Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Trocha napětí, trocha nostalgie, nějaké ty Easter Eggy odkazující na předchozí kousky z legendární Tomb Raider série, no a hlavně důležité dokreslení tragické minulosti této reinkarnace Lary Croft. Po akčnější příběhové kampani je tohle taková oddechová třešnička na dortu. Možnost dozvědět se víc o Lařiných rodičích a jejím dětství je důležitý kousek skládačky, jelikož se tato série mnohem víc zaměřuje na osobnostní vývoj hlavní hrdinky. Toto DLC rozhodně doporučuji.
+16
  • PC 80
Moje sny se začínají plnit! Konečně jsem se dočkal! Můj oblíbený Croft Manor v rebootované tombraiderovské sérii.

V přídavku Blood Ties, tak jak mé snové vize předpověděly, se Lara ocitá v megalomanském sídle svého rodu. V sídle, na nějž má jen dětské vzpomínky, a které ukrývá neskonalé množství tajemství. Je na Laře, aby prolezla všechna potemnělá zákoutí, odhalila pravdu o její rodině a získala celé panství do svého vlastnictví…

Je to úplně nový herní zážitek. Blood Ties je skutečná adventura. Žádná akce, žádné zbraně, jen detailní prozkoumávání místností. Celé je to lehce upravené pro tento explorativní styl hraní. Lara může třeba otevřít skříňku. A narazíte i na hádanky, ve kterých musíte z nalezených indicií rozluštit číselnou kombinaci. Dojem malinko sráží fakt, že řadu schopností, které Lara bez mrknutí oka zvládá v hlavní hře, tady jaksi zapomněla. A tak polorozpadlé dveře jsou překážkou. Místo, aby je vykopla (nebo něco), musí najít klíč. Holt si ten svůj domeček asi nechce ničit víc, než je nutné.

Příběhová část Blood Ties je asi na 1,5 až 2 hodiny. Víc, než kdy dřív jsem tady bedlivě poslouchal všechny nalezené dopisy a deníčky, detailně jsem zkoumal všechny artefakty. Poprvé mě totiž zajímaly!

Croft Manor je nekonečná studnice inspirace, tajemství a záhad. Přitom je možné projít odhadem sotva polovinu celého panství! Zbylé místnosti jsou zabedněny. A tady je prostor pro pokračování mého snu. Blood Ties je začátek věcí příštích. Velkých věcí! Do rodinného sídla rodiny Croftů se ještě vrátíme a věřím, že v příštím díle bude hrát velkou roli. Lara teď musí všechno opravit, aby zachránila vymírající odkaz její rodiny. Stále je tu co prohledávat a navíc je celý dům plný výsledků práce jejího otce. Až si Lara přečte jeho tajné spisy o záhadných oblastech celého světa, bude mít přibližně nekonečně námětů na další expedice. A možná nám už sama Lara prozradila, kam se vydá příště. Při nalezení sošky zeleného draka, pravděpodobně související s Temple of Xian (ano, ten chrám, co byl v druhém dílu) totiž pronesla “Možná bych se na to někdy měla podívat”. Možná ano. Ale možná také ne. Inspirace a námětů je tady nespočet.

Jak jsem si vysnil už v komentáři k Rise of the Tomb Raider: byla by paráda se z každé výpravy vrátit domů, do Croft Manor, tam se naskillovat a nabriefovat na nové dobrodružství, odhalit nějaké novinky a tajemnosti v rozsáhlém a postupně opravovaném sídle, a potom zase vyrazit do světa za novým dobrodružstvím! Možná je má fantazie až moc bujará, ale při hraní a čtení mezi řádky mi tato vize vystupuje do stále hmatatelnějších obrysů. A navíc je to vize, která do podstaty celé série Tomb Raider pasuje jak zadek na hrnec.

Pro: Croft Manor, předzvěst věcí příštích, adventurní styl hraní, odkazy na staré díly

Proti: Herní mód Lara’s Nightmare není to pravé

+13
  • PS4 75
Další DLC k Rise of the Tomb Raider, které je spíš zajímavým rozšířením pro fanoušky série než plnohodnotným dobrodružstvím.

V Blood Ties se s Larou vracíme do Croft Manor, na který si dělá zálusk stryček Atlas, což je dle dopisů zmrd par excellence. A aby Laru tenhle lojzek nevystěhoval, tak se musí probírat všemi artefakty a dokumenty a najít otcovu závěť.

Nečekejte žádné akční dobrodužství, sluhu Winstona či opičí dráhu z původní série. Vše spočívá v prozkoumávání zákoutí chátrajícího panství Croftů, při kterém se ale dozvíte vše důležité o historii Lary rodiny a pro fanoušky původní série je tu několik easter eggů.

Lara's Nightmare je pak pravý opak. Expedice (něco jako challenge v Arkham sérii), kde se v rámci Lary noční můry musíte v Croft Manor dostat přes slušnou řádku nemrtvých, najít klíč a porazit finalního bosse. Nic revolučního, ale hororová atmosféra je solidní a s ohledem na omezený arzenál je to celkem výzva.

Opět hráno v rámci 20th Anniversary Edice, takže nic za co bych musel doplácet.

Pro: Dozvíte se spoustu chybějících informací o rodině Croftů; několik pomrknutí na fanoušky původních her

Proti: Relativně krátká záležitost, která vlastně nepřináší nic moc nového

+12
  • PC 65
Zasazení těchto DLCček, tedy Croft Mansion, je z hlediska designu velmi pěkné a jak v prvním DLC, které je taková detektivní adventurka, tak druhém, které je taková akční šílenost. První DLC je jednoznačně zajímavější, má skvělou atmosféru a je to zajímavý doplněk k hlavní hře. A zhruba hodinka, co hraní zabere je výživná. Zatímco druhé DLC je oproti tomu jednoduchá akční obyčejnost. Nemrtví nepřátelé jsou tam téměř totožní se zombíky z DLC Cold Darkness Awakened. Během těch 20 minut, co to zabere tak aspoň hra neztratí tempo. Celkově je první DLC zábavné doplnění a druhé slabota.

Pro: Prostředí sídla Croftových, zajímavá naplň a atmosféra prvního DLC

Proti: Druhé DLC je jednouché a nic moc, dohromady poměrné krátké

+5
  • XboxX/S 75
Sice je DLC docela krátké, ale jako oddychovka to jde. Hezké doplnění další skládačky v minulosti Lary. Určitě doporučím.
+4 +5 −1