Podzim roku 44 před Kristem, jen pár měsíců poté, co byl zavražděn Gaius Julius Caesar. Brutus ani ostatní spiklenci již nejsou oslavováni jako hrdinové a ochránci republiky, naopak jako štvaná zvěř se rozutekli do svých provincii. Aby toho nebylo málo, ztratil se i Caesarův testament, důležitý to dokument pro budoucí vývoj římské republiky. V takovémto chaosu se jedna náhlá smrt ztratí, zvláště pokud vše vypadá na to, že patricijka Aurelia svého bohatého manžela Titinia skutečně otrávila. Jediným, kdo nevěří v její vinu, je římský legionář Hercules Prasinus. Na prokázání neviny své dávné lásky má však jen omezený čas, a kdo ví, třeba se mu podaří vypátrat i onu ztracenou Caesarovu závěť...
Rome: Caesars's Will je francouzskou edukativni adventurou z pohledu třetí osoby. Hráč se ujímá role Hercula a jeho prostřednictvím zkoumá nejen výše zmíněné záhady a mluví s postavami jako byli Marcus Antonius, Kleopatra, Octavius, Cicero či Brutus, ale je mu umožněno i prozkoumávání samotného města Říma. Dialogy jsou podány unikátním systémem tzv. attitudes (dalo by se přeložit jako přístup či póza), kdy hráč v dialozích nevybírá přímo téma, ale tón, kterým bude se svým protějškem mluvit. Podobá se to např. dialogovým možnostem v Dragon Age II. Je třeba myslet i na to, že cestování mezi jednotlivými lokacemi neprobíhá okamžitě, ale ukrajuje z výše zmíněného časového limitu.
Nezbytným prvkem historických adventur tohoto typu je vestavěná encyklopedie a ani zde hráči nepřijdou zkrátka.
Rome: Caesars's Will je francouzskou edukativni adventurou z pohledu třetí osoby. Hráč se ujímá role Hercula a jeho prostřednictvím zkoumá nejen výše zmíněné záhady a mluví s postavami jako byli Marcus Antonius, Kleopatra, Octavius, Cicero či Brutus, ale je mu umožněno i prozkoumávání samotného města Říma. Dialogy jsou podány unikátním systémem tzv. attitudes (dalo by se přeložit jako přístup či póza), kdy hráč v dialozích nevybírá přímo téma, ale tón, kterým bude se svým protějškem mluvit. Podobá se to např. dialogovým možnostem v Dragon Age II. Je třeba myslet i na to, že cestování mezi jednotlivými lokacemi neprobíhá okamžitě, ale ukrajuje z výše zmíněného časového limitu.
Nezbytným prvkem historických adventur tohoto typu je vestavěná encyklopedie a ani zde hráči nepřijdou zkrátka.