grrr!!! Kdyť to dělám dobře!!! Proč tam nedoskočí!!!!
Přívaly nadávek. K****!P***! Co to do p****** k**** je? To se p*******!!! J**** jejich matky!
Radost. Ty vole! Já to dal! JÁ TO DAL!!!!!!
Závislost. Tak se jenom kouknu co to na mě přichystali dál a nechám toho…
Bolest. Proč mám tak divně a nepříjemně pokroucenej prst?!

A budete je všechny milovat.
+27
  • PC 75
Zprvu značně návyková, "prďácká" plošinkovka s flákotou usměvavého masa v hlavní úloze (asi nějaký potomek Masového kašpárka), jehož jedinou zbraní je mrštnost jeho lepkavých skoků a přesnost jeho krvavých úhybů, která dává hráči svým jednoduchým designem malých kol prožít, zvláště proti vyvedeným bossům, oddychový feeling chvilkové masochistické perverze, se někde v pátém světě lomí v natolik drsnou záležitost, že s každým dalším levelem zvažujete, máte-li dostatek odhodlání na mraky času ubírající pokusy o zdolání dalších a dalších kol o vzrůstající jednotvárnosti, nebo máte-li ji odložit na dobu neurčitou, ne-li přímo k ledu. U mě, bohudík, převládla ta druhá varianta.
+13 +15 −2
  • PC 85
Super Meat Boy už mám delší dobu v knihovně na Steamu a zatím jsem se k němu nemohl nedostal. Moc her málo času. Až po zhlédnutí filmu Indie Game: The Movie , jsem si řekl, že to bude první hra, co začnu hrát až dohraji rozehrané.

Hned na začátku musím říct, že jsem lehce ovlivněný už zmíněním filmem. Jelikož jeden z dvou výrobců Super Meat boy mi byl ve filmu velmi sympatický, jeho nápady a jeho nadšení do hry, plus celá ilustrace hry, která si mě ihned získala.
I tím začnu, ilustrací hry. Je naprosto jednoduchá obyčejná, intra ve hře vypadají jakoby nakreslené tlustou fixou. Meat boy je jen červená kostka s ručičkami a nožičkami, nic víc. Jenže celá hra je braná s tak obrovskýýýýým nadhledem a vtipem, kde černý humor jede na plné obrátky, že skákající kostka přesně plní záměr autorů.

Super meat boy je klasická skákačka ze staré školy, kde máte zdolat jednotlivé levely a zachránit přítelkyni. Obtížnost levelu jde strmě nahoru, kde není problém opakovat level i 100x. Předposlední level jsem hrál 40min a to jsem si myslel, že už nic těžšího nemůže být. Opak je pravdou, může Dark mód... Jenže tohle už moje nervy nezvládají, přichází vztekání v doprovodu s hromadou sprostých slov. Na druhou stranu, je krásný zažít ten pocit po 40minutách - JOOO MÁM TO!!! a pak sledovat replay, jak Vaše všechny pokusy konči na pilách, na bodácích, v jámách až zbude jen ten jediný Meat boy, který to Dá!!!

Verdikt: Vůbec jsem nevěděl, že v knihovně mám takový KLENOT, jakým je v plošinovkách Super Meat Boy!! Po dohrání prvního první epizody: to je jasných 70%, po druhé epizodě 75%. Po nalezení Warp zony: je retro 80% a po závěrečném intru musím zase něco málo přidat 85%!!
Kdo má rád plošinovky, černy humor, křečovité držení ovladače, zběsilé nadávání a po dohrání cítit satisfakci, tak SUPER MEAT BOY je tu!!

Pro: Ilustrace, hratelnost, obtížnost, vtipnost, retro, jine postavy.

+9
  • PC 80
Pojetím má Super Meat Boy nejblíž asi k jinému letošnímu hitu - VVVVVV. Obě hry totiž kladou podobně nehorázné nároky na přesnost ovládání. Meatboy naštěstí není až tak nehorázně těžký jako VVVVVV, a to hlavně ze začátku - SMB má totiž na rozdíl od 6V úrovně lineárně poskládané a tak alespoň v první polovině hry hráče až tolik nedrtí. S každým novým světem ale obtížnost znatelně poskočí. Když jsem se proskákal do pekla, opravdu ve mě hrklo a o jeden svět dál (ve kterém prozatím trčím) už jsem si říkal, jestli si autoři ze mě nedělají prdel - tohle že má jít zdolat?! Ale lze. Všechno lze, jen je třeba to provést s dostatečnou přesností.

Úkolem Meatboye v každé lokaci je proskákat se skrz rozličné překážky ke své milované. Smrt na této cestě může přivodit ledacos a pro hráče to bude znamenat start úrovně od začátku (zdravím hráče Demons Souls). Když už ale všechny překážky zdárně překonáte, můžete si v replayi prohlédnout všechny vaše marné pokusy a sledovat jak se předchozí inkaranace Meatboyů postupně rozprskávají v obláčky krve, aby nakonec ten jeden vyvolený dosáhnul cíle. Obzvlášť u delších a složitějších úrovní je opravdu radost na ty jatka koukat, o to víc mě ale zklamalo zjištění, že při soubojích s bossy replay k dispozici není.

Úrovní je docela hodně (20+1 na každý svět) a hlavně v první polovině hry není problém řadu z nich překonat na první pokus. Nicméně i přes jejich množství neztrácejí jednotlivé levely na originalitě a tvůrci vám průběžně předhazují nové koncepty, stejně tak nové světy s sebou přinášejí nové fičury. Řada úrovní vám také dá jistě vzpomenout na různé herní klasiky, ale i na novější kousky.

Grafické ztvárnění je velmi pěkné a jednoduché tu a tam s náznaky retra, celá hra je navíc roztomile morbidní a těch několik cut-scén snadno vykouzlí úsměv na tváři - hlavně mimika postav je vyloženě geniální - však se podívejte na místní cover :o) Taktéž výtečná hudba skvěle dokresluje herní tempo a nutnost maximálního soustředění.

Když jsem k SMB přistupoval, říkal jsem si něco jako "Ježiš, to zas bude nějaká primitviní odskool hopsačka čistě o skillu" ... No a měl jsem v podstatě pravdu, ale ani zdaleka to není takový vopruz, jak jsem očekával a už při intru jsem se přiblble usmíval, takže nakonec vlastně všechno dobrý. Akorát teda po pár hodinách vždycky dostanu z drcení tlačítek křeč do ruky :)
+7
  • PC 80
Super Meat Boy je, zkrátka a jednoduše, psychotický. To je jediný způsob, jak to vůbec můžu zkusit začít popisovat. Očividně byl nadyzajnován totálními sadisty s těmi nejčernějšími srdci, jejichž denní rutinou musí obvykle být čtení o efektivním a uhlazeném porcování mrtvol na jatkách rotujícími čepelemi, nebo pročítání instrukcí k přimění zcela normálních zdravých lidí vztekle pěnit.

Něco si ujasněme hned zkraje: tahle hra kategoricky nesnáší naprosto všechny hráče a to v neztečné míře. Super masový kluk tu není pro vaši zábavu. Nebyl vytvořen jednoduše proto, abyste si s ním užili pár krátkých chvil a zabili pár prázdných hodin. Chce vaši krev. Je tady, aby vám dal lekci. A tato lekce je ta, že jste bezcenní a bezvýznamní. A jediný způsob, kterak prokázat jeho omyl, je úspěšným procházením některých z nejďábelštějších levelů, které se kdy na PC herní scéně mohly objevit. Tahle hra je, troufám si říct, až katastrofálně těžká, což znamená, že průchodu do dalšího levelu se člověk dočká jedině extrémně frekvenčním repete a doslova tisíci úmrtími. Nicméně, něco pěkného na tom přece jenom je. Když se vám totiž přece jenom nakonec podaří nějaký takový pekelný level zdolat, ten následující pocit euforie je jednoduše fantastický a k nezaplacení. Alespoň do té doby, než vás další level znovu brutálně srazí k zemi jako další v nekonečné řadě mikroskopických kousků masa. Avšak ať už vás tahle hra bude provařovat do jakékoliv míry, bude hodně těžké se od téhle ohromně návykové hříčky vůbec odtrhnout.

Pro: Děsně mě to baví...

Proti: ...a děsně mě to sere. Ještěže jsem takovej masochista. ^_^

+7
  • PC 90
Tato hra je opravdu opravdu těžká a neodpouštějící. U každé jednotlivé úrovně zemřete třeba 20-50x, než se vám ji povede dokončit. Okamžitá smrt se nachází úplně všude. A to je hádám i krása této hry. Každou minutu svého zápolení jsem sprostě nadával, a přesto jsem hrál dál a dál, hodiny a dny. Má v sobě kouzlo, které vás nutí pokračovat.

Zároveň si zřejmě musíte oblíbit její humor, který asi nesedne každému. Já jsem jej miloval. A stejně tak hudbu.

Ačkoliv se to na první pohled nemusí tak zdát, tak tato hra není u nadpřirozených reflexech. Tato hra je o nespočetnu prožitých smrtí, pomalém hledání funkční cesty skrz překážky, a její otisknutí do vaší svalové paměti. Jakmile strávíte 30-60 minut snahou vyřešit těžkou úroveň, tak potom ji už můžete hrát i poslepu a uspět. Hrajete přes svalovou paměť, nikoliv reflexy.

Pokud se rozhodnete si hru zahrát, připravte si předem zásobu silných nadávek a spoustu volného času. Ale za tu srandu to stojí.

Hru jsem dohrál až po finálního závěrečného bosse. Vyhrál jsem nad ním několikrát, ale pokaždé mi hra okamžitě spadla. Tento problém by už snad měl být vyřešen. Myslím, že po finálním bossovi by měl být ještě nějaký extra svět, ale po roce abstinování od této hry jsem nebyl schopen poslední úroveň znovu pokořit. Musel bych zase hodiny trénovat, a to už se mi nechtělo. Ovšem plyne z toho ponaučení - při hraní této hry si nedávejte žádné delší přestávky. Jinak se vám bude opravdu těžko dohrávat :-)

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+6
  • PC 80
Brutální oldschoolová hardcore (tak akorát) plošinovka, která definuje indie hry jako popcorn blockbustery. Tvořena pouze dvojicí vývojářů (+ jedním z nejlepších čistě herních OST v branži - 2010 i 2015 verze), jejichž práce by si měl všímat každý, kdo by všechny ty EA a Activisiony nejraději zakázala. Jedinou výtku bych měl k ovládání, který je tady samozřejmě kruciální a spravedlivý, ale chtělo by to turbo tlačítko. Prakticky není důvod nesprintovat, respektive neskákat daleko a rychle, protože i ve vzduchu se dá otáčet, takže celou dobu držim RT (kdo to dohrál na klávesnici je úchyl) a to je vopruz. Než bych si ničil gamepad hasákem, raději bych na něm využil i další tlačítka.

Pro: Dark World, Cotton Alley, Warp zóny, náplasti - můžete hrát a vztekat se do aleluja.

Proti: Infantilní.

-1 +4 −5