Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
CI Games se z té své podprůměrnosti snad nikdy nevyhrabe. Tuhle hru jsem měl rozehranou už snad někdy od dubna minulého roku a několikrát už málem letěla z disku.

Alfou a omegou je umělá inteligence. Vzorce chování nepřátel vůbec nekorespondují s tím, jak bych selsky očekával. Pokud není vyvolán alarm, všichni jsou tak nějak slepí a i když na mě kouká týpek s dalekohledem na 100m, nevidí mě. Jakmile je nalezena mrtvola, spotteři přecházejí do režimu "mám rentgenový voči a nebojím se je použít" a začínají mě identifikovat i na velké vzdálenosti a to i přesto, že vůbec nemůžou vědět, kde se schovávám. A jakmile mě detekují, celá základná je během vteřiny na nohách a veškerá palba je soustředěna mým směrem a to i z útočných pušek, u kterých se panáci vůbec nemusí zaobírat nějakým větrem nebo vzdáleností, zatímco já musím propočítávat výstřel i na 50m...

Novinkou je ukazatel větru a odchylky přímo v optice, takže je snajpování opravdu hodně lehké, bez možnosti tuhle berličku vypnout. Nikoho nezajímají zničené kamery nebo automatické střílny a zabitý kamarád je problém jen na chvíli, než pokračují v hlídkování na své původní trase. A jestliže v "klidovém" režimu můžu instakillovat nepřátele hozeným nožem do batohu, tak při poplachu už nůž nemá žádný efekt, ani když se trefím do oka.

Hromady glitchů, problémy s pohybem v terénu (v pokleku přes koleje prostě nepřejdete) nebo nefungující šplhání, resp. fungující, ale jen na přesně daných místech. Pohyb je často přerušen škubnutím, což má zřejmě spojitost s přechodem do nového sektoru mapy, občas mi přestalo fungovat naprosto zásadní tagování nepřátel. Těch je tady odhadem asi tak miliarda a je až k neuvěření, kolik lidí s maximální výbavou může chránit jednu zídku...

Cryengine vypadá krásně, mapy jsou hezky nadesignované a rozlehlé (a to tak moc, že se autoři rozhodli tady přidat i Fast Travel). K dispozici je jich pět a každá z nich poskytuje několik možných cest postupu, přičemž herní doba se u každém může pohybovat i přes dvě hodiny. V rámci jednotlivých map je pak možno plnit vedlejší úkoly a výzvy, za které hráč dostává body k odemykání schopností a lepší výbavy. Nemůžu říct, že bych se u hraní nudil a pokud má někdo rád snajpení, asi nemá moc jiných možností. Jen je potřeba sem tam přivřít nějaké to voko. Nebo rovnou vobě.

Hodnocení: ✰✰
+12
  • PC 80
Asi bych se jako v případě předcházejících dílů této sniperské série opakoval, tudíž svoje dojmy shrnu tentokrát do pár vět, kde bych především poukázal na určité neduhy, jelikož pozitiva zůstala.

I když to vyloženě nepovažuji za negativum, občas jsem byl zmatený z úkolů, jejichž směr k místu, kde je mám plnit, je sice znázorněn na mapě, avšak častokrát velmi nekonkrétně a tempo hry je pak dost loudavé a průchod některými lokacemi tak trochu zbytečný.

Hru jsem se snažil hrát co nejvíce stealth způsobem, bohužel však přehnaná bystrozrakost nepřátel a jejich následná nepřirozeně přesná muška mě nakonec donutily se vrhnout do akce, kde kromě výborného zraku nepřátel přibyly nebezpečné drony a mnohem nebezpečnější minomety, před nimiž kolikrát téměř nebylo úniku. Akce to však kvůli tomu nebyla určitě špatná, pouze jsem se u ní dokázal častěji naštvat.

Co dodat? Pro mě nejlepším dílem zůstává i nadále díl třetí, který bych si klidně někdy zopakoval znovu. U tohoto dílu si ovšem touhou po opakování moc jistý nejsem.
+18
  • PC 80
Bavily mě úplně všechny díly série, ale je vidět, že se v CI Games dovedou poučit ze svých chyb a postupně svůj koncept vypilovávají. Contracts je přitom taková vychytanější trojka (tu jsem hrál opatchovanou a prostou zásadních bugů) - zmizel zbytečný open-world a posílil se sandboxový aspekt hratelnosti.

Největší výzvou do budoucnosti je ovšem nepochybně stealth mechanika a schopnost nepřátel detekovat vaši pozici. Situace je zatím velmi nekonzistentní. Když vás jediný enemák při ostřelování zahlédne, do několika sekund vaši přesnou pozici zná celá oblast a všichni na vás pálí. Přitom naopak není problém využít malého exploitu a náročnou oblast prostě proběhnout až do následujícího checkpointu, kde už nikdo neřeší, že kolem jejich kolegů se prosmýknul po zuby ozbrojený sniper.

Stejně tak detekce nepřátel hráčem člověka občas potrápí. Mapy jsou docela členité a hromadu nepřátel nejde odhalit předem během průzkum, takže vás kolikrát překvapí někdo, koho jste do poslední chvilky neviděli a jedete zase od checkpointu... Hra to částečně kompenzuje větší odolností hráče, ale hraní s cílem nevyvolat poplach je zapeklité i tak.

Pět nabídnutých misí je velmi rozsáhlých, takže jejich projití se splněním všech kontraktů zabere tak 9 - 14 hodin, pokud nehrajete vyloženě na rychlost (nebo nejste obzvlášť vyskillovaní). Výzvy a přehršel zbraní, kde na první zahraní ani nestihnete vyzkoušet všechny, ovšem motivují k opětovnému hraní - třeba s jinou taktikou.

Technické zpracování si zachovává poměrně slušnou úroveň známou z trojky (pěkné prostředí, výborné zvuky zbraní, slabší zpracování nepřátel, některé textury až moc low-res) s tím, že hra (alespoň na mé sestavě) běhá svižněji a framerate tolik nepadá v interiérech.

Pro: grafika a zvuky, sandboxovost, podobná sniperovací hra na trhu není

Proti: nekonzistentní AI a reakce na akce hráče

+12
  • PC 70
Za mě je to tak na půl cesty k něčemu dobrému. Je to krátký, hrozně repetitivní, máte k dispozici jen 5 misí, stejné úkoly, malá interakce s prostředím, nejlepší výbavu si pořídíte už po druhé mis atd. atd.

Nejdelší kill se mi podařilo dát na 412 m a ani jsem nenašel lokaci, kde by šlo dát víc. AI je naprosto mizerný, příklad: jeden enemák spatří mrtvého kolegu, instantně o vás ví celý tábor a na 500 metrů vás všichni trefují s AKčkama. Chvíli počkáte a všichni se rozejdou jakoby nic.

Ve výsledku je to celkem zábavný, ale zároveň vás to bude i dost štvát. Mě osobně štve především ten nevyužitý potenciál. Tak uvidíme, třeba se vývojáři poučí a příště dostaneme do ruky pořádného snipera.
+18