Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper Ghost Warrior Contracts


Komentáře

< >
  • PC 80
Asi bych se jako v případě předcházejících dílů této sniperské série opakoval, tudíž svoje dojmy shrnu tentokrát do pár vět, kde bych především poukázal na určité neduhy, jelikož pozitiva zůstala.

I když to vyloženě nepovažuji za negativum, občas jsem byl zmatený z úkolů, jejichž směr k místu, kde je mám plnit, je sice znázorněn na mapě, avšak častokrát velmi nekonkrétně a tempo hry je pak dost loudavé a průchod některými lokacemi tak trochu zbytečný.

Hru jsem se snažil hrát co nejvíce stealth způsobem, bohužel však přehnaná bystrozrakost nepřátel a jejich následná nepřirozeně přesná muška mě nakonec donutily se vrhnout do akce, kde kromě výborného zraku nepřátel přibyly nebezpečné drony a mnohem nebezpečnější minomety, před nimiž kolikrát téměř nebylo úniku. Akce to však kvůli tomu nebyla určitě špatná, pouze jsem se u ní dokázal častěji naštvat.

Co dodat? Pro mě nejlepším dílem zůstává i nadále díl třetí, který bych si klidně někdy zopakoval znovu. U tohoto dílu si ovšem touhou po opakování moc jistý nejsem.
+15
  • PC 80
Bavily mě úplně všechny díly série, ale je vidět, že se v CI Games dovedou poučit ze svých chyb a postupně svůj koncept vypilovávají. Contracts je přitom taková vychytanější trojka (tu jsem hrál opatchovanou a prostou zásadních bugů) - zmizel zbytečný open-world a posílil se sandboxový aspekt hratelnosti.

Největší výzvou do budoucnosti je ovšem nepochybně stealth mechanika a schopnost nepřátel detekovat vaši pozici. Situace je zatím velmi nekonzistentní. Když vás jediný enemák při ostřelování zahlédne, do několika sekund vaši přesnou pozici zná celá oblast a všichni na vás pálí. Přitom naopak není problém využít malého exploitu a náročnou oblast prostě proběhnout až do následujícího checkpointu, kde už nikdo neřeší, že kolem jejich kolegů se prosmýknul po zuby ozbrojený sniper.

Stejně tak detekce nepřátel hráčem člověka občas potrápí. Mapy jsou docela členité a hromadu nepřátel nejde odhalit předem během průzkum, takže vás kolikrát překvapí někdo, koho jste do poslední chvilky neviděli a jedete zase od checkpointu... Hra to částečně kompenzuje větší odolností hráče, ale hraní s cílem nevyvolat poplach je zapeklité i tak.

Pět nabídnutých misí je velmi rozsáhlých, takže jejich projití se splněním všech kontraktů zabere tak 9 - 14 hodin, pokud nehrajete vyloženě na rychlost (nebo nejste obzvlášť vyskillovaní). Výzvy a přehršel zbraní, kde na první zahraní ani nestihnete vyzkoušet všechny, ovšem motivují k opětovnému hraní - třeba s jinou taktikou.

Technické zpracování si zachovává poměrně slušnou úroveň známou z trojky (pěkné prostředí, výborné zvuky zbraní, slabší zpracování nepřátel, některé textury až moc low-res) s tím, že hra (alespoň na mé sestavě) běhá svižněji a framerate tolik nepadá v interiérech.

Pro: grafika a zvuky, sandboxovost, podobná sniperovací hra na trhu není

Proti: nekonzistentní AI a reakce na akce hráče

+12
  • PC 70
Za mě je to tak na půl cesty k něčemu dobrému. Je to krátký, hrozně repetitivní, máte k dispozici jen 5 misí, stejné úkoly, malá interakce s prostředím, nejlepší výbavu si pořídíte už po druhé mis atd. atd.

Nejdelší kill se mi podařilo dát na 412 m a ani jsem nenašel lokaci, kde by šlo dát víc. AI je naprosto mizerný, příklad: jeden enemák spatří mrtvého kolegu, instantně o vás ví celý tábor a na 500 metrů vás všichni trefují s AKčkama. Chvíli počkáte a všichni se rozejdou jakoby nic.

Ve výsledku je to celkem zábavný, ale zároveň vás to bude i dost štvát. Mě osobně štve především ten nevyužitý potenciál. Tak uvidíme, třeba se vývojáři poučí a příště dostaneme do ruky pořádného snipera.
+17