Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 90
Herní výzva 2021 - 4. "Minihraní" (Dohraj hru, která obsahuje alespoň jednu minihru.)

Nové videoherní dobrodružství Ratcheta a Clanka vypadá v některých ohledech lépe než to filmové z roku 2016, což je perfektní důkaz toho, že se jedná o technologický klenot - v roce 2021 žádná jiná hra tak oslnivě nedemonstrovala možnosti nových konzolí a málokterá hra vypadala stejně dobře. Textury, nasvícení a částicové efekty vypadají naprosto parádně a nejvíce uchvátí, že špičková technicko-grafická stránka hry neztratí lesk ani když se člověk přestane kochat a začne si prohlížet detaily (třeba prázdné nábojnice na zemi).

Filmové kvality nemá jen grafika, ale také příběh, způsob jakým je vyprávěn a dialogy postav - Rift Apart je ostatně více než skákačkou 3D akční adventurou. Hraní je samozřejmě protkané spoustou humoru, popkulturních odkazů a designových nápadů. Mnohé z nich už se objevily v předchozích dílech série, což však nemění nic na jejich efektivitě. Hra také disponuje skvěle trefeným temporytmem, který vhodně dávkuje akci, průzkum a řešení hádanek tak, aby hráč nezačal být unavený nebo otrávený.

Ratchet & Clank: Rift Apart je zkrátka jako velkolepý animovaný blockbuster pro celou rodinu, kde můžete hlavní hrdiny ovládat. Neříkejte, že to nezní lákavě.

Pro: špičkové technické zpracování, grafika obecně, humor, designová kreativita

Proti: nepřehlednost v některých přestřelkách

+10
  • PS5 85
Série Ratchet and Clank je pro mě strašná srdcovka. Dodnes se strašnou nostalgií vzpomínám na ten den kdy jsem si přinesl díl Size Matters na PSP, a proto je můj názor na tuhle sérii možná trochu neobjektivní. Je to série her která mě donutila pořídit si PS3, a vlastně mě dovedla k Playstationu jako takovému.

Nikdy jsem nevěděl do jaké kategorie RnC zařadit. On je to takový mix hopsačky a střílečky z pohledu třetí osoby. Hra samotná vypadá takhle: někam přijdete, vystřílíte takové množství nepřátel, že byste vylidnili nějaký menší africký stát, splníte objective a jdete dál. Tady se musím zastavit a pochválit ovladač. Každá ze zbraní má trochu jinou haptickou odezvu, a pocit kdy střílíte a cítite zpětný ráz vašeho arzenálu je fantastický, hlavně u automatických zbraní.

Střílení je tedy super. A co to skákání? Tady mi ta hra přijde trochu rozpolcená. Máte klasický dvojitý skok, pomalé plachtění, tryskové boty a nově i dash a wall running. Přijde mi, že ani jednu z těhle metod pohybu nedotáhli vývojáři k dokonalosti. Tak například dash. V tutoriálu téhle schopnosti je, že s dashem můžete proběhnout skrze bariéry. Tuhle vlastnost dashe jsem za celou hru použil TŘIKRÁT. V boji jsem ho nepoužíval moc rád, protože při dashi přestávají pálit automatické zbraně, a párkrát jsem takhle naběhl nepříteli přímo pod kladívko. Takže ačkoliv mám i z toho skákání super pocity, tak mám pocit že by to šlo udělat líp.

Graficky hra vypadá úžasně. Často vidím že to lidi přirovnávají k filmům od Pixaru. Spíš bych to viděl na Dreamworks, ale i tak vypadá hra krásně. Projdete několik různorodých planet, kde hned po přistání dostanete krásný výhled. Hru můžete přepnout do několika vykreslovacích režimu. Na režim Kvalita, se hra pojede na 30 fps, ale zase je ve 4k. Na režim Performance hra funguje na dynamické rozlišení, ale zato je v 60 fps. Nakonec tu je nastavení RT performance, kdy hra jede na dynamické rozlišení v 60 fps, ale se zapnitým ray tracingem, který vypadá zatraceně dobře. Za sebe doporučuji RT performance, hra jede krásně plynule, a je radost se na to dívat.

A teď příběh. Asi to nejlepší co o něm můžu říct, že odvede svůj účel. A to je, mít nějaký důvod proč vám ukázat všechny tyhle nádherné světy, a proč vlastně chcete všechny tyhle stvoření zmasakrovat tak, že je ani concept artist nepozná. Hlavní plus je přidání postavy Rivet, jejíž design prostě žeru. Nemůžu si ale pomoct, a po odehrání hry mi v paměti moc z příběhu nezůstalo.

A teď to nějak shrnout. Řeknu to takhle. Pokud máte to štěstí, že se vám podařilo sehnat PS5, a chcete vidět co ten systém a ovladač dokáže, tak si tuhle hru určitě pořiďte. Není to sice tak úžasný zážitek jako například díl A Crack in Time, ale pořád se jedná o opravdu solidní akci, která uteče rychleji než se objeví nová mutace koronaviru. No nic, je 2:18, jdu spát. Zítra začnu New Game plus :).
+10
  • PS5 70
Rift Apart je váš oblíbený zábavní park, ve kterém už jste byli dvacetkrát, ale stejně přijdete zase. Je to tam totiž fajn. Všichni se na vás usmívají a přesně víte, co vás na každé atrakci čeká.

Stejně jako u Insomniačího Spider-Mana je tady na sto honů cítit zadání zakázky na neškodnou zábavu pro každého. Což je u Ratcheta samozřejmě naprosto správně. Jen by ten děj nemusel být až tak disneyovsky hloupoučký a dialogy až tak plné pozitivní motivace (TM).

Ratchet byl vždy příjemně vtipná rodinná hopsandostřílenda. Jenže tady to občas působí, že si všichni společně zašli na lobotomii, aby byli šťastnější. Sarkastických vtípků a narážek nejen že ubylo, ale spíš se úplně vypařily. A co u Ratcheta zamrzí asi nejvíc jsou vyloženě suchopárné zbraně. Až na dva vtipnější kousky (kropítko a RYNO) je všechno obyčejné nenápadité bumprásk. Podobně je na tom gameplay. Všechno funguje jak má, ale nepřátel je minimum variací a všichni na jedno brdo.

Celé to vypadá a zvučí naprosto úžasně. Jenže to už před pěti lety předchozí díl. Rift Apart nepřichází s ničím vyloženě dechberoucím. Jen je to zase o něco ostřejší, lesklejší a líbivější. DualSense haptika a zvuky z ovladače jsou, stejně jako u Returnalu, příjemný bonus, ale praktický smysl adaptivních triggerů je i tady minimální.

Z prvních ukázek bylo jasné, že se žádná herní revoluce série, ba ani evoluce, konat nebude. Ve výsledku je ale Rift Apart ještě větší sázka na jistotu než Spider-Man. Nenadchne, nepřekvapí, prostě jen pobaví v mezích zákona a vyšumí.
+15 +16 −1
  • PS5 90
Po remaku prvního dílu, který byl pro mě zklamáním, přichází na novou generaci PlayStationu v nejlepší možné formě.
Tak trochu.

Hra zvládá něco o čem si může 94,275% moderních her nechat zdát. Jde o čirou zábavu od začátku do konce.
Příběh zvládá udržet vaši pozornost, gunplay skoro není stereotypní, dobré hlášky (Jsem uvězněný v nicotě kolem výbušných beden. Nemůžu uvěřit že měl můj horoskop pravdu.) , dobré využití vibrací a adoptivních spouští (astrobot byl v tomhle lepší, ale stále i můžete poslepu víte kde to kolem vás vybuchuje).
Movement je už od PS3 vybroušený téměř k dokonalosti, kdy velkou část hraní jsem jen zkoušel kam až se pomocí tryskových bot + dash dostanu.

Nyní k negativům. Než začnu upozorním že mi po dobu hraní nefungoval internet. Hrál jsem bez patche rovnou z disku:
1) Zbraně se upgradují moc rychle. A většina nových zbraní v druhé půli hry jsou ze začátku moc slabé. Což vás nutí k používání primárně slabých zbraní aby pak za něco stály. Dost to zpomaluje tempo hry a prodlužuje herní dobu.
2) Mezi planetami se necestuje pomocí dimenzionálních portálů. Já vím trochu blbost když i s lodí to je takřka okamžité. Ale už od oznamovacího traileru jsem doufal že to tam bude. S dimenzemi se pojí další problém. Většinou se cestuje mezi dimenzemi jedné planety.
Funkčně se to neliší v cestování časem v Ratchet & Clank: A Crack in Time.
Problém, který s tím mám je že to nepřináší takový pocit satisfakce. V A crack in time jste přiletěli na zničenou planetu kde je vše mrtvé a beznadějné a pak jste cestovali do minulosti kde jste zastavili invazi která ten budoucí stav způsobila. Je prostě krásné se pak vrátit do současnosti, kde je vše sluníčkové a plné radosti díky vám. V Rift apart dorazíte na mrtvou zničenou planetu. V průběhu mise cestujete mezi zničeným a normálním stavem, ale ta zničená planeta zůstane zničená. Nijak jí nepomůžete. Asi nejblíže "uspokojení" jsem cítil když najdete jedné opuštěné rybí potvoře kámoše z jiné dimenze.
Jinak je cestování mezi dimenzemi jen gimmick, který byl v a crack in time zvládnut lépe.

3) Typické chyby po vydání. Moc jich však nebylo, většinou jen špatné barvy na texturách, rozostření okrajů rozostřuje celou levou půlku obrazovky a jen jednou hra spadla.
Takže ještě v pohodě. ;)

To je asi tak vše. Kdo chce zábavu tak u této hry se nespálí. Já však kvůli chybám a svým očekáváním dám jen 90%. Přeji příjemnou zábavu.

Pro: Zábava, zbraně, humor, movement, grafika, insta-loadidingy, využití Dualsense, zvuk(ach o tom jsem se zapomněl zmínit, 3D ozvučení je i se špunty za stovku z Tesca luxusní), relativně vyvážená obtížnost

Proti: Kromě toho co jsem zmínil? Asi jen nevýrazná hudba a vědomí že stačilo málo a měli jsme tu perfektní plošinovkovou střílečku.

+18 +19 −1