Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
V předchůdci - Red Orchestra 2 (Heroes of Stalingrad) jsem ingame strávil stovky hodin (Steam mi povídá že 389,8 MH! unbelievable!). Ta hra je svou atmosférou a autentičností (a obecně i obtížností), myslím si, ojedinělá a ta muzika! Songy "THE BITTER END" a "STRENGHT IN UNITY" jsem si stáhl do složky s nejlepším hudebním materiálem alltime. Skvělá komunita.

Ačkoliv datadisk "Rising Storm" mi tolik už nesedl, hodně jsem očekával od dílu RS2, kde se mělo jednat o konflikt už jaksi moderní a posunout tropický boje o pár dekád do budoucnosti.

Nedávno jsem dosáhl levelu 53 a považuju tedy hru subjektivně za dohranou, ač s tím někdo může nesouhlasit.

Co se zlepšilo:
Graficky je na tom hra lehce líp.
Pohyb hráče - můžu už při vyklonění strafovat - opravdu citelný zlepšení!
Některý bugy byly (především plížení) kompletně odstraněny.

Co zůstalo na svym:
Pořád se jedná o autentickou pěchotní řežbu na velkejch realistickejch mapách se skvostnou průstřelností materiálů. (zásah na 200+ metrů na denním pořádku)
Pořád se snaží hra bejt realistická.
Stále lze odebrat většinu HUDu a hrát to bez odlišení nepřátel, bez zaměřovacího kříže, radaru, naváděcích šipek, všemožnejch ikon - COOL. Škoda, že to není na serverech "REALISTIC" povinný.

Bohužel zachováno i "GO BACK TO FIGHT DESERTER" :(

Co se pokazilo:
Hráči si mohou nyní svévolně nastavit HUD (třeba odlišení nepřátel až do 150 metrů a tak z mého pohledu podvádět - a taky to skoro všichni dělají!)
Muzika je otřesná - vůbec se nehodí k hře samotné, vypnul jsem ji po třech hodinách.
Možnost si vypiplat zjev vojáka je sice zajímavá, ovšem malinko přehnaná - to, co tam potom lítá za maškary (v růžovech lenonkách s punkem na hlavě, naháči) to snahu o autentický konflikt dost nabourává. (o odlišení protivníka od nepřítele na 150 metrù = pár pixelů, nemluvě). Samozřejmě, pokud jde o detaily jako to přetím byla jen ošoupanost uniformy, nejsem vůbec proti, ale třeba helmy (tedy siluety) by měli mít všichni amíci stejný...
Proč při "focus" už nedojde k nepatrnýmu přiblížení mířidel jako dříve? Takto se zachová už jen kulomet.
Proč nejde poznat při pohybu jestli běžím nebo běžím v podřepu? V RO2 byla mírná změna animace, zde nic.
Příliš často se stává, že jasně vidím, jak někomu rozstřelím hlavu (slyším výstřely, vidím zásah) ale nakonec zabije hra mě místo protivníka. (koho paket doletí na server první, ten vítězí a smaže kulku pomalejšího?)
Ani vlastně moc nevím, zdali toto bylo stejně i v RO2, tam jsem skoro vždy bojoval s opakovací Nosin Nagant - tak se to asi tolik nemohlo projevit.
Divně řešená strategická mapa (online kampaň), kde je zhola jedno, které území hráči zvolí (není zde nutnost zvolit sousední navazující region)

Celkově vzato:
To, co nejvíc obdivuju na RO2 - autentičnost, atmosféru, přesně sednoucí hudbu, dechberoucí kulisy, prostředí, kde je válečným vyčerpáním a zoufalstvím prosycená každá textura - to vše se zde tranformuje do obdobně kvalitních bojů, ovšem často v hávu slunných rýžových polí, malebných pralesů a roztomilých vesniček z bambusů, za nelahodivé hudby.

Přesto mě hra zabavila na mnoho hodin (Steam hlásí 123,4 MH) a na poli PvP stříleček, který se primárně soustředí na realistickej boj pěchoty, těžko člověk hledá konkurenci. Pokud se mýlím, prosím něco doporučte.

Takže 80%.

Best server:
V poslední době už ho nemůžu najít, ale the top server jednoznačně: 
"HARDCORE ABSOLUTION"
Ten zakazuje odlišení spojenců od nepřátel, nezobrazuje fragy (hráč tedy neví jestli nepřítel byl zasažen/usmrcen). COOL.

Pro: taktická pěchotní řežba 32 vs 32, zpracování balistiky, nutnost kooperace, obtížnost, snaha o autentičnost

Proti: divná hudba, HUD nastavitelný hráčem, situace vzájemné palby, přehnaná možnost úpravy vzhledu vojáka

+9 +10 −1
  • PC 80
Hru vyvinulo studio Antimatter Games ve spolupráci s Tripwire Interactive a vydána byla v roce 2017. Jde o přímé pokračování realistické série Red Orchestra a její odnože Rising Storm , která se původně zaměřovala na bojiště druhé světové války. Tento díl se ale poprvé přesouvá do konfliktu ve Vietnamu a navazuje na ducha série – tedy realistickou, týmovou a taktickou střílečku s důrazem na autenticitu a atmosféru válečného konfliktu.

Ve srovnání s předchozími díly přináší Rising Storm 2 množství technických a herních inovací. Hra přešla na modernizovaný engine Unreal Engine 3, což se pozitivně odrazilo na grafice – prostředí vietnamské džungle, vesnic a měst je detailní a přehledně navržené. Ozvučení je výrazně vylepšené: výstřely z různých zbraní zní realisticky, dunění děl a helikoptér přidává na autentičnosti. Celkově působí bojiště živě, chaoticky a nepředvídatelně – přesně tak, jak má simulace války vypadat.

Hudební doprovod skvěle doplňuje atmosféru 60. a 70. let – rockové skladby evokují filmové zpracování války ve Vietnamu a doprovází hráče jak v menu, tak při načítání misí. Herní třídy (např. velitel, kulometčík, sapér nebo pilot) mají rozdílnou výbavu odpovídající reálné výzbroji jednotlivých frakcí – Američané spoléhají na technologickou převahu, zatímco Vietkong a severovietnamci využívají gerilovou taktiku a pasti. Herní módy zahrnují klasický „Territory“ o ovládání území, „Supremacy“ a další týmové varianty. Mapy jsou rozmanité – od husté džungle po městské ruiny, a často kladou důraz na asymetrii frakcí.

Přestože Rising Storm 2: Vietnam nabízí hluboký a realistický zážitek, má i své nedostatky. Pro nováčky může být hra zpočátku frustrující kvůli vysoké obtížnosti a absenci výrazného tutoriálu. Umělá inteligence botů je průměrná, a v méně aktivních hodinách tak multiplayer ztrácí na atraktivitě. Grafika, ač funkční, už dnes místy působí zastarale. Přes tyto výtky jde ale o skvělou taktickou střílečku s jedinečnou atmosférou a důrazem na týmovou spolupráci.

Pro: realisticky ztvárněná Vietnamská válka, taktiky obou stran, autentické ozvučení zbraní, výbuchů, stylový 60.70. soundtrack, mapy, herní třídy, silný důraz na týmovou spolupráci, dobová technika

Proti: vysoká obtížnosti, slabá AI při nízkém počtu hráčů, zastaralá grafika na dnešní dobu, méně hráčů

+1