Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Do pokračování krvavé lázně jménem Shank 2 se mi moc nechtělo. První díl byl po dějové stránce velmi dobrý i graficky skvělý ale prostě a jednoduše něco mi na něm nesedělo.

Shank opět nastupuje v plné polní aby chránil bezpráví lidi z vesnice. Tentokrát děj moc nezaujme, velká záchrana mise. Shank má opět arzenál zbraní, mačety, motorovou pilu, pistole, brokovnici, atd a tím vším děla z každého nepřítele náplň do karbanátku. Grafické zpracování je stejné jako v předchozím díle, jenom o krapet hezčí animace.

Po dohraní Shank 2, jsem nechápal proč mi jednička neseděla. Když jsem se u dvojky dobře bavil, vše šlapalo jak má. Zahrál jsem i multiplayer, který je tam jen aby se dalo napsat, že hra obsahuje multiplayer ale i tak malou chvíli bavil. Nedalo mi to a zapnul jsem Shank 1 abych viděl v čem to je. Hned při první boji jsem pochopil, je to hratelnost!! V Shank 2 jsou boje přehlednější, lépe se používají comba s proti útokem či chytem. Vše do sebe líp zapadá než u jedničky, kde je to občas dost kostrbaté a ploché.

Verdikt: Hru děla hratelnost a to se Shank 2 povedlo plus pěkná animace, bohužel to vše sráží hodně nudný děj. 70%

Pro: Hratelnost, kosení nespočet nepřátel, bossové, kostýmy postavy.

Proti: Nudný děj, odfláknutý multiplayer.

+7
  • PC 40
Prvního Shanka jsem si velmi užil a strašně se těšil na hraní druhého dílu. Byl jsem ale extrémně zklamán.

Co se mi líbilo
-------------------

* Systém nápovědy. Je specifický pro oblasti, a může vám poradit, pokud zemřete v konkrétním místě nebo během souboje s bossem. Během hraní se tam zobrazují tipy jak provádět komba. Moc pěkné.
* Objekty použitelné ve scéně.
* Vrhání lidmi, abyste udrželi houf nepřátel pod kontrolou.

Co se nepovedlo
-----------------------

Nejvíce připomínek mám k hratelnosti:
* Oproti prvnímu dílu přibyly nové pohyby. Příliš mnoho pohybů. Tato hra je rychlá, budete mít problém si je v žáru boje všechny pamatovat.
* Blokování bylo odstraněno, a úhyby jsou nyní na druhé analogové páčce. Musíte neustále přehazovat ruce. Šílenost.
* Nepřátele již nečekají, když někoho popadnete. Možná je to realističtější, ale zároveň už to není taková zábava. Je tudíž mnohem těžší dělat zabijácké parádičky, a to kazí radost ze hry.
* Soubojový systém je nyní založený na protiútocích. To je pěkný nápad, ale pokud je kolem vás více nepřátel, tak je nepoužitelný, protože během animace protiútoku do vás sekají zbylí nepřátelé.
* Postava Shanka je nyní na většině obrazovek menší, takže je pro vás těžší číst pohyby nepřátel a správně provádět komba.
* Příběh... v prvním dílu byl jednoduchý, ale hodil se do motivu hry. V druhém dílu je to naprostý nesmysl.
* K dispozici je několik různých prostředí. To zní teoreticky pěkně, ale zdá se, že byly zvoleny naprosto náhodně bez jakékoliv souvislosti. V některých z těchto prostředí je velké množství speciálních efektů, takže na obrazovce máte problém rozlišit důležité věci.
* Hra je pekelně těžká. Mnohem těžší než první díl, a to mluvím o normální (tzn. nejnižší) obtížnosti. Lektvary zdraví téměř neexistují. Poté, co vyčistíte celou obrazovku od nepřátel a jste skoro mrtví, tak byste čekali za odměnu aspoň ten lektvar zdraví. Místo toho dostanete druhou obrazovku plnou nepřátel. A pak třetí. A poté možná velmi malý lektvar zdraví.
* Poté, co zemřete, se objevíte o obrazovku nebo dvě zpět, což je v pořádku. Ale v této hře umíráte často. A to hodně rozbíjí ponoření do hry. Pokud bych dostal lektvar zdraví, měl bych pocit, že jsem to stále já, kdo ve hře bojuje, a ze všech sil se snaží přežít. Místo toho vám hra nedá žádné léčení, zahltí vás nepřáteli, zabije vás, a nechává vás obživnout na předchozí obrazovce s plným zdravím. Má to podobný efekt? Ani zdaleka. Čím více umíráte, tím méně se staráte o to, co se opravdu na obrazovce děje, protože k tomu není žádná motivace. Stejně znovu obživnete, tak co.
* Souboje s bossy jsou zvláštní. Na jednu stranu se již nemusíte spoléhat na to, že je potřebujete chytnout ve správnou chvíli, protože jim nyní působíte slušnou újmu i běžnými zbraněmi. To je fajn. Na druhou stranu nejefektivnější strategie je většinou kotoulet se pod jejich útoky a střílet po nich zdálky, dokola a dokola a dokola, dokud boss nepadne k zemi. Což je únavné a nudné.

A ještě pár technických aspektů:
* Akce na tlačítkách gamepadu u mě byly šíleně rozházené, polovina tlačítek byla namapována jinam, než měla být doopravdy (přitom v prvním díle tento problém nebyl).
* Na obrazovce s konfigurací gamepadu jsou chyby, které vám v podstatě znemožňují přenastavit si mapování, pokud neprohledáte internety pro návod, jak problémy obejít.
* Výkon a plynulost hry byla podstatně horší, než v prvním díle.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+5