Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Evropská verze hry se oproti Americké a Japonské liší

V Americké a Japonské (NTSC) verzi se můžeme setkat s nepřítelem připomínající malé ditě svírající nůž tzv. "Grey Child". V Evropské verzi byl tento druh nepřítele zaměněn za jiný z důvodu až moc velké podobnosti s opravdovým dítětem. Avšak v demu pro Evropu se "Grey Child" objevoval.

V NTSC verzi také z neznámého důvodu chybí jeden novinový článek, který může hráč najít kousek před koncem hry jež hráči sdělí něco málo o Alessině minulosti.

Vývoj

Ve hře můžeme najít spoustu odkazů a inspiraci z různých známých filmů
Základní škola v SIlent HIllu byla například silně inspirována mateřskou školkou z filmu "Policajt ze školy" včetně samotného interiéru.
Dále pak v hře můžeme najít spoustu odkazů na knihy od známého hororového spisovatele Stephena Kinga jako napřiklad nápis "Redrum" na garážových vratech odkazující na knihu Osvícení apod.
Ačkoliv se všudypřítomná mlha může jevit pouze jako prvek k posílení tísnivé atmosféry, tak se jedná také o mocnou vývojářskou berličku. Díky ní totiž může hra generovat prostředí ve vysokém rozlišení pouze v bezprostředním okolí hráče, čímž snižuje výpočetní výkon, kterým byla hra na PS1 limitovaná.
V súboroch hry sa nachádzajú aj monštrá, ktoré sa neobjavili vo finálnej verzii hry alebo boli len v beta verzii. Prezrieť si ich môžete na Youtube.
Takayoshi Sato sa vyjadril, že hra mala ,,budget" zhruba 3 až 5 miliónov dolárov. Team Silent už od začiatku plánoval, že spravia zo Silent Hill takzvaný ,,masterpiece", ktorý bude mať pútavý príbeh, čo odolá zubu času podobne ako úspešná literatúra, než aby sa hra orientovala či bude zisková alebo nie.
Akira Yamaoka byl producentem a skladatelem u hry Silent Hill. V jednom z rozhovorů označil za jeden z největších zdrojů inspirace pro hru knihu Mlha (v originále The Mist) od spisovatele Stephena Kinga.

V prvním díle sloužila mlha jako zdroj tísnivé atmosféry, ale především sloužila ke snížení výpočetního výkonu a k plynulejšímu běhu hry na Playstation 1. V dalších dílech již byla mlha nedílnou součástí hry a bylo možné nastavit si její hustotu, což ovlivňovalo váš dohled a ovlivňovalo atmosféru.

Easter eggy

Ostatní

Finální Boss ve hře může zemřít bez jediného výstřelu
V posledním boss fightu lze zvítězit i tak, že nebudete mít žádne náboje. Jen musíte všechny náboje vystřílet v místnosti před samotným soubojem. Pak už jen stačí během onoho souboje přepnout na všechny střelné zbraně a tak ukázat že jste úplně bez munice. Boss pak instantně zemře.
/edit by UgraUgra - nezemře hned, ale hráč musí přežít 1 minutu souboje na easy, 2 minuty na normal a 5 minut na hard obtížnost.
I keď hra na to neupozorňuje, tak ukrýva v nastaveniach aj dodatočné extra options menu . To sprístupnite tak, že v nastaveniach stlačíte L1, L2, R1 alebo R2. Môžete si tam zmeniť napr. farbu krvi, automatické mierenie atď.
Farba inventára sa mení podľa obtiažnosti hry. Zelená farba reprezentuje easy, modrá farba zas normal a nakoniec fialová je hard.
Hra obdržela hodnocení PEGI 16 (pro EU) a ESRB Mature 17+ (pro USA).
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 29 minut a 50 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.