Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Silverfall

67
19 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.03.2007 PC
Vývojáři:
Kyiv's Games
Silverfall je rozlehlé akční RPG odehrávající se v království Egreïd ležící ve světě Nelwïë. Hlavní město království, Silverfall, ve kterém se střetává magie s technologií, je hrdé na soužití čtyř ras - lidí, elfů, trollů a goblinů. Jsou to právě lidé, kteří zapomínají na své kořeny a vytváří nové technologické vymoženosti. Říkají si Liga Divočiny (The League of the Wilderness) a přestože mají občas spory s ostatními, nikdy se nezvrhly v násilí. Přesto zemi čeká krutá zkouška - Nelwïë napadá armáda démonů, ze Silverfallu se snaží prchnout veškeré přeživší obyvatelstvo. Zůstává jen Arcimág, který v boji poráží vůdce nepřátel. Démon však při smrti sešle mocné kouzlo, díky kterému převezme Arcimágovo tělo, čímž získává naprosto zničující moc. Přeživší se schovávají v bažinách pod vedením Arcimágova syna a doufají v hrdinu, který zlo zastaví.

Hrdina je samozřejmě hráč, po výběru jména, jedné ze čtyř ras (člověk, elf, goblin, troll) a lehké úpravě vzhledu se vydáte plnit do bažin první z mnoha questů, které vás čekají. Stejně jako v Diablu získáváte zkušenosti za zabité nepřátele. Na každém levelu si přidáte čtyři body do atributů (síla, inteligence, hbitost, vitalita) a čtyři body do některých z mnoha skillů. Skill tree je rozdělen na tři kategorie, které jsou rozděleny na další tři části. První kategorií je Boj (Boj na blízko, Boj na dálku a Pasivní schopnosti), druhá Magie (Elementální, Světlá, Temná) a třetí kategorie Ostatní (Příroda, Technologie, Rasa - tj. skilly pro rasu, za kterou hrajete). Skillů je opravdu velké množství a je možné vytvořit mnoho kombinací povolání.

Hlavní náplní hry je tedy hlavně zabíjení nepřátel po tuctech a plnění mnoha vedlejších questů a hlavního úkolu. Během hry bude možné naverbovat některé NPC, které vám pomůžou v boji a je možné zadávat jim jednoduché příkazy, maximální počet členů jsou dva. Ve hře se také rozhodnete, zda budete příznivcem přírody či techniky. Hned na začátku hry máte odemknutou téměř celou mapu s několika územími.

Silverfall má cel-shadovou grafiku s komiksovým nádechem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Musím říct, že než jsem se dostal k téhle hře uchvátil mě název i svět a hlavně to, že ta hra byla pořád srovnávána s diablem. Povím Vám něco o téhle zajímavé hře.
Chlapíci z Monte Cristo si vzali do rukou neskutečně velký svět, na kterým se podepisuje jejich nezkušenost. Budiž, inspiraci jistě čerpali třeba od východních "kolegů" z Nivalu a z jejich excelentního designu světa Etherlords. Jde trochu cestou slovutného Morrowindu, který si také nebral servítky a nabídnul hráčům nekonvenční variaci na ochmatané fantasy motivy. Zpracování Silverfallu má ale i svoje slabší stránky a v nich se naopak projevuje nezkušenost vývojářů s tak velkým projektem. Jejich virtuální svět je totiž podobně děravý, jako třeba ten z druhých Neverwinter Nights a na spoustě míst by potřeboval záplatovat.

Příběh téhle hry je klasické klišé. Byl jednou jeden svět jménem Nelwë a v něm monumentální město Silverfall s kouzelnými vodopády. Jenže pak do něj vtrhla armáda démonů vedená neznámým dobyvatelem a metropoli během chvilky zlomila do jejích kamenných kolen. Snad každý by rád pomohl, včetně hlavního hrdiny, jenže ten byl v době invaze naprostým nýmandem, jehož největším heroickým činem je spráskání sousedova kocoura. I tak si však dal za cíl město od špíny očistit a nebýt jeho menších indispozic, nebyla by ani celá hra Silverfall. Protože než se pustíte do znovudobývání ztraceného města, musíte praštit po kebuli stovky, nebo spíše tisíce nepřátel všeho druhu a stát se mocným válečníkem... Zívání je na místě.

Bohatě stačí znát své úkoly – i z nich se nakonec mnohé dozvíte – a věnovat se důležitějším věcem.
Za tímto účelem si všehovšudy třikrát kliknete v menu tvorby postavy. Jednou do kolonky jména, podruhé na rasu a potřetí na vytoužený zjev. Je přinejmenším překvapivé, že jediné zásadní rozhodnutí učiníte výběrem trollí, elfí, člověčí, případně goblinní rasy.

Zkrátka se tu trochu moc kecá, což je jednak způsobeno faktem, že vás autoři chtějí uvést do systémů hry a jednak prostě proto, že nějak se to dobrodružství rozjet musí. Zjednodušeně se dá říci, že s každým poskočením na vyšší level vás hra bude bavit více. Důvodem je skutečnost, že hrdinu je opravdu možné skvěle formovat doslova na přání. Není vůbec problém vytvořit si takový mix vlastností a schopností, na který byste s do jisté míry předdefinovaným charakterem nikdy nedosáhli.

Svět Silverfallu je totiž ovládán dvěma protichůdnými směry. První se soustředí na technologický pokrok, druhý zase nedá dopustit na přírodu. Velké množství questů se soustředí právě na pomoc jednomu z těchto „smýšlení“. Sice lze sloužit oběma, kýženého efektu, kterým je zpřístupnění odpovídajících schopností, se ovšem nedočkáte. Odpovídajícím myslíme příslušné k jednomu z táborů. Až poté co se dostatečně osvědčíte přírodním živlům, budete smět využívat například převtělování do zvířat. Technokratisté naopak nabídnou pro současnost primitivní, ale v Nelwë nesmírně užitečná „udělátka“

Alfou a omegou celé hratelnosti je, jak jsem již několikrát řekl, mlácení po kebulích skoro všeho, co se hýbe a o to více potěší, že se tvůrci při navrhování questů neomezili jen na prosté „Vymlať jeskyni / tábor / lesíček / předsíň v dubu“, ale spíše převažují ty úkoly, v nichž se plahočíte někoho zachránit, něco získat anebo někomu sdělit zprávu. Jasně, cestou stejně budete všechny ty dungeony a duby vyklízet, ale aspoň to ze strany autorů nepůsobí tak odbytě.
Postupem času se k vám, pokud jim nejprve nějak pomůžete a následně kývnete na nabídku bezplatné spolupráce, připojí až dva další dobrodruhové. Nemůžete je nijak ovládat, pouze jim říct, co dělat – zda vás mají léčit, chovat se přesně jako vy anebo skočit po každém, koho spatří.

Ted Vám povím nějaké ty bugy a technické nedostatky.
- Časté zasekávání o textury
- Neukazují se statistiky kromě many a životů.
- Problémy ohledně střílení z luku
- Propady FPS
- Některé schopnosti se bugují
- Neviditelné zdi v běžném prostranství
- Málo místa na kouzla
- Hodně velký grind, omezená pohyblivost
- Málo společníků na tak obrovskou hru.
- Přebytek peněz
- Mizerný loot z elitních bossů
- Bojovník je velice slabý
- Nemůžete proběhnout mezerami, takže si nezkrátíte cestu.
- Padá málo speciálních epic věcí

+ Když umřete narodíte se v kampu
+ Velice rozmanitý strom schopností
+ Souboje na dálku hlavně magie
+ Když se špatně rozhodnete při rozdělování bodů za peníze si to můžete vyresetovat, ale má to i své nedostatky
za každé vrácení se zvyšuje cena.
+ Dvě strany; Technologie a příroda podle toho máte vybavení
+ Společník
+ Výroba zbroje
+ Přesuny po mapě
+ Veliký svět
+ Nejsilnější je mág

Budu rád, když se se mnou podělíte o Vaše poznatky z téhle hry, kterou jsem objevil čistě náhodou před 10 lety.

Pro: Vypsané

Proti: Vypsané

+8