Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 65
I na těch nuzných "pětašedesát" se nový Saints Row vydrápal jen po přivření očí. Je to přitom škoda, jelikož jsem restart série vážně chtěl mít rád. Jenže to dost dobře nejde...

Je potřeba říct, že nejde o vyloženě mizernou hru, v žánru městských akcí však jde o průměr a Saints Row je to jednoduše nejhorší. Autoři šlápli na brzdu (co jim taky ostatně zbylo, prezidenta USA odvracejícího mimozemskou invazi jen tak něco netrumfne), což nemusí být automaticky špatně. Ono budování gangu od píky vlastně nezní vůbec špatně, jen to reboot prostě nedělá příliš dobře.

Vaše bezejmenná ústřední (a také velmi silně modifikovatelná) postava je i tentokrát sympatický psychopat, problém je v parťácích, kteří se tak strašně snaží být COOL a "free" až je to občas jedna velká trapárna. Saints Row se snaží glosovat současné trendy a bohužel mu to tentokrát příliš nevychází. Osobnosti Keva, Eli i Neenah působí prvoplánově a není s nimi zábava. Příběhové pozadí budování impéria také není příliš poutavé a nemohl jsem se zbavit pocitu, že hlavní příběhová linka se skončila dřív, než se stačila rozjet.

Problém je i v náplni jednotlivých misí. Ty mají sice často fajn ulítlou expozici, až na pár výjimek jde však pouze o několik propojených střelnic s nabíhajícími pitomci konkurenčních gangů/policie. Pocit ze střelby není vyloženě špatný, ale hra upadá velmi rychle do úmorného stereotypu, což je strašná škoda. Repetitivní hratelnost bohužel příliš nerozbíjí ani nově představené zvláštní schopnosti a efektní zakončováky.

I několik měsíců po vydání Saints Row trápí bugy. Začal jsem hrát hned s vydáním a v té době nešla standartním způsobem dokončit i jedna z příběhových misí. Oprava přišla až po několika týdnech. I nyní však hru sužují zejména grafické chyby a třeba vrchní část oděvu se stále z prazvláštního důvodu vůbec neobjevuje.

Z předchozích řádků musí vypadat hra jako jeden velký průšvih, přesto jsem hře nakonec věnoval necelých čtyřicet hodin (a pár jich asi ještě přibude). Může za to hlavně ústřední dějiště v podobě Santo Ilesa. Město se i přes relativně zastaralou grafiku povedlo, skrývá spoustu zajímavých míst k objevení a prozkoumání. Je paradoxní, že drtivou většinu z místních pamětihodností hlavní příběhová linka absolutně ignoruje a pečlivě designované objekty navštívíte pouze v rámci zcela dobrovolného průzkumu města. Ona hra obecně jaksi baví víc při plnění (četných a také vcelku stereotypních) vedlejších aktivit, než svým hlavním obsahem.

Letošní Saints Row tak trochu zaspalo dobu a bohužel tahá za kratší konec i v porovnání se svými staršími bratříčky v rámci série samotné. Z fajn glosující komedie je rázem spíš fraška vykrádající sama sebe a je velká škoda, že příběhová část nekončí hromadnou popravou všech vašich parťáků. V konečném důsledku však záleží na vašich očekáváních. Kdo čekal (nesmyslně) nové GTA, bude dost zklamaný, fanoušci velké nadsázky a spooousty bezmyšlenkovitého střílení se zde vlastně mohou celkem dobře pobavit. 

Hodnocení na DH v době dohrání: 66 %; 13. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde můžete také nalézt kompletní recenzi)

Pro: Některé bláznivé zápletky jednotlivých misí; Santo Ileso; ústřední postava; některé vedlejší aktivity

Proti: Mizerný technický stav; jednotvárná a zastaralá hratelnost; vedlejší postavy a příběh

+11
  • PS5 55
Na Saints Row jsem se celkem těšil, protože mě předešlý díl velmi bavil. Do dnes je pro mě nesmazatelná vzpomínka na šplhaní po raketě nesoucí jadernou hlavici při skladbě I don´t want to miss a thing od Aerosmith (Armagedon).
Ze zkušenosti jak vtipný a zábavný byl předešlí titul, pořídil jsem si Notourious Collection, ALE tady končí veškerá podobnost.

Jestli je něco, co opravdu funguje, je možnost úpravy postavy, kde lze upravit každý malý aspekt, nedokonalost na těle i tváři postav. To je však dnes už spíše standard.
Začátkem jsme plivnuti do mezi skupinku odpadlých členů gangů, které ovládají Santo Ileso (Idolové, Maršálové, Panteros). Pro něž plníme příležitostné akce a jimiž jsme zrazeni, a proto si vytváříme vlastní Gang.
K nápomoci jsou nám naši přátelé, konkrétně Kevin, Eli a Neenah.
Kevin se dá popsat, jako typický sypač z posilovny, který má rád hudbu a vaření. Většinu času chodí do půli těla, i když okolo sviští kulky.
Eli je prototyp Nerda, milující technologie a strůjcem plánu na vybudování naší značky.
Neenah odpadlík klanu Panteros, která miluje umění a čas strávený upravováním vozů.
Nakonec nesmíme zapomenou na sušenku, čož je jméno naší kočky, nejroztomilejší člen týmu (Kdo by nemiloval kočky, že?).

Hlavní dějová linka, zabere něco okolo 7 hodin, což je pro openworld opravdu málo. Plněním příběhu si otevřeme spoustu vedlejších aktivit, ale ne všechny jsou nezbytné, či zábavné (dle mého názoru). Tyto vedlejší mise nám dost často otevírají pouze odlišné skiny na zbraně, popřípadě nové oblečení, výjimečně zbraně. Rozepisovat se nad jednotlivými aktivitami by bylo bezpředmětné, neboť kdo by chtěl strávit hledáním palet s drogami, fotit objekty pro uměleckou hodnotu, či hledat cedule k zjištění historie dané oblasti převážně za mizivou odměnu 15 až 20 hodin?

Grafické nastavení nám umožňuje volbu 4K při lepší vizuální stránce, to znamená nízký počet FPS, kdy vizuální stránka neuchvacuje. Osobně jsem volil 4K v lepší stabilitou snímků, přesto docházelo k občasným propadům. Co se grafického zpracování týče, jde o až diletantské zpracování, návrat k rokům 2017-2018. Při možnostech dnešních zařízení.
Technická stránka je katastrofální a velmi shazuje celkový požitek ze hraní. Naposledy jsem takový stav zažil u launche Dying Light 2. O to horší je, že titul měl odklad, aby "doladil" technickou stránku. Nemluvě o chyb v režimu Multiplayer, kdy se vám zablokují plněné výzvy.
V tomto ohledu beru jako zásadní chybu, že vývojářské studio ani neumožňuje zpětnou vazbu, natož vedení nějákého webu, pro technické problémy, a tak máme rozbitou hru, bez omluvy, či zpětné vazby ke komunitě hráčů. Řízení vozů je čistokrevně arkádové, to neznamená nezábavné. Zato lítaní s vrtulníky, nebo letady, působí více obtíží a ve výčtu k technické stránce je spíše úsměvné.
Výběr hudby je odpovídající žánru akční střílečce s otevřeným světem. Za mých 30 hodin hraní, jsem nenarazil, že by docházelo k výpadkům zvuku.

Trailer na hru nás lákal na možnosti úprav všeho možného a musím říci, že v tomto ohledu jde opravdu o nejbohatší městskou akci v součastnosti.
Hlavní doménou série byl humor, v tomto případě si udržuje svůj vysoký standard, ačkoliv jeho dávkování je "řídké". Takže šplhaní po atomovce se nekoná, ani jinak podobná "ztřeštěnost".

Celkový dojem ze hry je tak trochu schizofrení a proto 55%

Pro: Úprava postavy, volba obtížnosti, rozmanitost misí

Proti: Technická stránka ,vizuální bugy, krátký příběh

+10 +12 −2