Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Trek: 25th Anniversary


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Tato Star Trek hra, vydaná k 25. výročí, je prvním kvalitním titulem z tohoto vesmíru. Podařilo se jí odstartovat období povedených Star Trek titulů. Jde o skvělou adventuru kombinovanou s ne moc povedeným vesmírným simulátorem. Začnu tou horší částí. V té je vaším úkolem dopravit Enterprise NCC-1701 na místo mise a případně zvládnout vesmírný souboj. Navigace je vyřešena dobře a je nutné určit správné místo ve slepé mapě. K tomu je třeba manuál, kde jsou údaje k dispozici. Tento prvek funguje jako nenásilná proti-pirátská ochrana, protože let do špatného sektoru má za následek nezvládnutelný souboj. Také využití lodního počítače k zisku informací, z nichž některé jsou pro hru nezbytné, je dobrý nápad a skvěle zapadá do seriálové atmosféry. Samotné souboje jsou bohužel zpracované hrozně. Loď s více než 400 členy posádky se chová jako stíhačka a krom zapnutí štítů, zbraní a zaměřování není možné nic ovládat. I když obtížnost není vysoká a až na finální souboj se nechá vše zvládnou napoprvé, jde o velice otravnou a nudnou část hry.

Oproti tomu mise na planetách, základnách a lodích jsou skvělé. Jde o řadu samostatných misí, které krásně vystihují ducha seriálu a různorodost jednotlivých úkolů. Ovládání tří hlavních hrdinů a jednoho bezpečáka je zábavné. Postup v misích odpovídá seriálu a tak je nutné používat trikordéry(vědecký a lékařský), komunikovat s lodí a občas střílet z phaseru. Čím více se držíte předpisů flotily tím vyšší je hodnocení na konci mise. Hádanky jsou povedené a při pečlivém vedení rozhovorů a používání počítače i trikordéru jsou i celkem logické. Atmosféra hry by se dala doslova krájet, vše působí věrohodně a napomáhá tomu i špičkování McCoye a Spocka, včetně slavného zvedání obočí. Potěší také přítomnost několika vedlejších seriálových postav(Harry Mudd, Carol Marcus).

Já jsem dříve hrál, ale nedohrál disketovou verzi hry. Nyní jsem hrál na Steamu rozšířenou CD verzi a jinou už bych rozhodně nedoporučil. Doplnění dabingu postav původními herci je skvělé. Obvykle považuji dabing pouze za zanedbatelnou součást, ovšem zde jde o perfektní věc vtahující do děje. Rozšířena byla i poslední mise, ale to nedokážu posoudit, dříve jsem vždy skončil cca v polovině hry. Pochválit musím také autentické zvuky. Grafika je slušná a na hru se kouká celkem příjemně. Ovládání pomocí myši není nejpohodlnější, ale hra naštěstí obsahuje klávesové zkratky, které z toho dělají svižnou a pohodlnou záležitost. Celkově je Star Trek: 25th Anniversary skvělá adventura, kterou mohu rozhodně doporučit a která je pro fanoušky Star Treku povinností.
+18
  • PC 80
Poslední známější adventura roku 1992 za mnou. Abych se přiznal byl jsem fanatický trekkie. Začínal jsem na Voyageru a Nové generaci, ale každý seriál mě chytil něčím jiným. TNG perfektní posádkou a diplomacií, VOY určitými postavami a novým prostorem a rasami, DS9 naprosto fantastickým kontinuálním příběhem, ENT efekty a prvními setkáními se známými rasami. TOS měla sice legrační efekty, ale zato geniální příběhy a dobrodružství a nezapomenutelnou posádku.

25th Anniversary celý svět TOS převedla naprosto dokonale v parádní hru. Nechybí tu nic z duchu seriálu. Postavy jsou namluveni herci ze seriálu, scénáře odpovídají klasickým epizodám, stejně jako ztvárnění jednotlivých lokací. Dialogy jsou fantastické, pochopitelně nechybí špičkování Spocka a McCoye. Chybí tu nějaký jednotlivý příběh, ale zato je tu 7 mini příběhů. Každý se odehrává na pár lokacích, ale každý stojí za to. Máme tu planetu, kde na mírumilovný řád útočí démoni, záchranu rukojmích od Elasijských pirátů, stanici vyvíjející virus proti Romulanům, setkání s kšefteřem Muddem na prastaré mimozemské lodi, raketovou základnu na asteroidu nebo střetnutí s Klingony a jedním pozemským bohem.

Prostě atmosféra je na 100% a už dlouho mě žádná adventura tak nechytla. Hratelnost a to ostatní? Inu je potřeba se do hry dostat. Hra je totiž mixem vesmírného simulátoru a adventury, přičemž v simulační části máte spoustu možností. Na můstku aktivujete zbraně, štíty, přečerpáváte energii, zadáváte kurz, vyhledáváte hesla v počítači a bojujete.

Boj patří k tomu nejotravnějšímu a je hlavním důvodem proč jen 80%. Vesmírné simulátory nejsou mým žánrem (s výjimkou kdysi dohraných X-Wing a TIE Fighter). Trefit cizí loď je umění, opravy trvají nekonečně dlouho a když na Vás v poslední misi vystartují tři lodě, trvalo mi ti spoustu pokusů vyhrát.

Pokud už se dostanete na planetu/základnu/loď, začíná tradiční adventuření. Dlužno říct, že to není úplný zázrak. Ovládání je krkolomné, aktivní místa se nehlásí, nechybí pixelhunting. Grafika na rok 1992 zrovna moc krásy nepobrala. Nicméně to vynahrazují logické akce, obrazovek a předmětů není moc a většinou tušíte co dělat. A pak hlavně ty Star Trekovské věci, které by byly i v seriálu. Výsadek tvoří vždy Kirk, Spock, McCoy a nějaký ten "červenokabátník" (který by Vám neměl zařvat). Na identifikaci se používají trikodéry, vědecké úkony zvládá Spock, medicínské McCoy, Kirk dělá zásadní rozhodnutí. Když něco uděláte, řeknete si jo takhle by to asi udělali v seriálu. Jsou tu dialogové možnosti, které ovlivňují vyústění příběhu. A jen na Vás záleží, jestli projdete každou ze 7 epizod cestou diplomacie, průzkumu a pomoci ostatním v duchu Star Treku a získáte 100% hodnocení.

Zkrátka 25th Anniversary je parádní pocta původnímu seriálu a k tomu i celkem slušná adventura. Už se těším na další díl.

Pro: Dokonalé vystižení všech detailů Star Trek: TOS, slušná hratelnost s logickými úkoly.

Proti: Průměrná grafika, otravné vesmírné souboje, občas pixelhunting nehlásících se předmětů.

+15