Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Schein

14.07.2014
48
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Schein je nezávislá plošinovka, která vás přenese do role otce, jenž se vydává hledat svého ztraceného synka. Okolní zrádné bažiny jsou nebezpečné i pro dospělého a malé dítě bez pomoci nenajde cestu domů. V močálu muž narazí na magické světýlko, kouzelný plamínek, jenž umožňuje spatřit i to, co je zdánlivě skryté. Ale ani s magickým plamenem není cesta skrz močál bezpečná...

Poměrně náročná plošinovka obsahuje množství puzzlů, ve kterých hledáte cestu přes rozsáhlý močál a překážky, jež vám bažina klade. Bez magického světýlka se cestou neobejdete: plamínek osvětlující nejbližší okolí vám odhalí překážky nebo naopak plošiny, které v tmavém a šedivém světě močálu nemůžete spatřit. Zdejší svět je také plný monster a nepřátel, se kterými se budete muset utkat, a portálů, jejichž průchodem se snáze dostanete k cíli své cesty.

Rakouští Zeppelin Studios, kteří začali Schein tvořit jako studentský projekt, hned svojí prvotinou okouzlili porotu a získali Německou cenu pro vývojáře v kategorii "Nováček roku 2013".


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
"Hrajte jako RomcaT" komentář psán zpětně

Hra je takovou prazvláštní kombinací utrpení jak herní postavy, tak i samotného hráče. Vaše postava trpí tím, že hledá svého syna a neustále pomalu propadá šílenství. Já jako hráč jsem trpěl velmi těžkou obtížností, která mě od hraní odrazovala, ale zároveň mě i tak nějak přitahovala.

O obtížnosti hry svědčí, krásné statistiky, kdy jsem za 5 hodin herní doby, zemřel téměř 500x. To je docela vysoké číslo, ale především se jednalo o překlepy, kdy musíte přepínat mezi světy nebo nepochopením hádanky, či nějaké chyby v postupu. Nejčastěji jsem nejspíše umřel utopením, dále pak nabodnutím a uhořením.

Líbilo se mi celkem přepínání mezi světy, kdy jste se z pochmurné bažiny, kde se celá hra odehrává přepnutím dostali do světa kytiček, ohně či mrazu. To ovlivňovalo především logické hádanky, které byly na přepínání světů stavěné a občas vyžadovali rychlost či určitou přesnost. Především hlavně trpělivost po pár lokacích.

Ve hře se nachází i bossové, od kterých jste získávali právě možnost využívat nový svět. Bossfighty byly také založeny trochu na logice, ale i na přesnosti. Naštěstí nebyly ukládací menhiry, daleko od sebe, a tak vám překonání jedné zapeklité hádanky, přineslo alespoň pocit bezpečí, že už ji nemusíte opakovat, předtím než narazíte na novou.

Pro: Herní doba, bossové, veliké množství ukládacích bodů blízko za sebou, přepínání světů

Proti: Příběh, stereotypní prostředí, obtížnost, závěr

+13